  • 1. Data: 2018-06-09 18:23:16
    Temat: hub usb 3.0
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Czy może ktoś polecić SPRAWDZONY hub USB 3.0? Ostatnio zanabyłem drogą
    kupna takie coś:
    https://img.staticbg.com/thumb/view/upload/2015/05/S
    KU228882%20(1).jpg
    ale to oszustwo jest, miało być USB 2.0, a to badziewie jest tylko 1.1,
    na dodatek te niebieskie diodki, które chyba mają nadrabiać za brak
    prędkości...
    Pełno różnego szajsu na alledrogo, ale który nie jest oszukany i
    faktycznie będzie 3.0?

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2018-06-10 18:09:53
    Temat: Re: hub usb 3.0
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 18:23, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    > prędkości...
    > Pełno różnego szajsu na alledrogo, ale który nie jest oszukany i

    Mam i polecam:
    https://www.raidsonic.de/products/external_cases/mm_
    cardreader/index_en.php?we_objectID=2176

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-06-14 13:19:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jakub Rakus <s...@o...pl> wrote:

    > Czy może ktoś polecić SPRAWDZONY hub USB 3.0? Ostatnio zanabyłem drogą
    > kupna takie coś:
    > https://img.staticbg.com/thumb/view/upload/2015/05/S
    KU228882%20(1).jpg

    Mam identyczny, tylko 7-portowy. Z jakiegoś powodu podłączony między
    raspberry i kilka STM32 wariował, STMy się zawieszały, raspberry gubiło
    urządzenia itd. (maksymalny prąd nie był przekroczony). Może z powodu
    braku ekranowania kabla (sądząc po jego grubości)? W tamtym układzie mam
    niedaleko stosunkowo spore prądy przy niskich napięciach. Inny (też jakiś
    noname, 1.1) nie wariuje.

    Ten 7-portowy z kolei podłączony do innego urządzenia (też embedded, ale
    nie raspi tylko inna płytka, proprietary) nie wariuje, ale póki co
    podłączona jest tam tylko klawiatura i karta Ethernet.

    Ot chińska tandeta.

    > ale to oszustwo jest, miało być USB 2.0, a to badziewie jest tylko 1.1,
    > na dodatek te niebieskie diodki, które chyba mają nadrabiać za brak
    > prędkości...

    Niebieskie diodki są bajeranckie... jak ktoś chce tani bajer, a nie
    profesjonalny hub.

    > Pełno różnego szajsu na alledrogo, ale który nie jest oszukany i
    > faktycznie będzie 3.0?

    Kup coś markowego. Jak szukałem dobrego i niezawodnego huba to kupiłem
    kiedyś jakiegoś Uniteka (i nawet drogi nie był, chociaż ze 4x droższy niż
    ta chińska tandeta) i nie narzekałem.

    Miałem też huba USB, który nazywał się USB 2.0, ale to była nazwa modelu.
    Hub faktycznie był 1.1. Marketing :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 4. Data: 2018-06-14 13:24:50
    Temat: Re: Re:hub usb 3.0
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    marutamachi <m...@g...sru> wrote:

    > https://www.conrad.pl/p/hub-usb-30-renkforce-rf-4927
    272-4-x-usb-30-czarny-1642424

    Nie znam tego huba ale mam radio samochodowe tej firmy (kupiłem za 80 zł
    kiedyś uszkodzone). Naprawiłem i działa, ale to tandeta.

    Z drugiej strony hub w cenie 190 zł to nie może być tandeta. Choć nie znam
    cen aktywnych hubów 3.0...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 5. Data: 2018-06-14 13:38:49
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 09/06/18 17:23, Jakub Rakus wrote:
> [...]
    > prędkości...
    > Pełno różnego szajsu na alledrogo, ale który nie jest oszukany i

    Mam - wielki szajs.

    c.

  • 6. Data: 2018-06-14 19:24:47
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 14.06.2018 o 13:19, Adam Wysocki pisze:

    > Kup coś markowego. Jak szukałem dobrego i niezawodnego huba to kupiłem
    > kiedyś jakiegoś Uniteka (i nawet drogi nie był, chociaż ze 4x droższy niż
    > ta chińska tandeta) i nie narzekałem.

    I tak właśnie zrobiłem, 4 portowy z tego żółtego mediamarktu za 35zł.
    Działa, i faktycznie jest 3.0, a nie tylko na opakowaniu.

    BTW bez sensu są te wszystkie nowe laptopy co to mają w porywach 3
    gniazda USB, podłączasz myszkę, jakiś dysk/pendrive i zonk, zostaje
    jeden port. A jeszcze większa padaka, że na pokładzie takiego laptopa
    jest tylko jeden kontroler USB, po podłączeniu dwóch urządzeń
    potrzebujących dużej przepustowości któreś z nich albo przestaje działać
    albo staje się bezużyteczne - ostatnio przetrenowałem taką sytuację jak
    podłączyłem PICkita i analizator Saleae do niby wypasionego nowego Della.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2018-06-14 21:51:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/14/2018 7:24 PM, Jakub Rakus wrote:
    > BTW bez sensu są te wszystkie nowe laptopy co to mają w porywach 3
    > gniazda USB

    Bo to sa laptopy do dicking around.

    Potrzebujesz więcej dziurek to masz stacje dokujące. Jak laptop nie ma
    stacji dokującej jest zabawką do facebooka i porno i ewentualnie jakiejś
    pseudo pracy z Excelem.

    PS. Chińskie ExpressCard z USB 3.0 działają i kosztują gorsze, warto
    dokupić.

  • 8. Data: 2018-06-14 22:09:20
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 czerwca 2018 12:24:48 UTC-5 użytkownik Jakub Rakus napisał:

> [...]
    > albo staje się bezużyteczne - ostatnio przetrenowałem taką sytuację jak
    > podłączyłem PICkita i analizator Saleae do niby wypasionego nowego Della.

    Oj tam, prawdziwa granda jest to ze nie ma juz zlacza ps/2 i klawiatury laguja :)

    BTW. Czy w usb 3.0 okresy poolingu sa jakies krotsze czy dalej jest to te 125Hz?

  • 9. Data: 2018-06-15 00:39:20
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie raspi tylko inna płytka, proprietary) nie wariuje, ale póki co
    > podłączona jest tam tylko klawiatura i karta Ethernet.

    Ja sobie tak pomyślałem...
    Jak chciałem starego telefoniaka Sferii zapiąć pod kompa na krótkim kablu,
    to wszystko banglało.
    Jak chciałem na znacznie wygodniejszym długim, to pardon le mot, pierdoliło
    się wszystko, niemal dosłownie. Gdzie brak zgłoszenia się urządzenia, to
    pikuś, pikolo...
    Żałuję, że nie pomierzyłem dokładnie napięć, nie miałem oscyloskopu...
    Nie może być po prostu spadek napięcia na tyle, że zwykłym woltomiarem tego
    nie ułapisz, a oscyloskopem już coś się zobaczy, np. jakieś szpilki, co się
    wbijają w zbocza i synestetycznie (*), zamieniają zero z jedynką, albo
    krzaczą po zboczach - i układ głupieje? Że może coś pracowało na granicy i
    dołożenie przewodów/obciążenia powodowało przekroczenie stopy błędów...?
    Zdarzało się, że dociśnięcie, mimo w sumie pewnego kontaktu, uspokajało
    układ i zaczynał on działać, aż do momentu, gdy się puściło dociśniętą
    wtyczkę.
    Może inne urządzenia nie wariują, bo o setne wolta mają inne "napięcia
    progowe"? A bezlitośnie o swoją działkę upominają się G.S.Ohm i
    G.R.Kirchhoff... i ten ułamek decyduje o sukces/porażka?

    (*) Tak, wiem, co to synestezja.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.