  • 1. Data: 2005-05-05 11:13:24
    Temat: jeszcze zdjecia z miejsc publicznych
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    Jakis czas temu zaczelam dyskusje na ten temat - chodzilo o prawna mozliwosc
    zabronienia publikacji zdjec zrobionych w jakims publicznie dostepnym
    miejscu. Tamten watek jednak juz jest daleko wiec zaczynam nowy...

    Mam dwie kolejne takie rzeczy:
    Wawel - jest w regulaminie zwiedzania napisane, ze nie wolno publikowac
    zdjec bez zgody dyrekcji. I nie chodzi tu o zdjecia zrobione w obiektach
    muzelanych (we wnetrzach) gdzie trzeba wykupic bilet - bo tam w ogole nie
    wolno robic zdjec. Chodzi o zdjecia zrobione gdziekolwiek, a przedstawiajace
    Wawel.

    Kopalnia w Bochni - cytat z regulaminu: "Fotografowanie i filmowanie podczas
    zwiedzania jest dozwolone . Zezwolenie nie daje prawa upowszechniania
    wykonanych fotografii i filmów. Fotografowanie i filmowanie jest odpłatne i
    wynosi 5,00 zł."

    W poprzednim watku chodzilo o zwierzeta i rosliny, ktorych, mimo najlepszych
    checi, nie moge sobie wyobrazic jako przedmiotu ustawy o prawie autorskim.
    Tutaj juz jest troche inaczej, budynki, dziela sztuki to jak najbardziej
    przedmioty ustawy.

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 2. Data: 2005-05-05 11:37:29
    Temat: Re: jeszcze zdjecia z miejsc publicznych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d5cvg6$6di$1@nemesis.news.tpi.pl>, Joanna wrote:
> [...]
    > wolno robic zdjec. Chodzi o zdjecia zrobione gdziekolwiek, a przedstawiajace

    Jest to zakaz prawnie nieskuteczny, czyli mówiąc językiem potocznym - mogą
    Ci skoczyć.

> [...]
    > zwiedzania jest dozwolone . Zezwolenie nie daje prawa upowszechniania
    > wykonanych fotografii i filmów. Fotografowanie i filmowanie jest odpłatne i

    Tu patrz moje wcześniejsze dywagacje nt. dochodzenia ewentualnych roszczeń
    na drodze cywilnej. Innej możliwości nie widzę.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-05-06 00:17:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Joanna wrote:

> [...]
    > zdjec bez zgody dyrekcji. I nie chodzi tu o zdjecia zrobione w obiektach
    > muzelanych (we wnetrzach) gdzie trzeba wykupic bilet - bo tam w ogole

    Zbyt uważnie przyglądać się obiektom muzealnym też nie wolno? ;->

    Chciałbym usłyszeć podstawę prawną takiego zakazu od szanownej dyrekcji

    > Chodzi o zdjecia zrobione gdziekolwiek, a
    > przedstawiajace Wawel.

    A to już totalny ROTFL

  • 4. Data: 2005-05-06 09:12:24
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    > Zbyt uważnie przyglądać się obiektom muzealnym też nie wolno? ;->
    >
    > Chciałbym usłyszeć podstawę prawną takiego zakazu od szanownej dyrekcji

    No wiec wlasnie... Ciekawe jest tylko to, ze tak szacowna instytucja jak
    Zamek Krolewski na Wawelu cos takiego pisze.

    Ciekawe gdzie jeszcze w Polsce sa takie zakazy.

    Pozdrawiam,
    Joanna