  • 81. Data: 2018-02-16 02:17:54
    Temat: Re: hysteria spalinowa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mowisz, ze z tego powodu latwiej paruje ? :-)

    Łatwiej nie łatwiej, ale palić płomieniem się wciąż co ma. Nie są to
    jakieś koszmarne ilości, ale zawsze.

    W fazie stałej z płomieniem? Nie :)

    --
    Marcin

  • 82. Data: 2018-02-16 03:34:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Feb 2018 23:54:47 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Że tak inteligentnie zapytam, E?

    Jakby bylo utlenianie metalu w fazie stalej, i utworzylby sie tlenek
    na powierzchni, to by sie utlenianie skonczylo.

    Wiec musi tlenek jakos zniknac ... i bedzie z niego dym

    J.

  • 83. Data: 2018-02-16 11:33:55
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 16.02.2018 o 03:34, J.F. pisze:

    > Jakby bylo utlenianie metalu w fazie stalej, i utworzylby sie tlenek
    > na powierzchni, to by sie utlenianie skonczylo.
    >
    > Wiec musi tlenek jakos zniknac ... i bedzie z niego dym

    Dlaczego uważasz, że powstające produkty spalania (w tym przypadku jakiś
    tlenek) będzie tak szczelny, że uniemożliwi dopływ tlenu do spalanego
    metalu?

    A może jest tak, że energia powstająca podczas spalania niegazowego
    paliwa (w tym przypadku metalu) powoduje wyrzut produktów spalania w
    postaci dymu?

    --
    Czarek

  • 84. Data: 2018-02-16 12:33:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup

    >Dlaczego uważasz, że powstające produkty spalania (w tym przypadku
    >jakiś tlenek) będzie tak szczelny, że uniemożliwi dopływ tlenu do
    >spalanego metalu?

    Musialby byc bardzo nieszczelny ...

    >A może jest tak, że energia powstająca podczas spalania niegazowego
    >paliwa (w tym przypadku metalu) powoduje wyrzut produktów spalania w
    >postaci dymu?

    Cos takiego mialem na mysli ... no ale wlasnie tez zalozyles
    utlenianie w fazie stalej i dymienie :-)

    J.

  • 85. Data: 2018-02-19 01:14:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakby bylo utlenianie metalu w fazie stalej, i utworzylby sie tlenek
    > na powierzchni, to by sie utlenianie skonczylo.
    >
    > Wiec musi tlenek jakos zniknac ... i bedzie z niego dym

    Tlenek nic nie musi, a skoro znika dymiąć, to oznacza, ze stworzono mu
    warunki, które wczesniej wymieniłem. Jak on niby miałby zniknąć?

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2018-02-19 01:24:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Musialby byc bardzo nieszczelny ...

    Po prostu buduje się warstwa tlenku. Czasem może być ona bardzo cienka -
    tak jest np. przy aluminium, czasem grubsza, ale proces w któryms
    momencie ulegnie zahamowaniu ot chocby poprzez tworzenie fizycznej
    bariery przez która tlen musi sobie dyfundować.
    A jak przyhamuje to temperatura zacznie spadać.

    A jeśli powstający tlenek ma np. inną (większą) objętość w stosunku do
    metalu, z którego powstał, to w najlepszym razie zacznie odpadac w
    kawałkach podobnie jak dzieje się to przy długotrwałej korozji żelaza.
    Tak sie nic nie zadymi :)

    > Cos takiego mialem na mysli ... no ale wlasnie tez zalozyles
    > utlenianie w fazie stalej i dymienie :-)

    A co to jest dym? :) Jaki miałby byc mechanizm takiego wyrzutu?

    --
    Marcin

  • 87. Data: 2018-02-19 02:07:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2018 00:24:49 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > metalu, z którego powstał, to w najlepszym razie zacznie odpadac w
    > kawałkach podobnie jak dzieje się to przy długotrwałej korozji żelaza.

    Ale zakladamy "gwaltowna reakcje", a nie rdzewienie przez lata.
    Bedzie tak odpadal, ze az zadymi :-)

    Goraco jest, to moze i wyrzuca.

    J.

  • 88. Data: 2018-02-19 03:30:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-19, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 19 Feb 2018 00:24:49 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    > Ale zakladamy "gwaltowna reakcje", a nie rdzewienie przez lata.
    > Bedzie tak odpadal, ze az zadymi :-)

    E-e.

    > Goraco jest, to moze i wyrzuca.

    No ale jak? :) Jaki fizyczny mechanizm wyrzutu miałby to być? Aby
    dymiło, to muszą być takie dość maciupeńkie te drobinki, tak
    maciupeńkie, że dają się stabilizować ładunkiem elektrostatycznym. Takie
    drobinki zwykle powstają:
    1) w czasie reakcji w fazie gazowej
    2) gdy coś wrze lub sublimuje

    To nie jest (1) - bo od tego zaczęła się dyskusja. (2) wymaga lotnego
    tlenku lub wysokiej temperatury, a zwykle tlenki wrzą w wyższej niż
    wyjściowy metal, więc wracamy do (1).

    --
    Marcin

  • 89. Data: 2018-02-19 04:29:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    spalanie pozbawia skutecznie ladunku elektrycznego.