  • 1. Data: 2014-07-24 10:16:07
    Temat: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Zajrzałem sobie na tę stron... Dane bardzo skąpe póki co i tak średnio
    poprawne - moja stara Corsa B z półtoralitrowym dieslem ma wpisany
    rodzaj paliwa: benzyna ;)

  • 2. Data: 2014-07-24 10:27:11
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-24 10:16, Andrzej Lawa pisze:
    > Ave!
    >
    > Zajrzałem sobie na tę stron... Dane bardzo skąpe póki co i tak średnio
    > poprawne - moja stara Corsa B z półtoralitrowym dieslem ma wpisany
    > rodzaj paliwa: benzyna ;)

    Jakieś 15 lat temu premier Szwecji Goran Persson przywjózł do Polski
    prezent - gotowy do użytku i sprawdzony przez wiele lat w Szwecji System
    Ewidencji Pojazdów. Zupełnie za darmola. Niestety ówcześni włodarze
    kraju nawet go próbowali wprowadzić w życie. Pewnie nie widzieli w tym
    swojego interesu. Teraz mamy co mamy, kupa publicznej kasy wydana na tak
    właściwie zwykłe g*wno, i to pewnie nie koniec wydatków. Tak to jest jak
    pazerni amatorzy biorą się za rządzenie krajem.

  • 3. Data: 2014-07-24 10:32:41
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-07-24, o godz. 10:16:07
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Ave!
    >
    > Zajrzałem sobie na tę stron... Dane bardzo skąpe póki co i tak
    > średnio poprawne - moja stara Corsa B z półtoralitrowym dieslem ma
    > wpisany rodzaj paliwa: benzyna ;)

    Sprawdzałem w dniu uruchomienia 2 samochody. Dziś powtórzyłem. Nowego
    (zarejestrowany w styczniu tego roku) nie ma w systemie. Stary jest ale
    dane są szczątkowe. Według systemu pierwsza rejestracja w Polsce w
    czerwcu 1998 ale pierwszy właściciel w Polsce to lipiec 2003. Tak jakby
    5 lat auto jeździło bez właściciela. Ciekawe co na to by powiedział
    facet który żonie autko sprzedał. ;-) A w rzeczywistości ten "pierwszy"
    to jest drugi właściciel - przez to nie zgadza się województwo pierwszej
    rejestracji. No i "brak informacji o ważnym badaniu technicznym" choć
    akurat ostatnie były zrobione równe 2 tygodnie temu - nie wiem ile trwa
    uzupełnianie danych ze stacji diagnostycznych. Są daty przeglądów w
    2011, 2012 i 2013. Jako że jest taki wpis to nie ma także danych o
    przebiegu. Dla potencjalnego kupującego - a miało to głównie im pomagać
    - dla tego konkretnego auta mało to przydatne.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2014-07-24 10:42:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-07-24, o godz. 10:27:11
    Trybun <I...@j...com> napisał(a):

> [...]
    > kasy wydana na tak właściwie zwykłe g*wno, i to pewnie nie koniec
    > wydatków. Tak to jest jak pazerni amatorzy biorą się za rządzenie

    11 lat temu Islandczycy podarowali firmie w której pracowałem program
    do obsługi call center. Nawet próbowaliśmy go wdrożyć. Niestety okazało
    się że program nie jest dostosowany do lokalnych warunków, lokalizacja
    nie jest prosta a dodatkowo program się nie skaluje - wydajność spadała
    na łeb gdy zamiast 10 tysięcy rekordów baza dostała o 2 rzędy wielkości
    więcej. Próbowałem na samym początku tłumaczyć że takie są zagrożenia.
    Nikt nie słuchał - poświęcono mnóstwo czasu i kasy by wdrożyć system
    który nie za dobrze był do naszych potrzeb dostosowany.

    Tak to się dzieje gdy amatorzy uważają że jak coś jest "zachodnie" i za
    darmo to musi być wspaniałe i spełniać lokalne wymagania.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2014-07-24 11:10:32
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Zajrzałem sobie na tę stron... Dane bardzo skąpe póki co i tak średnio
    > poprawne - moja stara Corsa B z półtoralitrowym dieslem ma wpisany rodzaj
    > paliwa: benzyna ;)

    Trzeba bylo sie wbic w watek z 18 lipca. Takie to trudne ?

  • 6. Data: 2014-07-24 12:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Niestety ówcześni włodarze
    > kraju nawet go próbowali wprowadzić w życie.

    Rozumiem ze miało byc: nawet go NIE próbowali?

  • 7. Data: 2014-07-24 15:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 10:27:11 +0200, Trybun napisał(a):

    > Jakieś 15 lat temu premier Szwecji Goran Persson przywjózł do Polski
    > prezent - gotowy do użytku i sprawdzony przez wiele lat w Szwecji System
    > Ewidencji Pojazdów. Zupełnie za darmola.

    Jestes pewien ze tak zupelnie za darmola ?

    Bo potem sie okazuje ze oplaty rozne to jednak sa, po polsku to on nie
    umie, wymaga jakiegos strasznie drogiego komputera, ktorego juz nikt
    nie kupuje, z uwagi na starosc dorobienie wspolczenych funkcjonalnosci
    jest niemozliwe itp.

> [...]
    > swojego interesu. Teraz mamy co mamy, kupa publicznej kasy wydana na tak
    > właściwie zwykłe g*wno, i to pewnie nie koniec wydatków.

    No coz, to co jest, na razie dziala.
    Niby owszem - program klasy paru zaliczen na studiach, ale jak
    pomyslisz ze ma obslugiwac tysiace terminali, rejestrowac miliony
    pojazdow rocznie, zorganizowac wdrozenie we wszysykich powiatach, to
    przestaje byc wesolo.

    > Tak to jest jak pazerni amatorzy biorą się za rządzenie krajem.

    Albo za ocene "a moglismy miec program za darmo" ...

    J.

  • 8. Data: 2014-07-24 16:23:37
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2014-07-24 15:21, J.F. pisze:

> [...]
    > umie, wymaga jakiegos strasznie drogiego komputera, ktorego juz nikt
    > nie kupuje, z uwagi na starosc dorobienie wspolczenych funkcjonalnosci
    Wystarczy jedna specyficzna funkcjonalność nie uwzględniona przez
    projektanta i można sobie darować usiłowanie wdrożenia :(
    W przypadku prostego przekładania ze Szwecji na Polskę to jest np.
    zmiana rejestracji przy kupnie/sprzedaży i już trzeba budować nową
    strukturę baz danych :( a następnie przerabiać... przerabiać...
    przerabiać...
    "za darmola" tego NIKT nie zrobi - bo pazerni informatycy czasem się
    żywią i utrzymują z pracy - dziwne no nie?

    Święte słowa...

  • 9. Data: 2014-07-24 18:20:55
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-07-24 10:16, Andrzej Lawa pisze:
    > moja stara Corsa B z półtoralitrowym dieslem ma wpisany
    > rodzaj paliwa: benzyna ;)

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=VXjiP17nQpE#t=145
    ;>

    Tacy informatycy wdrażali, jak ci blacharze.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 10. Data: 2014-07-24 19:50:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 24 Jul 2014 18:20:55 +0200 osobnik zwany LEPEK napisał:

    > http://www.youtube.com/watch?
    feature=player_detailpage&v=VXjiP17nQpE#t=145
    > ;>
    >
    > Tacy informatycy wdrażali, jak ci blacharze.

    a co mają informatycy do wklepanych danych?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?