  • 21. Data: 2024-03-29 15:28:01
    Temat: Re: o Pegasusie raz jeszcze
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > stuprocentową a każdy kto chociażby wspominał o podobieństwie cowida do
    > grypy stawał się personą non grata. Ba - nawet mówiene że kowid jest
    > chorobą sezonową było szurstwem. Więc co z tego że ktoś wie? Snołden też
    > wiedział i nawet dowody przedstawił. I co z tego? Będzie jak ze
    > wszystkim co nagle ujawniono. Dawni ci co twierdzili że to niemożliwe,
    > będą mówić że przecież od zawsze było wiadomo:P
    >

    > Procedury są regularnie omijane w każdej strukturze - im większa tym
    > częściej:P Zwykle za wiedzą kierownictwa... które je wymyśla:P

    No ale w Boeingu właśnie nie przestrzegano procedur i skończyło się żle,
    a ja mówię, że trudno coś nakombinować jeśli są one przestrzegane.
    Sugerujesz, że np. w Apple też nie przestrzegają? Ale tam się nic nie
    sypie. Rząd USA od lat próbuje się dobrać do ajfonów i zmusić prawnie
    Apple aby dawali dostęp.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2024-03-29 16:35:39
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 19:58, Monika Głowacka pisze:
    > Czy napisanie takiego programu jak Pegasus przez wytrwałego informatyka
    > to jest duży problem?

    ciach

    Tak to jest problem bo nie chodzi o programowanie tylko wykorzystywanie
    błędów.

    Jest od groma wiedzy w necie na ten temat ale taka prawniczka tego nie
    ogarnia.

    A potem Tuleja się tłumaczy że nie wiedział co podpisywał

    Edukacyjnie"

    https://www.youtube.com/watch?v=CiqVXCyvhFE

  • 23. Data: 2024-03-29 18:06:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale w Boeingu właśnie nie przestrzegano procedur i skończyło się żle,

    Przestrzegano. Zlecono hindusom, którzy zrobili soft zgodnie z
    wytycznymi a potem zgodnie z proceduramu mcasa certyfikowano. Wszystko
    zgodnie z procedurami:P

    > a ja mówię, że trudno coś nakombinować jeśli są one przestrzegane.

    Nigdzie nie są:P

    > Sugerujesz, że np. w Apple też nie przestrzegają?

    Na 120% jakieś tam procedury są łamane.

    > Ale tam się nic nie
    > sypie. Rząd USA od lat próbuje się dobrać do ajfonów i zmusić prawnie
    > Apple aby dawali dostęp.

    Na dobrą sprawę nikomu nie zależy żebyś wiedział jakby się dało:P Nie
    mówię że się udało zhakować ifony tylko że procedury są łamane wszędzie.
    A czasem są nawet sprzeczne z rzeczywistością.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2024-03-30 00:23:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Przestrzegano. Zlecono hindusom, którzy zrobili soft zgodnie z
    > wytycznymi a potem zgodnie z proceduramu mcasa certyfikowano. Wszystko
    > zgodnie z procedurami:P

    > Nigdzie nie są:P

    Ale nie mówimy o nieubieraniu dżinsów na spotkania z klientami
    biznesowymi, a o czymś na czym oparta jest kontrola cech czy parametrów
    krytycznych.

    > Na 120% jakieś tam procedury są łamane.

    Myśleisz że te grube dotyczące procedur bezpieczeństwa? W takiej
    Koka-koli też? :)

    > Na dobrą sprawę nikomu nie zależy żebyś wiedział jakby się dało:P Nie
    > mówię że się udało zhakować ifony tylko że procedury są łamane wszędzie.
    > A czasem są nawet sprzeczne z rzeczywistością.

    Więcej, mają mnie dupie, ale ja tu nie mam nic do rzeczy, bo ja im nic
    nie zrobie. Ale są przecież tacy, na którym im zależy aby nie wiedzieli.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2024-03-30 07:02:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale nie mówimy o nieubieraniu dżinsów na spotkania z klientami
    > biznesowymi, a o czymś na czym oparta jest kontrola cech czy parametrów
    > krytycznych.

    Parę lat temu mówiono tak o Beoingu.

    > Więcej, mają mnie dupie, ale ja tu nie mam nic do rzeczy, bo ja im nic
    > nie zrobie. Ale są przecież tacy, na którym im zależy aby nie wiedzieli.

    No dokładnie. Załóżmy że NSA złamało zabezpieczenia. Skąd miałbyś o tym
    wiedzieć - od appla czy od NSA:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2024-03-30 07:21:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Parę lat temu mówiono tak o Beoingu.

    Parę lat (dobre) temu pewnie była to prawda.

    > No dokładnie. Załóżmy że NSA złamało zabezpieczenia. Skąd miałbyś o tym
    > wiedzieć - od appla czy od NSA:P

    To po uj mieliby toczyć batalie sądowe z Apple? Wierzę w zapędy
    aktorskie i inscenizacyjne, ale tu jakby skala zbyt duża. Wystarczyłoby
    siedzieć cicho i przecież nikt by larum nie podnosił.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2024-03-30 09:15:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Parę lat (dobre) temu pewnie była to prawda.

    Była albo nie była. W każdym razie dopóki nie jebało to procedury były
    łamane, choć każdy mówił że nie są. Wiadomo że były łamane od czasu
    kiedy sprawdzono. Co było wcześniej "nie wiem, choć się domyślam";)

    > To po uj mieliby toczyć batalie sądowe z Apple?

    Bo zaczęli nim się udało złamać?

    > Wierzę w zapędy
    > aktorskie i inscenizacyjne, ale tu jakby skala zbyt duża. Wystarczyłoby
    > siedzieć cicho i przecież nikt by larum nie podnosił.

    Dokładnie - jakby złamali to długo byśmy o tym nie wiedzieli. Konkretnie
    do czasu aż zostałoby wprost użyte w sądzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!