  • 31. Data: 2018-12-10 13:13:29
    Temat: Re: hybrydy i gps
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-12-09 10:12, J.F. wrote:

    > Pobawilem sie wczoraj telefonem ... szybko lapie fixa. Na oko ponizej
    > 30s, choc to trudno sprawdzic dokladnie.
    > Moze i efemerydy rozsylaja przez internet ?

    Oczywiscie ze efemerydy dostepne sa przez Internet,
    aktualizowane dane dostepne sa chociazby stad
    ftp://cddis.gsfc.nasa.gov/gnss/data/daily/ na podstawie czego
    mozna przygotowac aktualizacje dla odbiornika.
    Poza tym sieci GSM zapewniaja tez infrastrukture A-GPS.

    --

    memento lorem ipsum

  • 32. Data: 2019-01-04 18:28:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Mam zagwozdkę. Dlaczego przestano wypuszczać modele aparatów typu
    > hybryda/superzoom (HX400, B600, SX530) z gps'ami?
    >
    > 2-4 lata temu, każda chyba z firm głównego nurtu miała przynajmniej
    > jeden model z gpsem. W tej chwili żadna nie ma. Dalej robią hybrydowe
    > superzoomy, ale już bez gpsu. O co chodzi?

    Wbudowany GPS podbija koszt produkcji sprzętu, a co za tym idzie cena w
    sklepie robi się mniej konkurencyjna, zużywa baterię, nie działa w
    pomieszczeniach (więc ludzie by dzwonili z pretensjami, że nie działa) i
    nie bardzo wiadomo, do czego ma służyć. Jak ktoś naprawdę potrzebuje
    GPSa, to dokupi drogą przystawkę, na której producent więcej zarabia.

  • 33. Data: 2019-01-05 17:22:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2019 18:28:44 +0100, Poldek napisał(a):

    > Wbudowany GPS podbija koszt produkcji sprzętu, a co za tym idzie cena w
    > sklepie robi się mniej konkurencyjna,

    To nie ta klasa - tu pare $ nie stanowi problemu, za to GPS moze
    spowodowac, ze klient wybierze.
    Jak widac - ktos ten GPS kiedys wsadzil i sie nie bal, ze to za drogo
    wyjdzie.

    > zużywa baterię, nie działa w
    > pomieszczeniach (więc ludzie by dzwonili z pretensjami, że nie działa) i
    > nie bardzo wiadomo, do czego ma służyć.

    Otoz to. Pewnie dzwonili, wiec zrezygnowali :-)

    > Jak ktoś naprawdę potrzebuje
    > GPSa, to dokupi drogą przystawkę, na której producent więcej zarabia.

    A sa takie przystawki ?
    Bo kierunek myslenia bardzo dobry.

    J.

  • 34. Data: 2019-01-05 18:15:40
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 05.01.2019 o 17:22, J.F. pisze:

    > A sa takie przystawki ?
    > Bo kierunek myslenia bardzo dobry.

    Raczej niezbyt dobry. :(
    Dziś są smartfony i proste 0lub mniej proste) programiki do
    geotagowania.

  • 35. Data: 2019-01-23 19:06:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-05 o 17:22, J.F. pisze: