  • 1. Data: 2006-07-09 15:34:42
    Temat: kanalizacja - wysokość odszkodowania?
    Od: "zoz" <z...@o...pl>

    przez moja dzialke ma przechodzic rura kanalizayjna (0,3m) o dl ok 50 m
    (odprowadzajaca deszczowke z przeds produkcyjnego)
    jaka kwote odszkodowania moge zaządac? i w przypadku checi sprzedania w
    przyszlosci tej dzialki ile traci ona na wartosci?

  • 2. Data: 2006-07-09 16:10:46
    Temat: Re: kanalizacja - wysokość odszkodowania?
    Od: "hirondelle" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zoz <z...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > jaka kwote odszkodowania moge zaządac? i w przypadku checi sprzedania w
    > przyszlosci tej dzialki ile traci ona na wartosci?

    Jeśli to nie jest rura kanalizacji miejskiej tylko taka zupełnie prywatna
    rura z prywatnej firmy, to chyba ta firma powinna sama ci zaproponować
    jakieś odszkodowanie, najlepiej w formie corocznie wypłacanego czynszu. W
    przeciwnym razie nie będą mogli przeciez tej rury zamontować. Co do utraty
    wartości, to jeśli rura biegnie wzdłuż granicy to strata wielka nie jest
    (można w tej sprawie poradzić się rzeczoznawcy od nieruchomości, ale taka
    wycena kosztuje co najmniej kilkaset zł)
    Na rurę biegnącą w poprzek działki nie zgodziłabym się choćby nie wiem ile
    mi proponowali.

  • 3. Data: 2006-07-09 17:02:22
    Od: "Moonwalker" <t...@m...pl>

    Użytkownik "hirondelle" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:e8r9q6$ce3$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli to nie jest rura kanalizacji miejskiej tylko taka zupełnie prywatna
    > rura z prywatnej firmy, to chyba ta firma powinna sama ci zaproponować
    > jakieś odszkodowanie, najlepiej w formie corocznie wypłacanego czynszu.

    tylko ciekawe jest ile taka firma powinna zaoferowac?

  • 4. Data: 2006-07-09 22:48:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    zoz [###z...@o...pl.###] napisał:

    Tu szklana kula by się przydała. Zupełnie inna będzie sytuacja, jak ta
    rura sobie gdzieś blisko granicy biegnie (wówczas odszkodowanie
    symboliczne), a zupełnie inna, gdy biegnie przez środek
    uniemożliwiając zabudowę działki (wówczas odszkodowanie w granicach
    wartości działki.

  • 5. Data: 2006-07-09 23:20:44
    Od: "waros" <w...@w...pl>

    Użytkownik "zoz" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jaka kwote odszkodowania moge zaządac? i w przypadku checi sprzedania w
    > przyszlosci tej dzialki ile traci ona na wartosci?

    jak ci tą deszczówke puszczą przez działkę to sam się dołożysz
    aby tylko tą rurę zrobić
    pozdr
    Var