  • 1. Data: 2003-09-24 07:29:53
    Temat: garaż bez pozwolenia
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    Witam,
    swego czasu teść postawił murowany garażyk bez pozwolenia razem z sąsiadem -
    jedna ściana łącząca jest granicą działki, teraz sąsiad ma jakieś pretensje
    do teścia i grozi, że zgłosi do nadzoru budowlanego postawienie bez
    pozwolenia (sam w sumie też tracąc swój garaż). Budynki te stoją na
    działkach własnościowych na peryferiach miasta. Pytanie: czy po zgłoszeniu
    takim od razu będzie nakaz rozbiórki czy można się starać o jakieś
    pozwolenie czy jest jakieś wyjście z sytuacji?
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 2. Data: 2003-09-24 09:38:09
    Temat: Re: garaż bez pozwolenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, Przemo P wrote:

    >+ Witam,
    >+ swego czasu teść postawił murowany garażyk bez pozwolenia

    @^#!@$#@& !!,
    "swojego czasu". Jak chcesz żeby ktoś się pofatygował
    i ci pod nos przepisy podetknął to zapodaj przynajmniej
    minimalne dane - bo ważny jest i "czas stania" jak i kiedy
    to było (postawione) oraz czy da się udowodnić (!) - jako
    że przepisy się AFAIK zmieniały.
    BTW: nie, nie jestem specem od przepisów budowlanych.
    Ale spodziewam się czego taki spec może potrzebować,
    więc cię profilaktycznie obtentegowuję za brak wyobraźni :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-09-24 10:06:55
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

> [...]
    > minimalne dane - bo ważny jest i "czas stania" jak i kiedy
    > to było (postawione) oraz czy da się udowodnić (!) - jako

    jakieś 3 lata... nie dużo niestety
    a patrz nie pomyślałem, że ma to istotny wpływ
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 4. Data: 2003-09-24 11:58:12
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Wed, 24 Sep 2003 12:06:55 +0200,
    "Przemo P" <p...@o...pl> napisał(a):

    >jakie? 3 lata... nie du?o niestety
    >a patrz nie pomy?la?em, ?e ma to istotny wp?yw
    >Pozdrawiam
    >Przemo

    Zainteresuj się nowym prawem budowlanym. Nie wiem czy weszło czy
    dopiero wchodzi ale na pewno liberalizuje samowole budowlane i
    wprowadza możliwość legalizacji za opłatą tych budowli które zostały
    zbudowane zgodnie ze sztuką. Jeśli chodzi o szczegóły musisz się
    dowiedzieć u kogoś albo poszukać w internecie.

    Natomiast słyszałem też że podobno nie będzie można według nowych
    przepisów budować dokładnie w granicy działki. Nie wiem jak byłoby z
    budowlą która okrakiem stoi na dwóch działkach...

    --
    Grzegorz