  • 1. Data: 2009-05-05 22:20:19
    Temat: [historia] zmiana numeru w NMT
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na to pytanie, a jestem ciekaw jak
    to wyglądało. Jak wszyscy wiemy w telefonach NMT nie było żadnego
    odpowiednika karty SIM a numer był na stałe przypisany do danego
    aparatu. No właśnie - a co, gdy użytkownik zażyczył sobie jego zmiany?
    Musiał kupić nowy telefon, czy można było w jakiś sposób przeprogramować
    stary w oparciu o odpowiednie dane od operatora?

  • 2. Data: 2009-05-05 22:55:32
    Temat: Re: [historia] zmiana numeru w NMT
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 06 May 2009 00:20:19 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > Musiał kupić nowy telefon, czy można było w jakiś sposób przeprogramować
    > stary w oparciu o odpowiednie dane od operatora?

    Jak sam napisaleś - numer był przypisany do numeru seryjnego telefonu.
    Wystarczyło (a właściwie wciąż wystarczy) tylko zmienić przypisanie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 3. Data: 2009-05-06 05:43:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Jak sam napisaleś - numer był przypisany do numeru seryjnego telefonu.
    > Wystarczyło (a właściwie wciąż wystarczy) tylko zmienić przypisanie.

    Hmm... Czyli przypisanie miało miejsce po stronie operatora?
    Czy też sam abonent mógł to w jakiś sposób zrobić ingerując w telefon?

  • 4. Data: 2009-05-06 07:22:15
    Od: "looker" <l...@l...pl>

    > Nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na to pytanie, a jestem ciekaw jak to
    > wyglądało. Jak wszyscy wiemy w telefonach NMT nie było żadnego

    Zmieniales Noki 150 na Nokie 350, oddawales w punkcie Centertela, albo sam
    jechales na Panska do Warszawy , pol godziny i zmieniona. Sam nie mogles
    tego zrobic.Nowy numer z Nokii byl na starym tel, stary na nowym.

  • 5. Data: 2009-05-06 10:55:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Hmm... Czyli przypisanie miało miejsce po stronie operatora?
    > Czy też sam abonent mógł to w jakiś sposób zrobić ingerując w telefon?

    A jak myslisz? Gdzie owo przypisanie mialo miejsce?
    a. W garazu u sasiadow,
    b. w telefonie,
    c. na centrali operatora (w jego bazie danych)?

    Mysle, ze od strony 'logistycznej" operacja ta wygladala identycznie, jak
    obecnie wymiana karty SIM - w przypadku, zagubienia, uszkodzenia, badz
    wymiana starych kart bez Sim Toolkit na nowe.

    Pozdrawiam
    SDD