  • 1. Data: 2007-01-23 19:33:15
    Temat: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
    Od: "shark" <s...@c...pl>

    padl mi pendrajw w nastepstwie czego stracilem niezbedne
    do pracy dane i urzadzenie nie daje sie sformatowa. jest to na
    tyle wkurzajace, ze utracilem calkowicie zaufanie i nie chce
    wiecej korzystac z pamieci tej konkretnej firmy.

    Z opakowania wynika, ze jest 3 lata gwarancji a procz tego
    kodeksowo przysluguje mi niezgodnosc z umowa ...
    moje pytanko do kogo nalezy wybor czy gwarancja czy
    niezgodnosc z umową ... sklep juz raz mi kiedys wycial
    taki numer z innym urzadzeniem, ze powiedzialem o zwrocie
    towaru w zamian za zwrot gotowki a oni wpisali gwarancje
    i probowali mi wymienic... wtedy sprawa zostala zalatwiona
    polubownie, bo kupilem u nich drozsze urzadzenie innego
    producenta (hub usb) ...

    czy wybor nalezy do mnie czy tez musze negocjowac ze sklepem
    i w skrajnym przypadku poddac sie gwarancji ? czy rzeczywiscie
    w takim przypadku mozna mowic o niezgodnosci z umowa skoro
    wszystko sie zgadzalo cena, wielkosc pamieci, producent itd. z wyjatkiem
    tego, ze scierwo odmowilo posluszenstwa ? sam sie zazstanawim
    na czym moglaby tu polegac niezgodnosc z umowa ?

  • 2. Data: 2007-01-23 20:31:13
    Temat: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
    Od: "FunkNetz" <f...@f...de>

    Problem w tym ze nawet jak kupisz pendriva innej firmy to tez pewnie zostal
    wyprodukowany w tej samej fabryce w Shenzen roznic sie beda naklejka na
    obudowie!

  • 3. Data: 2007-01-23 20:55:02
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "shark" <s...@c...pl> napisał w wiadomości
    > padl mi pendrajw w nastepstwie czego stracilem niezbedne

    pytanie najwazniejsze - ile minęło od zakupu?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-23 21:05:01
    Od: "FunkNetz" <f...@f...de>

    A co to ma do rzeczy sprzet padl i wymagana jest naprawa , pewnie jak znam
    zycie probowal wlozyc pendriva odwrotnie niz powinien, w takich wypadkach
    sprzet sie wymienia bo nikt nie naprawia dzis elektroniki panie Buraczany
    wlascicielu Pendriva!

  • 5. Data: 2007-01-23 21:11:28
    Od: "shark" <s...@c...pl>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "shark" <s...@c...pl> napisał w wiadomości
    >
    > pytanie najwazniejsze - ile minęło od zakupu?

    kupiony 23 wrzesnia 2006 ... firma pqi ... wiec w sumie
    przy takiej 'marce' wiedzialy galy co braly ..

  • 6. Data: 2007-01-23 21:16:08
    Od: "shark" <s...@c...pl>

    FunkNetz wrote:
> [...]
    > znam zycie probowal wlozyc pendriva odwrotnie niz powinien, w takich
    > wypadkach sprzet sie wymienia bo nikt nie naprawia dzis elektroniki

    kto cie chował .... sprzet padl zwyczajnie w trakcie eksploatacji - po
    prostu,
    nie chcialy sie nadpisywac pliki ... myslalem, ze formatowanie pomoze
    ale nie pomoglo ... teraz pokazuje, ze nie ma dostepu do urzadzenia ...

  • 7. Data: 2007-01-23 21:25:31
    Od: "FunkNetz" <f...@f...de>

    A przypadkiem nie kupiles go na allegro ?

    temat walkowany od pewnego czasu jak to Pendrivy 1GB okazaly sie 128MB

  • 8. Data: 2007-01-23 23:00:34
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "FunkNetz" <f...@f...de> napisał w wiadomości
    >A co to ma do rzeczy
    ano ma - do 6 miesięcy od zakupu jest prościej reklamować z tytułu niezgodności
    towaru z umową

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-01-24 00:16:56
    Od: "FunkNetz" <f...@f...de>

    Zastanow sie co napisales ,
    po pierwsze z jaka umowa ?
    Jesli juz to zostala zawarta umowa kupno sprzedaz Dorosly czlowiek kupil
    Pendriva widzialy galy co braly w trakcie normalnej pracy Pendrive ulegl
    uszkodzeniu i zgodnie z umowa kupno sprzedaz podlega ten sprzet gwarancji
    lub ewentualnie rekojmii zapoznaj sie z prawem handlowym !

    Niezgodnosc z umowa bylaby wtedy jesli zakupiony pendrive zamiast 1GB czy
    ilus tam na FV mialby 128MB lub okazalo by sie ze zmienil kolor lub
    wlasciwosci !

  • 10. Data: 2007-01-24 00:18:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.01.2007 shark <s...@c...pl> napisał/a:
    > tyle wkurzajace, ze utracilem calkowicie zaufanie i nie chce
    > wiecej korzystac z pamieci tej konkretnej firmy.
    [..]
    > Z opakowania wynika, ze jest 3 lata gwarancji a procz tego
    > kodeksowo przysluguje mi niezgodnosc z umowa ...
    > moje pytanko do kogo nalezy wybor czy gwarancja czy
    > niezgodnosc z umową ... sklep juz raz mi kiedys wycial

    Zawsze do Ciebie, z tym że odstąpić od umnowy (dostać gotówkę z
    reklamując z tyt. "niezgodności") tak łatwo się nie da i w
    pierwszym podejściu możesz domagać się jedynie naprawy bądź wymiany.
    Poczytaj na stronach Federacji Konsumentów lub w archiwum tej grupy
    (niezgodność z umową) bo temat wałkowany intensywnie.

> [...]
    > tego, ze scierwo odmowilo posluszenstwa ? sam sie zazstanawim
    > na czym moglaby tu polegac niezgodnosc z umowa ?

    Kupiłeś coś co według domyślnych zapewnień sprzedawcy miało działać. Nie
    działa. Nie tak się umawialiście. Masz więc niezgodność. Jedyny warunek,
    jest tu taki, że ma nie działać z przyczyn tkwiących w urządzeniu w
    momencie zakupu (np. jakaś wada fabryczna). Z tym, że przez pierwsze 6
    miesięcy od zakupu przyjmuje się, że właśnie z takich powodów nie działa,
    więc sprawa jest ułatwiona.

    --
    Marcin