  • 11. Data: 2016-06-27 21:02:01
    Temat: Re: szambo a oczyszczalnia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Probuje porównać czy się to bardziej opłaca czy szambo.

    Ja robiłem takie porównanie koszt instalacji / podłączenia + koszt
    użytkowania i wyszło mi że w krótko i średnio terminowym okresie
    użytkowania najbardziej opłacalna jest kanalizacja, potem oczyszczalnia,
    szambo biologiczne i na końcu szambo którego koszty rosną wręcz
    geometrycznie w porównaniu do pozostałych.

    Niezaprzeczalną zaletą szamba jest to że instalujesz je szybko i tanio,
    jeżeli nie ma innej możliwości albo chcesz przeczekać jakiś sensowny
    okres czasu do pojawienia się kanalizacji. Oczyszczalnia to spory koszt
    instalacji, ale względem kanalizacji po 4-6 latach zaczynamy wychodzić
    na plus.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2016-06-27 21:05:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 20:46:00 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > A projekt?
    Nie wiem jak teraz ale w 2008 nie był mi potrzebny. Warunki od wodociągo, robocizna i
    materiał nasz, później przy odbiorze budynku geodeta naniosl nitkę kanalizy na mapy.
    Coś koło 150m tego robiłem z sąsiadem

    >Zapominasz że jest to w drodze, a nie po sąsiada działce.
    Nie zapominam tylko nie wie-autor jednoznacznie nie napisał. Moj też jest w drodze
    tylko że to moja droga.
    > województwie łódzkim za 1m bieżący całościowy koszt liczą 800zł.
    Dlatego proponuję samemu zrobić- koparkę wynająć, piach kupić, zagęszczarkę
    pożyczyć/wypożyczyć(pewnie max 100zł)- ułożenie rur to max jeden dzień banalnie
    prostej roboty.
    Wodociągi odbiór robią później zasypanie i koniec.
    No chyba że droga wojewódzka, przepust pod torami czy inne tego typu problemy są z
    papirologią

  • 13. Data: 2016-06-27 21:10:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:
> [...]
    papierologia) to sam koszt wykonania 250 metrów kanalizy nie będzie straszny.
    Wykop+zasypanie + koszt rury/kształtek, wanna piachu na podsypkę, zagęszczarka
    wypożyczona na 1 dzień. tu filozofi nie ma.

    > A projekt? Zapominasz że jest to w drodze, a nie po sąsiada działce. W
    > województwie łódzkim za 1m bieżący całościowy koszt liczą 800zł.
    U mnie w 2008 chcieli 1000zł/m2
    Samemu robiliśmy ok 150mb: koparka(białoruska zwykła- wykop, zasypanie) 500zł,
    zagęszczarka akurat od kumpla pożyczona za flaszkę ale normalnie 80zl/doba. Wanna
    piachu chyba 300zł kosztu rur nie pamiętam- ale można na Allegro sprawdzić.

  • 14. Data: 2016-06-27 21:18:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    prostej roboty.
    > Wodociągi odbiór robią później zasypanie i koniec.

    Aaa droga Twoja, to i jak po swojej działce kopałeś. U mnie zwykła droga
    szutrowa / piaszczysta między działkami, bez żadnych przeszkód, torowisk
    innych.

    I kto by nie robił, do takiej roboty potrzebny jest:

    - projekt
    - opłata za zajęcie pasa za każdy dzień (choćby tamtędy tylko żaby chodziły)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2016-06-27 21:27:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 21:18:55 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:
    > - projekt
    Nie chcę się upierać ale sprawdż czy na pewno do przyłącza projekt potrzebny.
    A nawet gdyby to ile może kosztować pieczątka na mapce z kreską.
    > - opłata za zajęcie pasa za każdy dzień (choćby tamtędy tylko żaby chodziły)
    Jak dobrze zorganizujesz to w 2 max 3dni się zmieścisz z robotą

  • 16. Data: 2016-07-03 20:24:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-06-27 o 07:43, uciu pisze:

    > a jak to wychodzi cenowo (bakterie, prąd itp)? Potem gdzie naddatek wody zlewasz -
    studnia chłonna?
    > Probuje porównać czy się to bardziej opłaca czy szambo.

    Bakterie się zaczynają od około 40zł, starczają na rok,
    półtora.Kompresor ma 110W i chodzi 8h na dobę do tego elektrozawór 20W
    który okresowo sie włącza, prąd wychodzi około 23zł na miesiąc.
    Wywóz osadu robiłem 1 raz po 3 latach za 200zł.
    To są jak na razie jedyne koszty jakie ponoszę.
    Co do opłaccalności to na krótki okres to pewnie szambo, ale na stałe
    to oczyszczalnia, mnie ona wraz z studnią chłonną,
    montażem, żwirem, piaskiem kosztowała około 10kzł.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2016-07-04 00:33:12
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Jun 2016 21:18:46 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    >
    > - projekt
    > - opłata za zajęcie pasa za każdy dzień (choćby tamtędy tylko żaby chodziły)

    I szczęśliwe ukształtowanie terenu. Bo jeśli ma płasko albo pod górkę do
    istniejącej sieci, to zalecane 3% spadku na 250 metrach to już 7.5 metra.
    Nawet robiąc tylko 1.5% nadal potrzebna może być jakaś przepompownia po
    drodze. I przypuszczam, że może być to potraktowane jako rozbudowa sieci, a
    nie przyłącze, czyli dodatkowo studzienki, pełen projekt i inne atrakcje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl