  • 1. Data: 2010-10-27 23:20:59
    Temat: hebelki w fazerku
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Alo,

    Może ktoś wpadnie na jakiś pomysł,
    wyczyściłem oba przednie zaciski i wymieniłem płyn hamulcowy na nowy
    (Ferrodo DOT 4)

    Problem w tym że klamka ma duży luz, że tak obrazowo powiem,
    dwoma palcami nie idzie zblokować koła, całą ręką i owszem, ale raczej
    tak być nie powinno.

    Jak wcisnę klamkę dwoma palcami to hamuje, ale opiera się o rękę, więc
    generalnie jest "na styk"

    W zasadzie albo muszę zainwestować w przewody w stalowym oplocie, albo
    zestaw naprawczy pompy hamulcowej. Pompa nie daje objawów
    przepuszczania, tzn. jeśli wcisnę klamkę i trzymam to nie zmienia
    położenia, co byłoby by objawem puszczającej pompy.

    Regulacja klamki oczywiście na 1, klocków jest jeszcze koło 2,5 mm a
    serwisówka mówi o minium na poziomie 0,5mm więc zapasu że hoho,

    Jakieś pomysły ?

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl

  • 2. Data: 2010-10-28 07:09:50
    Temat: Re: hebelki w fazerku
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PawelK vel Pablo" napisał w wiadomości grup
    net...

    Alo,

    Problem w tym że klamka ma duży luz, że tak obrazowo powiem,
    dwoma palcami nie idzie zblokować koła, całą ręką i owszem, ale raczej
    tak być nie powinno.
    -------------------

    obstawiam pompkę, pewnie oringi w niej spuchły i się "zatarła", albo
    zaciera się tłoczek hamulcowy ale wtedy nie odbijało by klocka.

  • 3. Data: 2010-10-28 07:43:47
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-10-28 01:20, PawelK vel Pablo pisze:
    > Może ktoś wpadnie na jakiś pomysł,
    > wyczyściłem oba przednie zaciski i wymieniłem płyn hamulcowy na nowy
    > (Ferrodo DOT 4)

    Odpowietrzyłeś dokładnie?

    --
    wo_Ohoo!

  • 4. Data: 2010-10-28 11:18:15
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 301 roku bieżącego, woohoo zeznał(a) jak następuje:

    > Odpowietrzyłeś dokładnie?

    pewnie. Zapowietrzone nie są, bo hamulec nie "rośnie".
    Zresztą zabrałem się za czyszczenie zacisków, bo wcześniej tak było, i
    ta robota po prostu nie pomogła.

  • 5. Data: 2010-10-28 11:57:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-10-28, PawelK vel Pablo <e...@...stopce> wrote:

    > pewnie. Zapowietrzone nie są, bo hamulec nie "rośnie".
    > Zresztą zabrałem się za czyszczenie zacisków, bo wcześniej tak było, i
    > ta robota po prostu nie pomogła.

    Za prawidlowy luz tarcza-klocki odpowiadaja min. uszczelki tloczkow.
    Przyjrzyj sie czy po nacisnieciu klamki i puszczeniu klocki/tloczki nie
    wracaja za daleko.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2010-11-03 00:36:11
    Od: AlF <s...@g...com>

    Czesc,

    u mnie z FZ-1 czyli kilofazerze z '04 z przebiegiem jakies 80kkm hamulce
    zaczely powoli tracic skutecnosc mniej wiecej przy 50kkm. nie
    pomoglo dokladne przeczyszczenie tlokow, oplot stalowy, odpowietrzanie,
    zmiana plynu hamulcowego, etc. W koncu zdecydowalem sie na radialna
    pompe hamulcowa nissin i heble dzialaja jak nalezy.

    Pozdr,
    A.

  • 7. Data: 2010-11-03 10:14:58
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 306 roku bieżącego, AlF zeznał(a) jak następuje:

> [...]
    > odpowietrzanie, zmiana plynu hamulcowego, etc. W koncu zdecydowalem
    > sie na radialna pompe hamulcowa nissin i heble dzialaja jak nalezy.

    U mnie na razie pomogły klocki EBC HH,
    mimo, że poprzednich było jeszcze sporo,
    wczoraj wymieniłem i jest zdecydowanie lepiej.

  • 8. Data: 2010-11-03 10:31:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-11-03, PawelK vel Pablo <e...@...stopce> wrote:

    > U mnie na razie pomogły klocki EBC HH,
    > mimo, że poprzednich było jeszcze sporo,
    > wczoraj wymieniłem i jest zdecydowanie lepiej.

    Spoko, za sezon wymienisz i tarcze... EBC HH zjadly mi przez 8kkm tarcze
    bardziej niz genuiny Tokico przez 35kkm. Ze swojego doswiadczenia moge
    polecic TRW Lucas SV (sintermetal), nie jedza tak tarcz ale szybko sie
    koncza i kurewsko piszcza. Jak narazie najlepsze z aftermarketow co
    znalazlem to Carbone Lorraine SBK5+, swoje kosztuja ale hamuja jak genuiny
    a moze nawet lepiej.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2010-11-03 10:35:59
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-11-03, AlF <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > zmiana plynu hamulcowego, etc. W koncu zdecydowalem sie na radialna
    > pompe hamulcowa nissin i heble dzialaja jak nalezy.

    Pompa hamulcowa to nie jest za bardzo skomplikowane urzadzenie.
    Zapewne wystarczylo rozebrac, obejrzec cylinderek i zaaplikowac zestaw
    naprawczy (tloczek + uszczelki).

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2010-11-03 10:56:09
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 307 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:

    > Jak narazie najlepsze z aftermarketow co
    > znalazlem to Carbone Lorraine SBK5+, swoje kosztuja ale hamuja jak
    > genuiny a moze nawet lepiej.

    Chciałem zobaczyć z ciekawości, co to znaczy swoje kosztują, ale
    nigdzie takich nie widzę, gdzie to się kupuje?