  • 1. Data: 2014-10-16 21:21:32
    Temat: kto jest odpowiedzialny, lokator czy właściciel?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Wspólnota 10 mieszkań. 9 prywatnych, jedno należące do "miasta" (zakład
    budynków miejskich). To jedno mieszkanie od lat stoi przez 9 miesięcy w
    roku puste. To już jest powód do odebrania mieszkania, ZBM o tym wie,
    najemcy pogroził palcem, ale mieszkania nie odbierają, bo czynsz jest
    płacony. W mieszkaniu doszło do pęknięcia rurki (poziomej) z wodą, ale w
    taki sposób, że wnętrze łazienki (kafelki) jest suche, a woda sączy się
    przez ścianę zewnętrzną i na klatkę schodową. Nie jest to przypadek
    nagły, dzieje się to od wielu miesięcy, (już wyszedł grzyb).
    Ubezpieczyciel wykręcił się od wypłaty odszkodowania, bo to nie jest
    nagła awaria tylko długotrwałe zaniedbanie.
    Teraz pytanie: czy za zalanie, zniszczenie części wspólnej budynku
    (ścian, tynków) odpowiada lokator, (najemca) czy właściciel - ZBM
    ToMasz

  • 2. Data: 2014-10-16 22:06:57
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 16 października 2014 21:21:32 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    >
    > Teraz pytanie: czy za zalanie, zniszczenie części wspólnej budynku
    >
    > (ścian, tynków) odpowiada lokator, (najemca) czy właściciel - ZBM

    Najemca jest zobowiązany do wykonywania drobnych napraw w stylu wymiana żarówki,
    uszczelki w kranie. Cała infrastruktura nie należy do niego tylko do właścicieli.
    Właściciele solidarnie proporcjonalnie do udziałów ponoszą koszt naprawy.

  • 3. Data: 2014-10-16 22:16:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    Właściciele solidarnie proporcjonalnie do udziałów ponoszą koszt naprawy.

    w przypadku kosztów utrzymania budynku - solidarnie płacą. jednak w
    czasie nieobecności lokatora, który właścicielem nie jest, zamarzała
    rura (pionowa). Dla bezpieczeństwa rura ta została wymieniona na koszt
    wspólnoty. O ile wiem, za licznikiem wody w mieszkaniu - dbanie o
    sprawność rurek leży po stronie najemcy? I właśnie czy po stronie ZDM
    czy ludków których ZBM wpuscił, a w tym przypadku dał im klucze i olał?
    ToMasz

  • 4. Data: 2014-10-16 22:33:53
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 16 października 2014 22:16:26 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    >
    > sprawność rurek leży po stronie najemcy? I właśnie czy po stronie ZDM
    >
    > czy ludków których ZBM wpuscił, a w tym przypadku dał im klucze i olał?

    Najemca nie jest właścicielem rurek. W przypadku awarii jeśli ma możliwość ma
    zawiadomić tego od którego wynajmuje. Jeśli go nie ma w mieszkaniu to takiej
    możliwości nie ma. Piszesz że właściciel naprawił uszkodzenie. Jak znam życie winnego
    nie znajdziesz. ADM dołożył się do naprawy rury, jako właściciel naprawił w
    mieszkaniu, firmy co naprawiała pewno już nie ma. A może nigdy nie było i ktoś na
    umowę zlecenie naprawił. Pisz prawdę że chodzi o zajebanie tego wynajmowanego
    mieszkania. Wynajmujący jak jest cwany to jest nie do ruszenia. Nie da się go wywalić
    jeśli sam nie zrezygnuje.