  • 191. Data: 2014-12-29 16:26:25
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.12.2014 15:21, Moonsky pisze:
    > "Tomasz Kaczanowski"<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote in message

    > Przecież to idiotyzm. Projektowaliśmy może drogi dziurawe, na gorsze grunty,
    > albo popękane ołówki dla głupszych dzieci?

    Nie wiem jak tam z ołówkami i drogami, ale ten kto zaprojektował (a może
    mu samo wyszło?) rwący się sznurek do rolet ma u mnie medal wdzięczności
    - bo jakby był mocniejszy to by mi się dziecko powiesiło.

    Podobnie łańcuszki na szyję - niedobrze jak zbyt mocne.

    Jest cała masa rzeczy które w swojej
    wytrzymałości/solidności/szczelności/itd... nie powinny iść za daleko.

    > Okna były nieszczelne, bo takie
    > było wszystko gówniane za komuny. Krzywe, zwichrowane, tanie, 3 gatunku,
    > niedopasowane, wykonane przez pijanych budolwańców,

    Było jakie było i pod to się dopasowywało resztę budynku. Po co było
    robić dodatkowe nieszczelności w oknie/murze, skoro okno było samo w
    sobie nieszczelne?

    p. m.

  • 192. Data: 2014-12-29 16:44:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2014, Moonsky wrote:

    > "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote
    <...ktos tu wrotke wycial...>

    > Przecież to idiotyzm.

    Nie.
    Primo - tu jest .prawo a nie .chlopskirozum
    Secundo, prawo pewnie dostosowywano do "realiów technicznych".
    Można podejrzewać, że wraz w pojawieniam się szczelniejszych okien,
    wprowadzono ów przepis (już nie obowiązujący), który DOPUSZCZAŁ
    nierobienie wentylacji POD WARUNKIEM użycia "starych" okien, tych
    mniej szczelnych.
    Z określeniem co to znaczy "mniej szczelne", liczbowo.

    > Okna były nieszczelne, bo takie
    > było wszystko gówniane za komuny.

    Co komunie do tego?
    Myślisz, że wybudowane przed I Wojną Światową "kapitalistyczne"
    bydunki (i to nie w Polsce, bo w ówczesnej niemieckiej części
    Śląska :P) były szczelniejsze?
    Nie były. Sprawdzone osobiście i organoleptycznie.
    Ani te "oryginalne", ani wszystkie wymieniane (fakt, te oryginalne
    nie były tak wypaczone jak "PRLowskie", te ostatnie pewnie miały
    nie "0,5 do 1" ale prędzej "5" :>)

    > Krzywe, zwichrowane, tanie, 3 gatunku, niedopasowane, wykonane przez
    > pijanych budolwańców, a nie, że były z założenia nieszczelne.

    Ale przez dość długi czas PRZEPIS dopuszczał, aby brak było
    wentylacji POD WARUNKIEM użycia takich okien. I tyle.

    [...]
    > Więc chodzi o wentylację, bądź jej brak, a nie to, że się projektuje
    > nieszczelne okna.

    DOPUSZCZA nierobienie oddzielnego nawietrzania POD WARUNKIEM braku
    szczelności okien.

    > To nonsens i technologiczna bzdura.

    To Twoje zdanie, a własne zdanie o tym zdaniu mogą sobie wyrobić
    czytelnicy sami, co polecam uwadze.
    Mocniejsze tupnięcie nie zmieni faktu, że to wyłącznie Twoje zdanie
    a nie prawo.

    pzdr, Gotfryd

  • 193. Data: 2014-12-29 16:47:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Dec 2014, re wrote:

    > Nie wiem. Pisałeś o mierniku.

    Mea culpa, faktycznie.
    Oczywiście miałem na myśli podzielnik, ale grupowicz co napisał
    to napisał, więc niniejszym włażę pod stół...

    > A to jest zupełnie odrębny (od kwestii "co mierzy podzielnik") składnik
    > uwag Stokrotki, skądinąd słuszny.
    > ---
    > Nie jest słuszny bo sąsiad mimo, że grzeje sąsiednie mieszkania ma interes
    > w tym, by miał kogo grzać,

    Co faktu ze MOŻE NIE GRZAĆ (albo grzać istotnie słabiej) nie zmienia.
    Jasne, może sobie styropianem obłożyć ;) (mieszkanie)

    pzdr, Gotfryd

  • 194. Data: 2014-12-29 16:51:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Dec 2014, re wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    >
    > Zasada swobody umów zawiera zastrzeżenie co do zgodności z prawem.
    > ---
    > Przecież wymóg wietrzenia jest zgodny z prawem.

    Ale wymóg "szczególnie uważnej obsługi" w związku z niezgodnym
    z prawem wykonaniem przedmiotu już niekoniecznie.
    Rozważ sobie żelazko z napisem "trzymać tylko za rączkę, nie dotykać
    metalowych części bo kopie ze względu na słabą izolację".

    pzdr, Gotfryd

  • 195. Data: 2014-12-29 18:44:56
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Zbyt szczelne w stosunku do tego co było projektowane. Projekt zakładał
    > mniej szczelne okna. Jeśli ktoś buduje budynek z pomieszczeniami bez
    > okien, tam przewidzieć w projekcie powinien inne sposoby wietrzenia

    Obecnie częste w stosowaniu plastikowo-aluminiowe okna mają prawie zawsze
    dodatkową pozycję klamki powodującą rozszczelnienie okna. Dlatego nadają się
    do pomieszczeń bez dodatkowego nawiewu.

    Za to okna 3 szybowe nie całkiem. Okazało się, że 3 szyby mają działanie
    izolujące w pewnym sensie za mocne. Izolują nas nie tylko od innej
    temperatury, ale także od np. niewielkiej ilości zbawiennego w małej ilości
    nadfioletu, a także utrudniają nagżewanie pomieszczenia pszez słońce.
    Dlatego wersja 3-szybowa jest już niemodna, żadko spotykana.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ zakładce 'inne', nowe wersje:
    syntezatora mowy Gdak (z możliwością zmiany szybkości mowy),

  • 196. Data: 2014-12-29 22:07:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    Co faktu ze MOŻE NIE GRZAĆ (albo grzać istotnie słabiej) nie zmienia.
    Jasne, może sobie styropianem obłożyć ;) (mieszkanie)
    Może nie grzać i to jest dokładnie to, o co chodzi w rozliczaniu
    podzielnikami. Gdyby chodziło o coś innego to by od metra było albo z d...y

  • 197. Data: 2014-12-29 22:16:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    Rozważ sobie żelazko z napisem "trzymać tylko za rączkę, nie dotykać
    metalowych części bo kopie ze względu na słabą izolację".
    Z jakiego punktu widzenia ? To nie uchyla odpowiedzialności, ale zobowiązuje
    do nie trzymania. Można sobie pewnie karę umowną wpisać.

  • 198. Data: 2014-12-30 08:54:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-29 15:21, Moonsky pisze:
    > "Tomasz Kaczanowski"<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote in message

    > Przecież to idiotyzm. Projektowaliśmy może drogi dziurawe, na gorsze grunty,
    > albo popękane ołówki dla głupszych dzieci?

    Jak pisałem wcześniej - czytałem swojego czasu artykuł na ten temat i
    jakiś architekt wypowiadał się na ten temat tak, że projektując
    szacowano nawet do 30% wymiany powietrza przez nieszczelność okien i drzwi.

    > Więc chodzi o wentylację, bądź jej brak, a nie to, że się projektuje
    > nieszczelne okna. To nonsens i technologiczna bzdura.

    Nieszczelne okna są potrzebne dla budynków, w których założenie było
    takie, że okna będą nieszczelne, gdy je projektowano.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 199. Data: 2014-12-30 13:27:40
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    > Nieszczelne okna są potrzebne dla budynków, w których założenie było
    > takie, że okna będą nieszczelne, gdy je projektowano.

    A jak zaprojektować i technologicznie wynormować produkcję nieszczelnych
    okien?
    Brakarz odrzuci te dobre, a przepuści krzywe?
    To jest przecież wszystko jakaś bzdura.

    M.

  • 200. Data: 2014-12-30 19:48:49
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    > Nie bądź taki wymagający.
    > Lokator ma robić doktorat kiedy należy otwierać okna
    > a kiedy tylko ich uchylać, bo wentylacji nie chcesz?

    Sracz tez daję, ale czy ma robić doktorat z tego jak czesto wycierać tyłek i
    spuszczac wodę?
    M.