  • 21. Data: 2015-02-27 14:16:51
    Temat: Re: studzienki wodomierzowa i kanalizacyjna a podniesienie terenu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-02-26 o 14:32, Kris pisze:

    > Wada tego rozwiązania jaka widzę to to że autor pisał że będzie to napodjeżdzie,
    drodze do domu. Taki betonowy właz srdnicy1 czy 1,2 metra nie będzie wyglądał
    estetycznie jeśli to widoczna część podjazdu.
    > Jeśli jest taka możliwość to na miejscu autora wątku walczyłbym o montaż wodomierza
    w bryle domu(garaż czy inne pomieszczenie techniczne)

    Jaki właz o średnicy 1,2m?
    O czym Ty piszesz?

    Nie widziałeś nigdy żeliwnych włazów o średnicy 60cm np. takich:
    http://www.chyzbet.pl/zdjecia_produkt/151/realizacje
    /Wlaz.JPG ?
    Na wierzchu widać tylko i wyłącznie sam żeliwny dekiel włazu. Cała
    studzienka betonowa jest schowana w ziemi

  • 22. Data: 2015-02-27 14:24:58
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Taki betonowy właz srdnicy1 czy 1,2 metra nie >będzie wyglądał estetycznie jeśli to
    widoczna część podjazdu.

    To jeszcze pól biedy,bo pokrywę można pokryć kostką czy czym.

    końcu to nie on tam będzie ew wodomierz montował, demontował, wymieniał. Będą to
    robić pracownicy wodociągów przecież.
    A jak wodociągom ciasno,to niech proszą o zgodę na umieszczenie wodomierza w
    domu:-)))
    Bogiem a prawdą to taka studzienka na podmoklym gruncie to proszenie się o
    klopoty.Znam taką,że aby odczytać wodomierz,trzeba bylo podjeżdżać szambiarką.
    Z tym że miejsce na wodomierz (drugi,choć glówny)i przyleglości musi przewidzieć na
    etapie robienia instalacji.
    A jak na razie to -bez obrazy-z przewidywaniem chudawo jakby...
    Pozdro dolniak

  • 23. Data: 2015-02-27 14:36:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 lutego 2015 14:16:49 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    /Wlaz.JPG ?
    > Na wierzchu widać tylko i wyłącznie sam żeliwny dekiel włazu. Cała
    > studzienka betonowa jest schowana w ziemi

    Ok zawsze to lepiej jak 1-1,2metra ale i tak za estetyczne to nie jest na podjeździe.
    Jeśli byłaby szansa się tego pozbyć to chyba warto pokombinować.

  • 24. Data: 2015-02-27 14:39:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 lutego 2015 14:36:08 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ok zawsze to lepiej jak 1-1,2metra ale i tak za estetyczne to nie jest na
    >podjeździe. Jeśli byłaby szansa się tego pozbyć to chyba warto pokombinować.
    No i zaglądać/włazić tam raz w miesiącu żeby odczytać wodomierz to żadna przyjemność.
    Latem jeszcze w miare ok ale zimą? Zasypane śniegiem, zamarznięte a odczyt podać
    trzeba.

  • 25. Data: 2015-02-27 14:53:14
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 27.02.2015 o 14:39, Kris pisze:

    > No i zaglądać/włazić tam raz w miesiącu żeby odczytać wodomierz to żadna
    przyjemność. Latem jeszcze w miare ok ale zimą? Zasypane śniegiem, zamarznięte a
    odczyt podać trzeba.

    U mnie montują tylko liczniki z odczytem radiowym, do studni będzie
    trzeba zajrzeć raz na 5 lat zapewne, zastanawiam się czy nie lepiej w
    takim przypadku ją zakryć kostką, w razie czego te kilka kostek rozebrać.

  • 26. Data: 2015-02-27 15:13:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 lutego 2015 14:53:17 UTC+1 użytkownik albercik napisał:
    odczytem radiowym, do studni będzie
    > trzeba zajrzeć raz na 5 lat zapewne, zastanawiam się czy nie lepiej w
    > takim przypadku ją zakryć kostką, w razie czego te kilka kostek rozebrać.

    http://ffsystems.pl/produkty/klapy-podogowe/klapy-po
    dogowe-zewntrzne.html
    Może więc coś takiego dopasujesz

  • 27. Data: 2015-02-27 15:43:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

    > U mnie montują tylko liczniki z odczytem radiowym, do studni będzie trzeba
    > zajrzeć raz na 5 lat zapewne, zastanawiam się czy nie lepiej w takim
    > przypadku ją zakryć kostką, w razie czego te kilka kostek rozebrać.

    A w razie (Tfu!) awarii? Będziesz na szybko zrywał kostkę by się dostać do
    zaworu?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2015-02-27 15:59:33
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 27.02.2015 o 15:43, Ergie pisze:

    > A w razie (Tfu!) awarii? Będziesz na szybko zrywał kostkę by się dostać
    > do zaworu?

    będę miał zawór w domu na wejściu jako pierwszy element instalacji.

  • 29. Data: 2015-02-27 16:45:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

    > będę miał zawór w domu na wejściu jako pierwszy element instalacji.

    Też tak mam... i już raz go wymieniałem bo po kilku miesiącach zaczął
    cieknąć :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2015-02-27 22:17:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-02-27 o 15:43, Ergie pisze:
    > Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

    > A w razie (Tfu!) awarii? Będziesz na szybko zrywał kostkę by się
> [...]

    Ło matko!, Kto bogatemu zabroni?
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?227625-Stu
    dzienki-i-ich-pokrywy-w-kostce-brukowej
    http://klapyme.flog.pl/wpis/523353/kostka-brukowa-
    http://www.artbud.pl/pl/p/Wlaz-kanalowy-DO-600-D-400
    -kN-H-115-lub-150-mm.-Pokrywa-wypelniona-betonem-zlk
    pl/11292
    http://flexifloor.pl/wlazy-rewizyjne/