  • 1. Data: 2016-10-19 18:17:59
    Temat: Zimne grzejniki
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Mam problem z spółdzielnią mieszkaniową. Otóż od kilku tygodni zgłaszam, że
    grzejniki mam ledwo ciepłe. W mieszkaniu mam 20*C. Ciągle słyszę tłumaczenie, że
    jest nowy węzeł cieplny i się dostosowuje do temperatury na zewnątrz. Mimo
    przymrozków w weekend temperatura grzejnika nie była szczególnie wyższa. Skoro
    SM olewa zgłoszenia (mają sprawdzić, weryfikują, że u mnie jest ok z
    termostatami i nie są zapowietrzone) to należy mi się odszkodowanie/obniżenie
    czynszu?

  • 2. Data: 2016-10-19 18:23:32
    Temat: Re: Zimne grzejniki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >zgłoszenia (mają sprawdzić, weryfikują, że u mnie jest ok z
    >termostatami i nie są zapowietrzone) to należy mi się

    A podzielniki masz ? :-)

    To ci odpowiedza, ze zaplacisz mniej za zuzycie ciepla. Po rozliczeniu
    koncowym.

    J.

  • 3. Data: 2016-10-19 18:28:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    a.pl...
    > A podzielniki masz ? :-)
    >
    > To ci odpowiedza, ze zaplacisz mniej za zuzycie ciepla. Po rozliczeniu
    > koncowym.

    Są podzielniki - parowe. Jak grzeję gazem lub termowentylatorem to oczywiście
    one liczą jednostki.

  • 4. Data: 2016-10-19 23:52:48
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czyli idealnie według normy/rozporządzenia (w pokojach, dla łazienki bodajże 22°C).
    Za Gomułki było 18°C.

    -----

  • 5. Data: 2016-10-20 03:50:51
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-19 o 18:17, qwerty pisze:
> [...]
    > sprawdzić, weryfikują, że u mnie jest ok z termostatami i nie są
    > zapowietrzone) to należy mi się odszkodowanie/obniżenie czynszu?
    U nich nic nie wydębisz. To są mafie.
    Pozakładali automatyki pogodowe, które albo się nie włączają jak jest 12
    stopni albo włączają się dopiero nad ranem i często kaloryfery są ledwo
    cieple, a licznik zasuwa.

    --
    animka

  • 6. Data: 2016-10-20 03:51:51
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-19 o 18:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup
    >
    > A podzielniki masz ? :-)
    >
    > To ci odpowiedza, ze zaplacisz mniej za zuzycie ciepla. Po rozliczeniu
    > koncowym.

    Nie zapłaci mniej tylko tyle ile licznik wskazał.

    --
    animka

  • 7. Data: 2016-10-20 15:58:33
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.10.2016 o 18:17, qwerty pisze:
    > Witam.
    > Mam problem z spółdzielnią mieszkaniową. Otóż od kilku tygodni zgłaszam,
    > że grzejniki mam ledwo ciepłe. W mieszkaniu mam 20*C.
    A ile chcesz mieć? Ja grzeję gazem i utrzymuję 20 stopni w godzinach
    "komfort" i 18 w pozostałych. Jak idę do kogoś, kto ma powiedzmy 23 to
    mam wrażenie, że się roztopię.
    Jacek

  • 8. Data: 2016-10-20 23:22:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > A ile chcesz mieć? Ja grzeję gazem i utrzymuję 20 stopni w godzinach "komfort"
    > i 18 w pozostałych. Jak idę do kogoś, kto ma powiedzmy 23 to mam wrażenie, że
    > się roztopię.

    Grzejesz ile zużyjesz to rób co chcesz.
    Jednak za nie wykorzystane jednostki ciepła i tak trzeba będzie zapłacić. Dla
    mnie idealnie jest 22,6*C

  • 9. Data: 2016-10-20 23:23:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    > Czyli idealnie według normy/rozporządzenia (w pokojach, dla łazienki bodajże
    > 22°C).
    > Za Gomułki było 18°C.

    Znalazłem informację, że temperatura obliczeniowa w pokojach to 20*C, ale w
    łazienkach już 24*C. Jednak jak się ma to do wymaganych temperatur?

  • 10. Data: 2016-10-21 13:59:40
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dokładnie tak samo (no pomiar okreslonym termometrem na okreslonej wysokości nad
    posadzką pomieszczenia), przy czym obliczenia (obliczeniowego zapotrzebowanai na
    ciepło, z czego wynika moc cieplna grzejników) wykonuje sie dla załozonej temperatury
    zewnętrznej równej -20 stopni Celsjusza (mrozu).

    -----