  • Data: 2006-08-17 18:02:30
    Temat: fotoradar, mandat, doreczenie - pytania
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    goglalem troche, ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na nurtujace
    mnie pytanie

    teoria, czyli przepisy

    "Dz.U.01.106.1148USTAWA z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w
    sprawach o wykroczeniaRozdział 17Postępowanie mandatowe Art. 97. § 1. W
    postępowaniu mandatowym, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, funkcjonariusz
    uprawniony do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego może ją nałożyć
    jedynie, gdy:1) schwytano sprawcę wykroczenia na gorącym uczynku lub
    bezpośrednio po popełnieniu wykroczenia,2) stwierdzi popełnienie wykroczenia
    naocznie pod nieobecność sprawcy albo za pomocą urządzenia pomiarowego lub
    kontrolnego, a nie zachodzi wątpliwość co do osoby sprawcy czynu- w tym
    także, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w niezbędnym zakresie czynności
    wyjaśniających, podjętych niezwłocznie po ujawnieniu wykroczenia. Nałożenie
    grzywny w drodze mandatu karnego nie może nastąpić po upływie 14 dni od daty
    ujawnienia czynu w wypadku, o którym mowa w pkt 1, i 30 dni w wypadku, o
    którym mowa w pkt 2."

    pytanie, czy w zwiazku z powyrzszym przepisem, mam rozumiec, ze jesli
    przyjdzie do mnie mandat z fotoradaru po uplywie 30 dni, to moge policji/
    straszakom_miejskim, kazac sie nim podetrzec?

    czy wtedy nadal maja prawo oddac sprawe do sadu grodzkiego czy jest juz moze
    pozamiatane, a ja mam ich z glowy?

    jesli odpowiedz jest dla mnie na plusa, to jak ma wygladac takie
    odwolanie,czy wystaczy powolac sie na ten przepis i odeslac im listem
    poleconym odpowiedz?

    nastepna sprawa jak wyglada sprawa z legalizacjami fotoradarow, przypuscmy,
    mam fote, dostaje wezwanie, zostaje mi ona okazana, a ja chce pograc na
    zwloke i pytam o legalizacje, musi mi byc ona okazna na miejscu czy na
    przyklad zostanie to potraktowane jako odmowa zaplacenia mandatu i sprawa
    zakonczy sie przed sadem grodzkim?

    generalnie chcialbym wiedziec co i jak w razie takiej fotki, jak mozna
    zgodnie z prawem wykazac im ze nie maja monopolu na racje