PracaGrupypl.praca.dyskusje › [pyt]ile dni urlopu

  • 1. Data: 2006-09-26 05:18:01
    Temat: Re: [pyt]ile dni urlopu
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > Prxegladnalem kodeks pracy ale nie moglem znalezc informacji na ten
    > temat.
    coś za bardzo nie wierzę w to "przegladnięcie" kodeksu. Jest bardzo wyraźnie
    zaznaczone gdzie jest jak wół stoi o urlopach, wchodzac głebiej widać o
    okolicznosciowych....

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 2. Data: 2006-09-26 05:55:11
    Temat: [pyt]ile dni urlopu
    Od: j...@p...fm

    Witam
    Prxegladnalem kodeks pracy ale nie moglem znalezc informacji na ten
    temat. Ile ni urlopu przysluguje osobie ktorej zmarl ktos bliski w
    rodzinie (ojciec, matka, brat, siostra)
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-26 06:48:15
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:1159250111.012537.215380@h48g2000cwc.googlegro
    ups.com>
    Użytkownik <j...@p...fm> pisze:

    > Prxegladnalem kodeks pracy ale nie moglem znalezc informacji na ten
    > temat. Ile ni urlopu przysluguje osobie ktorej zmarl ktos bliski w
    > rodzinie (ojciec, matka, brat, siostra)

    1 dzień urlopu okolicznościowego.

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2006-09-26 06:58:51
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    grom@x napisał(a):

    > coś za bardzo nie wierzę w to "przegladnięcie" kodeksu. Jest bardzo
    > wyraźnie zaznaczone gdzie jest jak wół stoi o urlopach, wchodzac głebiej
    > widać o okolicznosciowych....

    Możesz podać artykuł kodeksu pracy regulujący ilość dni wolnego z
    powodu śmierci rodzica/dziecka?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2006-09-26 07:00:13
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Nixe napisał(a):
    > W wiadomości <news:1159250111.012537.215380@h48g2000cwc.googlegro
    ups.com>

    > 1 dzień urlopu okolicznościowego.

    To nie do końca prawda

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ

    z dnia 15 maja 1996 r.

    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy.

    (Dz. U. z dnia 30 maja 1996 r.)

    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:
    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka
    albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki,
    ojczyma lub macochy,
    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu
    jego siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej
    osoby pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią
    opieką.

    § 16. 1. Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w § 8 zdanie drugie,
    § 9, § 11 ust. 1 pkt 2, § 12 oraz § 15, pracownik zachowuje prawo do
    wynagrodzenia ustalonego w sposób określony w przepisach wydanych na
    podstawie art. 297 Kodeksu pracy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2006-09-26 07:09:28
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:efaj0t$u33$3@news.onet.pl>
    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > jego siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej
    > osoby pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią

    W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd.
    Przed momentem znalazłam informację na jakimś portalu o prawie pracy i tam
    nie rozróżniali śmierci poszczególnych członków rodziny.

    --
    Nixe