  • 31. Data: 2020-04-09 21:16:57
    Temat: Re: rozliczenie kosztów po roku
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Thu, 9 Apr 2020, Budyń wrote:

    > no ale skąd weźmiesz "typowy dzień"? Raz jedzie pralka, raz żelazko, innym razem
    kuchnia elektryczna. One (zapewne) nie idą codziennie.
    > Plus tanie weekendy, tak chyba nie doliczysz.
    > Prędzej juz kierowałbym sie doswiadczeniami innych jak Kris -nie zmienia się
    sposobu życia a rachunki mniejsze.

    Jak masz dostęp do elicznika w Tauronie, to nie trzeba nic spisywać, bo te
    dane już Tauron ma i jest opcja 'porównaj z innymi taryfami'.
    A dane przynajmniej u mnie zaczęli zbierać w chwili wymiany licznika z
    mechanicznego na elektroniczny.

    Czyli w chwili jak zmieniałem taryfę, to miałem twarde dane z kilku lat
    wstecz. Na tych danych mi wyszło, że za poprzedni rok zapłaciłbym w G12 o
    5% mniej, w G12W o 15% a w G13 o 25%.

    Na pierwszy rzut oka G13 ma słabe ceny, ale jak doliczy się cenę za
    dystrybucję, to wtedy wygląda to już całkiem inaczej. Chyba, że ktoś w
    domu jest tylko wieczorami i poza nimi nie ma żadnego zużycia :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 32. Data: 2020-04-09 21:51:17
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Thu, 9 Apr 2020, Marcin N wrote:

    > Typowy mieszkaniec mieszkania - pracuje poza domem, często je poza domem.
    >
    > Gdy jednak mieszkasz 'intensywnie': lubisz pokucharzyć, pracujesz z domu -
    > dwie taryfy wychodzą po prostu drożej.

    To weź 3 taryfy :-)

    Na chłopski rozum:
    - G11 - cały dzień po ~60gr/kWh (ceny z dystrybucją w Tauronie)
    - G13 - 6h rano ciut taniej niż G11, ~4h(*) wieczorem G11*1.5, pozostałe
    ~14h oraz weekendy i święta G11*0.5

    Jeżeli nie używasz prądu tylko w szczycie wieczornym, to musiałbyś się
    bardzo mocno starać, żeby zapłacić więcej w G13 niż w G11.

    (*) w lecie 3h, w zimie 5h

  • 33. Data: 2020-04-10 22:43:32
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 09.04.2020 o 19:03, Kris pisze:

    > I tu byś się zdziwił
    > Wszystko powyższe oprócz pracy w domu u mnie występuje.
    > Jak pracujesz w domu od 7 do 15 tej to też 2 godziny w tańszej taryfie masz. A im
    wiekszy udział odbiorników chodzących non stop tym w 2 taryfach taniej.

    Tu zależy od dostawcy. W Enea przy G12W nie ma 2 godzin z niższą stawką
    w ciągu dnia. Za to wieczorny tani prąd zaczyna się od 21 w porównaniu z
    G12, gdzie zaczyna się od 22.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 34. Data: 2020-04-10 22:44:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 09.04.2020 o 17:15, Marcin N pisze:

    > Typowy mieszkaniec mieszkania - pracuje poza domem, często je poza domem.
    >
    > Gdy jednak mieszkasz 'intensywnie': lubisz pokucharzyć, pracujesz z domu
    > - dwie taryfy wychodzą po prostu drożej.

    Nie zgodzę się. My w domu sporo "mieszkamy". Również żywimy się głównie
    w domu. Coś zamawianego czy poza domem jemy niezwykle rzadko.
    Wszelkie dwie taryfy wychodzą zdecydowanie taniej. W okolicach
    wspomnianych już tutaj 50-60 zł/miesięcznie.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 35. Data: 2020-04-13 11:44:18
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.04.2020 o 10:42, Kris pisze:

    > Mam pisemną odpowiedź od Energa że wie.
    > Ale fakt faktem nie sprawdzałem nigdy.
    > Teraz jest okazja akurat zweryfikować
    > W poniedziałek rano sfotografuję stan licznika i wieczorem kolejne fotki

    W PGE sprawa jasna: dziś w Poniedziałek Wielkanocny - dzień
    ustawowo wolny od pracy - włączona przez żonę pralka żre
    w taryfie I, droższej. Licznik elektroniczny, ale Wielkanoc
    jest świętem ruchomym, więc nie dziwota, że i elektroniczny
    nie ogarnia tego, mimo zapewnień dostawcy (vide wpis Adama),
    że dziś się włączy taryfa II, tańsza. Oczywiście włączy się,
    ale o 22. I jak się dobrze przypatrzeć, to bez włączania pralki
    - i bez fotografii - widać, jaka aktualnie taryfa leci, bo
    u góry licznika wyświetlana jest bieżąca taryfa - teraz I.

  • 36. Data: 2020-04-13 18:38:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-13 o 11:44, collie pisze:

> [...]
    > - i bez fotografii - widać, jaka aktualnie taryfa leci, bo
    > u góry licznika wyświetlana jest bieżąca taryfa - teraz I.
    W tauronie licznik ogarnia, sprawdziłem idzie w 2 taryfie.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2020-04-13 19:37:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W tauronie licznik ogarnia, sprawdziłem idzie w 2 taryfie.

    W Energa również cały dzień 2 taryfa dzisiaj.

  • 38. Data: 2020-04-15 16:45:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 13.04.2020 o 19:37, Kris pisze:

    > W Energa również cały dzień 2 taryfa dzisiaj.

    A ktoś wie, jak w Enei? Bo nie sprawdzałem ;)

    Pzdr

    --
    /__/_* /