  • 1. Data: 2018-02-14 23:19:38
    Temat: ile mamy usług google w telefonach z androidem?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    tak tylko informacyjnie, dla tych którzy nie wiedzą. Właśnie do starego
    s4(mam dwa) wgrywam alternatywny soft. banał. Operacja bez komputera,
    pliki sciągam na kartę pamieci i instaluję, nawet kilka za jednym zamachem.
    android w wersji lineage (dawniej cyjanogenmod) zajmuje 392mega.
    Telefon działa zauważalnie żwawiej, szybciej reaguje (choć wolny nie
    był). ale cholera, kontakty, kalendarz... niema. przyzwyczaiłem się do
    wygody, doinstaluje soft od googla. dobrzy ludzie zrobili parę wersji.
    no bo nie każdy potrzebuje pełnego pakietu. więc są wersje mini,mikro
    piko.... Ta najmniejsza to coś około 100 mega. mini - 390, czyli tyle
    ile system. fuull wypas 900mega. Teraz wiecie dlaczego telefony przed
    androidem mogły mieć 1 rdzeń i działac tydzień?
    No to jeszcze porównanie. mam 2 identyczne telefony lineage i android5.
    wynik w antutu 7 - 76 i 70 tyś. JAkieś 10% różnicy (na obydwu działające
    usługi google) może nie wiele. ale szybkość uruchomienia aparatu foto,
    menu, ustawień - dużo większa
    tak więc jak komuś przeszkadza szpiegowanie - zaden problem. strona
    lineage os i jazda

    ToMasz

  • 2. Data: 2018-02-14 23:40:01
    Temat: Re: ile mamy usług google w telefonach z androidem?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-14 o 23:19, ToMasz pisze:
    > (...)
    > tak więc jak komuś przeszkadza szpiegowanie - zaden problem. strona
    > lineage os i jazda

    Swego czasu czytałem informacje, że są narzędzia migrujące wszystkie
    dane użytkownika (m.in. lista kontaktów, SMSy, MMSy, itd) podczas
    przejścia z androidów do lineage.

    Prawda li to?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-02-15 01:50:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-14, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > piko.... Ta najmniejsza to coś około 100 mega. mini - 390, czyli tyle
    > ile system. fuull wypas 900mega. Teraz wiecie dlaczego telefony przed
    > androidem mogły mieć 1 rdzeń i działac tydzień?

    Osmielę się postawić tezę: bo mniej się gadało i korzystało z różnych
    usług - więc niekoniecznie, bo mniej było zainstalowane. Generalnie było
    drożej korzystać więc korzystano mniej.

    Chyba wszystkie moje smartfony z ostatniej dekady wytrzymywały tydzień,
    ale dla mnie telefon służy do: paru minut rozmów dziennie, kilku
    sms/mms'ów, sciągniecia paru mejli, bardzo okazjonalnego przeglądania
    www i robienia zdjęć. Przy tego typu korzystaniu mój obecny Redmi 4A
    trzyma ponad tydzień, a firmware ma niekorojony w żadne sposób Android z
    zawsze włączonymi data/wifi/BT i chodzacymi klientami mejli, voip,
    whatsupa i co tam jeszcze fabryka dała.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-02-15 14:56:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >starego s4(mam dwa) wgrywam alternatywny soft. banał. Operacja bez
    >komputera, pliki sciągam na kartę pamieci i instaluję, nawet kilka za

    A to nie zagrozenie bezpieczenstwa ?
    Jakas aplikacja moze samodzielnie system podmienic ?

> [...]
    >był). ale cholera, kontakty, kalendarz... niema. przyzwyczaiłem się
    >do wygody, doinstaluje soft od googla. dobrzy ludzie zrobili parę

    ba, Samsung tez ma pare rozszerzen.

> [...]
    >ile system. fuull wypas 900mega. Teraz wiecie dlaczego telefony przed
    >androidem mogły mieć 1 rdzeń i działac tydzień?

    Ba, ale przeciez telefony z androidem i uslugami googla potrafily
    podobnie.

    900MB na kontakty i kalendarz, nawet z komunikacja z serwerami
    googla - jakis kosmos :-)
    Chyba, ze sporo jeszcze do tego dochodzi, np mapy.
    Haha, program do map do kilkadziesiat MB ma.

    Kiedys moj samsung niemal umarl - bateria starczala na kilka godzin.
    Chyba, ze wylaczylem wifi, to dluzej.
    Ktory program go tak meczyl - nie doszedlem.
    Reset do ustawien fabrycznych, samoograniczenie w ilosci aplikacji -
    jest dobrze.

> [...]
    >obydwu działające usługi google) może nie wiele. ale szybkość
    >uruchomienia aparatu foto, menu, ustawień - dużo większa

    Te 10% nie powinno powodowac az takich roznic, szczegolnie jak maszyna
    ma 2 czy 4 rdzenie.
    Ale ... moze przy okazji cos tam przybylo, aparat np GPS startuje,
    zeby miec pozycje do zapisania w zdjeciu, czy synchroniacje z kontami
    googla wykonuje :-)

    Swoja droga, to faktycznie bardzo dlugo ten aparat startuje.

    >tak więc jak komuś przeszkadza szpiegowanie - zaden problem. strona
    >lineage os i jazda

    A jak z innym sprzetem - obsluguje np NFC, irdera w S4 ?

    J.

  • 5. Data: 2018-02-15 16:13:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Feb 2018 14:56:56 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Chyba, ze sporo jeszcze do tego dochodzi, np mapy.
    > Haha, program do map do kilkadziesiat MB ma.

    Już kiedyś to tłumaczylem, te megabajty wynikają z umieszczeniu w apk
    ikonek w wszystkich wersjach możliwych rozdzielczościach
    (przynajmniej 4 wersje dla każdej ikony).

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-02-16 20:00:14

    Swego czasu też mi się udało w grać cynocośtam na galaxy SII i byłem
    pozytywnie zaskoczony = telefon dało się używać.

    teraz mam pacjenta dell venue 7" i nie ma na niego softu.
    Rzucę chyba nim wreszcie o ścianę :-)