  • 1. Data: 2006-09-07 18:56:27
    Temat: mBank i millenet
    Od: "Round" <r...@o...eu>

    Nie mogę się nigdzie dowiedzieć na infoliniach nic o sposobie kapitalizacji
    odsetek na lokatach w 2 bankach:

    mBanku i
    millenecie.

    Info w millenet nie posiada tak szczegółowych informacji, tak samo w oddziałach
    na 100% nie są pewni, podobnie mBank...

    - - - - -

    Jak naliczane są w tych bankach odsetki do kapitału na lokatach? Kapitalizacja
    dzienna zgodnie ze wzorem:

    (1) K * ( 1 + p% / 365) ^ dni ,

    czy okresowa zgodnie ze wzorem:

    (2) K * ( 1 + dni * p% / 365)@ ?

    @ Jeśli są 2 kapitalizacje dla lokaty 2-miesięcznej, to wtedy będzie:

    (3) K * ( 1 + dni_mc_1 * p% / 365) * ( 1 + dni_mc_2 * p% / 365) .

    Może ktoś, kto ma konto w tych bankach mógłby to przeliczyć wg tych 2 wzorów i
    sprawdzić, który wynik się zgadza.

    - - - - -

    Tak samo z podatkiem, w oddziale Millennium padła odpowiedź, że naliczają go
    bez zaokrągleń i tak też go potrącają (nie są pewni na 100%). Czy to prawda?
    Mają też jakąś MilleInwestycje, gdzie podają *gwarantowaną stopę zwrotu netto*
    (+ jej odpowiednik na lokacie brutto) - tu to już w ogóle podatek pewnie liczą
    chyba od wszystkich klientów łącznie, ale to podaję jako ciekawostkę (4,00% *(1-
    19%) = 3,24% netto) :)

    - - - - -

    PS W inteligo piszą wprost, że kapitalizacja jest dzienna, chociaż mogliby
    poinformować ludzi o efektywnej stopie %... A sama lokata rozpoczyna się tego
    dnia, którego została założona, nie dzień po.

    PPS W millenecie moża wybrać sobie okres lokaty dowolny, od 1 do 366 dni! Nie
    wiem wtedy, jakie uzasadnienie miałby wtedy wzór (2) (np. 4x7 dni vs 1x28
    dni). W info powiedzieli, że korzystają z tego właśnie wzoru, ale nie byli
    pewni na 100%...

    Round

  • 2. Data: 2006-09-07 19:06:45
    Temat: Re: mBank i millenet
    Od: "Slavekk" <s...@W...gazeta.pl>

    Round <r...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > millenecie.
    >
    > Jak naliczane są w tych bankach odsetki do kapitału na lokatach?
    > Kapitalizacja dzienna zgodnie ze wzorem:

    nie

    > czy okresowa

    tak, okresowa

    > Tak samo z podatkiem, w oddziale Millennium padła odpowiedź,
    > że naliczają go
    > bez zaokrągleń i tak też go potrącają (nie są pewni na 100%).
    > Czy to prawda?

    nieprawda

> [...]
    > Nie
    > wiem wtedy, jakie uzasadnienie miałby wtedy wzór (2) (np. 4x7 dni vs 1x28

    Bo jesli dobrze policzysz to przy krótszym okresie będziesz miał
    nieobelkowane odsetki...;-)

    Slavekk

  • 3. Data: 2006-09-07 20:51:10
    Od: "Round" <r...@o...eu>

    > Bo jesli dobrze policzysz to przy krótszym okresie będziesz miał
    > nieobelkowane odsetki...;-)
    > Slavekk

    No, pewnie tak, ale w obu przypadkach tak można zrobić, by nie był naliczany
    podatek np. okres co 4 dni da większe zyski z upływem czasu, niż ten co 12 dni,
    przy takiej metodzie kapitalizacji... Przynajniej w teorii.

    A Tobie to z tym podatkiem działa? Nic nie korygują?
    W inteligo mam dla każdej lokaty info: odsetki zaksięgowane od początku roku i
    kwota podatku pobranego od początku roku. Nie wiem po co to gromadzą. Może
    wykonają jakieś korekty, ale ja lokat nie odnawiam tam nigdy (zresztą mają
    wybór zaledwie kilku), dlatego może nie mieli okazji, albo przeoczyłem coś.

    Round