  • 1. Data: 2015-04-15 15:44:26
    Temat: "technologia" ścian budynku gosp.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    Witam.
    Chciałbym możliwie tanio i dobrze zbudować budynek gospodarczy - zależy
    mi na każdym metrze przestrzeni w środku.
    Budynek na planie prostokąta, 6x7m, w projekcie ściany z pustaka 24cm +
    tynk.
    Rozważam:
    1. Pozostawienie pustaka tak jak jest - stracę trochę miejsca, ale co tam.
    2. Zamianę na maxa - 6cm do przodu
    3. Szkielet stalowy + płyta obornicka
    4. Szkielet drewniany.

    Co wychodzi w miarę tanio i jest dobrym rozwiązaniem?

    yarecky.

  • 2. Data: 2015-04-15 15:57:11
    Temat: Re: "technologia" ścian budynku gosp.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-15 o 15:44, yarecky pisze:
> [...]
    > 3. Szkielet stalowy + płyta obornicka
    > 4. Szkielet drewniany.
    >
    > Co wychodzi w miarę tanio i jest dobrym rozwiązaniem?

    Ściany szkieletowe wymagają jakiegoś obicia odpornego na pogodę.
    Niestety nie ma u nas takich plastikowych sidingów, jakie są popularne w
    USA. Chyba, że są, ale nie wiem o tym.

    Szkielet obijesz albo styropianem i na to tynk, albo deskami, które co
    kilka lat trzeba odnowić.

    Najtaniej wg mnie będzie więc wykonanie ścian murowanych, ale na pewno
    nie 24 cm grubości. Może 12 by wystarczyło?

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-04-15 16:25:50
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 2015-04-15 15:57, Marcin N wrote:
> [...]
    >
    > Najtaniej wg mnie będzie więc wykonanie ścian murowanych, ale na pewno
    > nie 24 cm grubości. Może 12 by wystarczyło?

    Jak 12, to chyba tylko silka? Bo 6x7 to jest kawałek budy, a wieje u nas
    czasami całkiem nieźle... Na budynku będzie dach z kątem 40st. - tu
    chyba skorzystamy z gotowych wiązarów, chyba że trafi się tani dobry
    (niekoniecznie szybki) cieśla.

    yarecky.

  • 4. Data: 2015-04-15 22:38:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 15 Apr 2015 15:57:11 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Ściany szkieletowe wymagają jakiegoś obicia odpornego na pogodę.
    > Niestety nie ma u nas takich plastikowych sidingów, jakie są popularne w
    > USA. Chyba, że są, ale nie wiem o tym.

    Na Allegro wisi kilkaset ofert na to hasło.

    Ale estetyka tego na małym budynku gospodarczym raczej wątpliwa...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2015-04-16 03:16:19
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2015 14:57:50 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Niestety nie ma u nas takich plastikowych sidingów, jakie są popularne w
    > USA. Chyba, że są, ale nie wiem o tym.

    Sa od ponad 15 lat co najmniej.

  • 6. Data: 2015-04-16 07:09:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-16 o 03:16, Przemek Lipski pisze:

    > Sa od ponad 15 lat co najmniej.

    Właśnie się zorientowałem, że jest tego sporo. To w sumie dobra wiadomość.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-04-16 07:13:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-15 o 22:38, Borys Pogoreło pisze:

    > Na Allegro wisi kilkaset ofert na to hasło.
    >
    > Ale estetyka tego na małym budynku gospodarczym raczej wątpliwa...

    http://allegro.pl/siding-elewacja-pcv-panel-panel-bo
    azeria-boryszew-i5255127017.html

    Mi się podoba. Na pewno warto rozważyć przy cenie 15 zł za m2.

    --
    MN