  • 1. Data: 2016-02-09 14:23:18
    Temat: styrodur - co innego na płyte?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Hej,

    kalkuluje sobie co mnie drożej wyjdzie czy tradycyjny fundament z krzyżami (III-IV
    kat szkód górniczych) czy płyta i małe zaskoczenie

    Wolałbym płyte, z racji szybszego wykonania i mniejszej ilości roboty :-)
    ale jak patrze na ceny styroduru (ponad 400zm/m3) to mina opada.

    Dom mam miec 9,8 x 23m wiec za styrodur mi prawie 20tyś wychodzi do tego beton,
    roboty ziemne, stal, instalacje i spokojnie 50kkzł sie uzbiera :-/

    Można dać jakiś twardszy styro pod płyte?
    Chyba ze wersja odwrócona ze styro na płycie?

    uciu

  • 2. Data: 2016-02-09 14:48:21
    Temat: Re: styrodur - co innego na płyte?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 9 lutego 2016 14:23:20 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Można dać jakiś twardszy styro pod płyte?
    > Chyba ze wersja odwrócona ze styro na płycie?

    Ja kiedyś liczyłem sobie z grubsza jak to wyjdzie,
    tzn. przyjąłem ileśtam set ton na dom, do tego masa płyty
    i podzieliłem przez powierzchnię styropianu pod płytą,
    wyszły jakieś niewielkie obciążenia jak patrzyłem w kartę
    katalogową EPS 200 zdaje się. Zobacz może u siebie mniej więcej
    jakby to wyglądało i może skonsultuj to z kimś kumatym
    (mam chyba gdzieś na skrzynce mail do kolesia, który płyty projektuje).

    L.

  • 3. Data: 2016-02-09 15:55:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    >
    > Można dać jakiś twardszy styro pod płyte?
    > Chyba ze wersja odwrócona ze styro na płycie?

    zawsze twierdzilem ze styro na plycie mogloby sie kalkulowac :) Aczkolwiek bez
    liczenia - zatem policz normalny styropian podłogowy+wylewka jastrychowa zamiast
    styroduru.
    I daj znac co wyszło.

    b.

  • 4. Data: 2016-02-09 21:55:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 9 Feb 2016 05:23:18 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > Można dać jakiś twardszy styro pod płyte?
    > Chyba ze wersja odwrócona ze styro na płycie?

    Obejrzyj sobie AQUA EPS-P 200. *Teoretycznie* parametry (głównie
    nasiąkliwość) ma praktycznie takie jak XPS przy cenie prawie dwukrotnie
    niższej, ale to nadal EPS.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl