  • Data: 2004-05-12 15:36:16
    Temat: przelewy z zagranicy
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Ostatnio zainteresowałem się tematem przyjmowania przelewów z zagranicy.

    Inteligo za każdy przelew przychodzący w systemie SWIFT pobiera 11,99
    PLN opłaty. Więc zacząłem poszukiwać rozwiązań alternatywnych.

    Zadzwoniłem do LUKASa. Gościu podał mi kod Swift Reiffeisena: RCBWPLPW.
    I zaznaczył, że należy też podawać kod BIC LUKAS Banku - czyli LUBWPLPR.

    Teraz pytanie: cóż to za cholerstwo ten BIC ? Jak rozumiam nadawca
    przelewu będzie musiał wpisać i kod SWIFT i BIC ?

    I pytanie drugie. Pytałem i w inteligo i w LUKAS Banku o to, czy numer
    rachunku podać jedynie jako 26 cyfr, czy może podać go jako pełny numer
    IBAN - czyli przed 26 cyframi umieścić 'PL' - czyli tak:
    PLxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    I tu i tu zostałem poinformowany, że wystarczy 26 cyfr, bez 'PL'. Więc
    po co ten IBAN i te znaki 'PL', skoro podobno wystarczy sam numer wg
    'polskiego' IBAN, czyli NRB [bez 'PL'] ?

    Niech mnie ktoś oświeci. :-)

    Pozdrawiam,
    Wojciech Nawara