  • 11. Data: 2009-10-04 11:33:41
    Temat: Re: Zakup oprogramowania w USA a podatek VAT
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Tomek pisze:

    > Efekt finansowy, podatkowy jest inny w zależności od tego czy jest 0%,
    > np. czy zw.
    > O takie signum temportis

    W takim razie mam pytanie. W UE przy imporcie usług jest NP (nie
    podlega) czyli nie płacę VAT'u podczas zakupu więc wystawiam fakturę
    wewnętrzną i sam go sobie naliczam. Jak więc jest w przypadku importu
    usług z USA?

    pozdrawiam...

    --
    __ __
    |__\\ | || |_// / \\ \_// http://softx.pl | http://bukox.net

  • 12. Data: 2009-10-04 14:00:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-10-2009 o 13:33:41 BuKoX <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > podlega) czyli nie płacę VAT'u podczas zakupu więc wystawiam fakturę
    > wewnętrzną i sam go sobie naliczam. Jak więc jest w przypadku importu

    Inaczej - eksport usług może mieć 'stawkę' NP.
    Import jest zwykle opodatkowany stawką krajową, którą naliczasz na
    fakturze wewnętrznej.
    I zwykle (w przypadku usług niematerialnych) nie ma tutaj różnicy
    importujesz z UE czy z poza UE.

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2009-10-04 14:25:31
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > fakturze wewnętrznej.
    > I zwykle (w przypadku usług niematerialnych) nie ma tutaj różnicy

    Czyli podsumowując: czy na fakturze przy zakupie licencji na
    oprogramowanie (licencja niematerialna) z USA będzie:
    1. Osobna różna cena netto i brutto oraz naliczony vat?
    2. Czy vatu-u nie będzie (0%, zw, np, itp) a cena netto=brutto?
    3. Czy jeszcze w ogóle nie będzie netto/brutto a jedynie po prostu cena
    licencji?
    I analogicznie jak to jest w przypadku UE?

    pozdrawiam...

    --
    __ __

  • 14. Data: 2009-10-05 17:12:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Oct 2009, BuKoX wrote:

> [...]
    > 2. Czy vatu-u nie będzie (0%, zw, np, itp) a cena netto=brutto?
    > 3. Czy jeszcze w ogóle nie będzie netto/brutto a jedynie po prostu cena

    Oczywiście 3.
    Tylko nie wiedzieć dlaczego zapisałeś tak, że odpowiedź musi być
    niejednoznaczna: bo oczywiście 2c (czyli "NP") to jest to samo,
    co 3. Skoro *nie podlega*, to pojęcia stosowane w odniesieniu
    do VAT nie mają sensu (czyli jest "po prostu cena sprzedaży").

    Powody są aż dwa:
    - w USA w ogóle nie ma VAT (!)
    - nawet jakby był (dajmy na to, nie z USA, lecz Japonii), to o ile zasady
    są "europejskie", czynność by nie podlegała opodatkowaniu w "kraju
    sprzedawcy". Czyli również nie byłoby VAT (nie byłoby, a nie 0% VAT,
    jak przy eksporcie).

    BTW: jak chodzi o "odliczalność".
    W ustawie jest na tę okoliczność odrębny zapis - bo "zwykła" zasada
    jest taka, że od czynności nie podlegających VAT nie wolno VAT odliczać,
    *ale* dla czynności, przy których odbiorca jest "zagraniczny" - wolno.
    Przeczytaj (nie, nie traktuje tego jako truizm, *PRZECZYTAJ*) w ustawie
    w art. 86 ustęp 8.

    > I analogicznie jak to jest w przypadku UE?

    W przypadku usług?
    A na tę okoliczność jest rozdział "miejsce świadczenia usług".
    Skoro *miejsce świadczenia* jest *w Polsce*, to opodatkowanie ma
    (w "zwyczajnym" toku, nie licząc wyjątku "niewielkich dostaw
    dla konsumentów") miejsce w Polsce - albo przez odbiorcę (w przypadku
    przedsiębiorców), albo przez sprzedawcę (musi się zarejestrować
    w .pl jako podatnik, jeśli sprzedaje ponad limit).

    O, tu ustawa pod nos:

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-10-06 07:03:01
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > O, tu ustawa pod nos:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,28648,25.html

    Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

    pozdrawiam...

    --
    __ __