  • 1. Data: 2017-03-28 08:12:34
    Temat: bałagan w AliorBank po połączeniu operacyjnym z BPH
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Witam,

    czy ktoś może ma dostęp do prawdziwych przyczyn problemów w AliorBank, które
    się rozpoczęły 27 marca po zakończeniu połączenia operacyjnego z BPH?

    W mediach można znaleźć informację, że do około 2 milionów klientów Alior
    dołączyło około 500 tysięcy klientów z BPH. Podejrzewam, że obie liczby są
    zawyżone.

    Wczoraj - czyli w poniedziałek 27 marca - ludzie zgłaszali takie rzeczy:

    * niewydolna całkowicie infolinia - ale to jest problem wtórny, ponieważ są
    ogromne problemy z bankowością internetową i klienci w takim przypadku
    uderzają na infolinię - oblężenie do tego stopnia, że operatorzy telefonii
    komórkowej wyrzucają komunikaty typu "Numer telefonu jest nieprawidłowy".

    * problemy z logowaniem do bankowości internetowej dla klientów BPH - tutaj
    prawdopodobnie spora część problemów jest w tym, że ludzie próbują logować
    się na stare numery CIF z BPH. Alior wydał nowe numery CIF w swoim systemie
    i podawał je od kilku tygodni przy logowaniu do starego systemu BPH - nie
    dało się tego przeoczyć. Ale wiadomo - ludzka masa jest głupia i nie czyta
    tego typu komunikatów.

    * starzy klienci Alior zgłaszają częściowo że przestały im działać hasła,
    możliwe że napierający klienci BPH próbując swoich starych loginów blokują
    starym klientom bankowość elektroniczną w przypadku gdy w Alior pod tym
    numerem CIF jest jakiś inny klient - czy to w ogóle możliwe?

    * klienci którzy byli i w Alior i w BPH zgłaszają - tacy co im się uda już
    zalogować, że potracili dostęp przez internet do produktów ze starego Aliora
    i widzą tylko produkty przeniesione z BPH.

    * są głosy, że Alior przeniósł zlecenia stałe i przelewy zdefiniowane nie
    według najnowszego stanu, ale np. takie sprzed kilku miesięcy - na profilu
    FB bank się do tego przyznał - to jest totalna żenada.

    * część osób z BPH zgłasza, że nie mogą płacić kartami płatniczymi - nie
    wiem ile w tym prawdy, ale w sumie dlaczego mieliby nie móc?

    * są głosy, że w Alior nie widać historii dla rachunków przeniesionych z
    BPH, a tymczasem na planszach informacyjnych Alior zapewniał, że przeniesie
    historię z ostatnich 15 miesięcy.

    Problem był przez cały 27 marca, teraz była noc. Dodzwonienie się na
    całodobową infolinię banku nawet o 01:00 w nocy było niemożliwe. Teraz nie
    jest lepiej.

    IT miało całą noc na wdrożenie ewentualnie czegoś - ale widocznie problem
    jest tak złożony, że nie da się go rozwiązać poprawą pojedynczej rzeczy.

    Czy ktoś może wie, co się tam naprawdę wydarzyło?

    Wydaje mi się bardzo nieprawdopodobne, żeby wessane dodatkowych 500 tysięcy
    kont osobistych od istniejących - powiedzmy - 2 czy 3 milionów mogło
    spowodować tak ogromne problemy wydajnościowe w całym systemie.

    Dlaczego mam wrażenie, że przy okazji migracji klientów BPH, AliorBank
    dodatkowo wymienił jakiś klocek w infrastrukturze - np. coś związanego z
    przechowywaniem historii albo jakąś bazę danych czegoś innego?

    --
    Wysłane z pola

  • 2. Data: 2017-03-28 19:44:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-03-17 o 08:12, janek z pola pisze:

> [...]
    > dało się tego przeoczyć. Ale wiadomo - ludzka masa jest głupia i nie czyta

    Logujemy się starym numerem CIF i u mnie przynajmniej działa.

> [...]
    > starym klientom bankowość elektroniczną w przypadku gdy w Alior pod tym
    > numerem CIF jest jakiś inny klient - czy to w ogóle możliwe?

    Wydaje mi się, że różna jest długość tych numerów. W BPH miałem 6
    cyfrowy, a w ALIOR mam 8 cyfr. Ale loguję siec cały czas tym
    sześciocyfrowym i działa. Tylko hasło trzeba było zmienić.

> [...]
    > według najnowszego stanu, ale np. takie sprzed kilku miesięcy - na profilu
    > FB bank się do tego przyznał - to jest totalna żenada.

    Sprawdziłem przed chwilą, ale wygląda całkiem normalnie.

    > * część osób z BPH zgłasza, że nie mogą płacić kartami płatniczymi - nie
    > wiem ile w tym prawdy, ale w sumie dlaczego mieliby nie móc?

    Moje działają.

    > * są głosy, że w Alior nie widać historii dla rachunków przeniesionych z
    > BPH, a tymczasem na planszach informacyjnych Alior zapewniał, że przeniesie
    > historię z ostatnich 15 miesięcy.

    Nie ma tego w historii, ale jest w zakładce wyciągi.

    > Czy ktoś może wie, co się tam naprawdę wydarzyło?

    Wygląda na to, że to w miarę normalnie działa.

> [...]
    > dodatkowo wymienił jakiś klocek w infrastrukturze - np. coś związanego z
    > przechowywaniem historii albo jakąś bazę danych czegoś innego?

    Ale Ty masz problemy, czy słyszałeś o nich? Bo u mnie to jakoś normalnie
    działa.

  • 3. Data: 2017-03-28 19:50:58
    Od: Jarek <...@...pl>

    U mnie dziś ( wczoraj było OK) nie otwiera się strona logowania dawnego
    Synca, czyli t-mobile bankowe.

  • 4. Data: 2017-03-28 21:35:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 28 Mar 2017 19:44:00 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:

    >Logujemy się starym numerem CIF i u mnie przynajmniej działa.
    Mi kazali się logować Aliorowym - nie działało.
    Dziś gdy dodzwoniłem się na infolinię zostałem zaskoczony aby próbować
    cifem z bph. Ale też nie działa. Przełączyli mnie do drugiej linii i
    niestety po 15 minutach odpuściłem czekanie :)

    >Wydaje mi się, że różna jest długość tych numerów. W BPH miałem 6
    >cyfrowy, a w ALIOR mam 8 cyfr.
    w BPH mialem CIF 9 cyfrowy ale moze dlatego ze kiedys mialem w BPH
    konto biznesowe. Spolka zamknela biznesowe a pozniej ja otworzylem
    osobiste. "Dostalem" ten sam CIF i nawet widzialem wiadomosci
    wysylane/otrzymane na koncie spolki.
    W Alior mam 8 cyfr.

    >Nie ma tego w historii, ale jest w zakładce wyciągi.
    A jest wyciąg za 01.03-26.03? Czy marzec jest w historii?

    >Wygląda na to, że to w miarę normalnie działa.
    Na ich FB widać ze nie działa normalnie - mnóstwo niezadowolnych
    którzy nie mogą się zalogować. Poza tym bank przedłużył dziś godziny
    pracy oddziałów i przerzucił na oddziały obsługę tych osób które nie
    mogą się logować - dali dużą listę tel.kom. do oddziałów które się
    zajmują tym.

    >Ale Ty masz problemy, czy słyszałeś o nich? Bo u mnie to jakoś normalnie
    >działa.
    To pewnie zależy od tego czy ktoś już kiedyś był w aliorze czy nie.

    Moja sprawa się wyjaśniła właśnie przez tel. do pracownika oddziału.
    Mój CIF został zablokowany z powodu wielu błędnych logowań. No tak bo
    próbowałem na hasło które mam w kantorze i na hasło które miałem
    kiedyś w aliorze. No i teraz aby odblokować trzeba iść do oddziału bo
    przez sms na zaufany numer nie odblokowują. A na stronie piszą że to
    możliwe. Do oddziału pójdę już tylko wypowiedzieć umowę.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 5. Data: 2017-03-28 22:54:03
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Logujemy się starym numerem CIF i u mnie przynajmniej działa.

    Mi się wyświetlił w sytemie BPH komunikat, który podaje CIF w Alior. Na tym
    aliorowym CIFie miałem kiedyś kredyt konsumpcyjny. Mój stary login BPH miał
    9 znaków a CIF Alior ma 8 znaków. Może jeżeli w Alior nie było CIFa takiego
    jak BPH miał login, to może przenieśli te loginy 1-do-1?

    > Wydaje mi się, że różna jest długość tych numerów. W BPH miałem 6
    > cyfrowy, a w ALIOR mam 8 cyfr. Ale loguję siec cały czas tym
    > sześciocyfrowym i działa. Tylko hasło trzeba było zmienić.

    Tak jak napisałem - ja miałem w BPH 9 cyfr a zakładałem konto w 2015 roku.

    > Sprawdziłem przed chwilą, ale wygląda całkiem normalnie.

    Hmm - a miałeś jakieś przelewy zdefiniowane, które były dawno skasowane? Bo
    zdaje się że z tym jest problem - z takimi co ktoś kiedyś skasował i już ich
    nie widział w BPH.

    > Moje działają.

    Moja karta BPH też działała w weekend, od poniedziałku nie sprawdzałem.

    > Nie ma tego w historii, ale jest w zakładce wyciągi.

    To smutne że nie ma w historii. Jak sobie to zaciągnę do analizatora
    wydatków?

    > Wygląda na to, że to w miarę normalnie działa.

    > Ale Ty masz problemy, czy słyszałeś o nich? Bo u mnie to jakoś normalnie
    > działa.

    Tak jak już zostało tutaj wspomniane, coś musiało pójść źle, skoro infolinia
    przez cały dzień w poniedziałek i we wtorek była tak popularna, że się przez
    cały dzień nie dało dodzwonić.

    Jakoś nie wierzę, żeby z tych 500.000 klientów BPH więcej niż 2.000 chciało
    się zalogować akurat w dzień po przerwie z okazji fuzji. Na pewno część
    klientów nie wie, że w ogóle coś się zmieniło (bo za rzadko korzysta z
    bankowości internetowej). Taką liczbę infolinia by obsłużyła raczej bez
    problemu. Przecież te osoby się też nie rzucają w jednym momencie na
    infolinię.

    --
    Wysłane z pola.

  • 6. Data: 2017-03-28 22:57:16
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ale Ty masz problemy, czy słyszałeś o nich? Bo u mnie to jakoś normalnie
    > działa.

    A odnośnie moich problemów, to byłem dzisiaj w oddziale - mam prawidłową
    kartotekę klienta, mam zdefiniowany numer telefonu do autoryzacji oraz moj
    CIF nie jest zablokowany. Jednak nigdy się nie logowałem do bankowości
    internetowej a CIF mam tylko dlatego, że miałem kredyt konsumpcyjny i bank
    sobie założył kartotekę klienta.

    Mimo, że telefon mam zdefiniowany a kartoteka nie jest zablokowana, to
    dostaję tylko komunikat "Wprowadź hasło startowe" i żaden kod na SMS nie
    przychodzi.

    To tyle moich problemów - czyli do bankowości internetowej nie mogę wbić, a
    co będzie dalej to nie wiem.

    --
    Wysłane z pola.

  • 7. Data: 2017-03-29 08:54:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 marca 2017 22:54:06 UTC+2 użytkownik janek z pola napisał:

    > Tak jak już zostało tutaj wspomniane, coś musiało pójść źle, skoro infolinia
    > przez cały dzień w poniedziałek i we wtorek była tak popularna, że się przez
    > cały dzień nie dało dodzwonić.
    A dziwisz się?
    Skoro tu nawet w tym wątku ktoś pisze że próbując logować się wpisywał hasło od
    aliora, od alior kantora a może i od TMobile próbował.
    No i oczywistym jest ze zblokował sobie konto.
    Takich asów było więcej zapewne więc i infolinia oblegana.
    Robert pisze ze zalogował się normalnie, może po prostu spróbował tak jak alior
    sugerowała a nie losowo wpisywał wszystkie znane sobie hasła.

  • 8. Data: 2017-03-29 13:39:29
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Zmigrowałem się dzisiaj (BPH ==> Alior)
    Nie miałem problemów.
    Po migracji wszystko przeniosło mi się dokładnie tak jak to było
    opisywane. Puściłem sobie przelew, który miałem opłacić na początku
    kwietnia, ale postanowiłem przetestować;) Poszło bez problemów, choć
    zaskoczyło mnie to, że zażądali kodu SMS przy przelewie zdefiniowanym.

    Wydaje mi się, że wiem skąd pochodzi cały ten flejm. Ludzie nie
    rozumieją, że na stary CIF można się zalogować tylko raz, a potem już
    trzeba tylko na nowy i przy użyciu nowego hasła, które się samemu
    ustaliło. Przy migracji te numery CIF są blisko siebie i na dodatek jako
    pierwszy wyświetla się stary CIF, więc ludzkie ameby podają stary CIF i
    nowe hasło;)))) I tak 3 razy pod rząd, a wtedy efekt wiadomy:)))

    --
    t0maszek

  • 9. Data: 2017-03-29 18:53:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-03-17 o 21:35, WAM pisze:

    > Mi kazali się logować Aliorowym - nie działało.

    Nie próbowałem, bo go nawet nie pamiętam jeszcze. Cały czas chodzi
    BPH-owskie.

    > Dziś gdy dodzwoniłem się na infolinię zostałem zaskoczony aby próbować
    > cifem z bph. Ale też nie działa. Przełączyli mnie do drugiej linii i
    > niestety po 15 minutach odpuściłem czekanie :)

    Powinno.

    > A jest wyciąg za 01.03-26.03? Czy marzec jest w historii?

    U mnie w wyciągach jest sprzed fuzji, a reszta w bieżącym. Na zdrowy
    rozsądek powinni to tydzień później zrobić :-)

> [...]
    > pracy oddziałów i przerzucił na oddziały obsługę tych osób które nie
    > mogą się logować - dali dużą listę tel.kom. do oddziałów które się

    No u mnie od kopa zadziałało.Nie wiem, czy chwalić przed zachodem słońca.

    > To pewnie zależy od tego czy ktoś już kiedyś był w aliorze czy nie.

    Może. Ja nie byłem.

> [...]
    > przez sms na zaufany numer nie odblokowują. A na stronie piszą że to
    > możliwe. Do oddziału pójdę już tylko wypowiedzieć umowę.

    Cóż, masz takie prawo. Po co używałeś hasła do innego CIF-a? Bo na
    zdrowy rozsądek to przecież są powiązane dane.

  • 10. Data: 2017-03-29 19:11:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-03-17 o 22:54, janek z pola pisze:

    > Tak jak napisałem - ja miałem w BPH 9 cyfr a zakładałem konto w 2015 roku.

    Ja konto zakładałem w BPH w 1993 roku i miałem 6 cyfr.

    > Hmm - a miałeś jakieś przelewy zdefiniowane, które były dawno skasowane? Bo
    > zdaje się że z tym jest problem - z takimi co ktoś kiedyś skasował i już ich
    > nie widział w BPH.

    Jest o możliwe. Mam tego sporo podefiniowanych, bo to bezpieczniej, niż
    z palca wpisywać. Nie dojdę teraz, czy teraz jest ich więcej. Najwyżej
    się wywali.

    > To smutne że nie ma w historii. Jak sobie to zaciągnę do analizatora
    > wydatków?

    Wydaje mi się, że OCR-em powinno się spokojnie dać. Ale faktycznie jest
    to jakieś utrudnienie.

    > Tak jak już zostało tutaj wspomniane, coś musiało pójść źle, skoro infolinia
    > przez cały dzień w poniedziałek i we wtorek była tak popularna, że się przez
    > cały dzień nie dało dodzwonić.

    Niekoniecznie. Jak czytam tu, że są osoby, które próbowały używać innego
    hasła i innego CIF-a i dziwią się, że zablokowali dostęp, to
    podejrzewam, że po prostu zadziałał jakiś algorytm "idioty". Przy okazji
    pewnie wiele osób postanowiło sprawdzić, czy działa. Sądzę, ze po
    początkowym okresie będzie działało normalnie. Nie widzę powodu, y nie
    działało.

> [...]
    > bankowości internetowej). Taką liczbę infolinia by obsłużyła raczej bez
    > problemu. Przecież te osoby się też nie rzucają w jednym momencie na

    No właśnie wydaje mi się, że się mylisz. Od miesiąca bombardowali tyi
    informacjami i każdy postanowił sprawdzić.