  • 1. Data: 2016-07-11 09:46:28
    Temat: ile prądu bierze komp?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    z nudów sobie zmierzyłem prąd pobierany przez komp :)
    i5 3570K bez k. graficznej, miernik Metex M4650

    15mA - modem kablówki
    42mA - modem + router
    105mA - modem + router + komp stand by
    300mA - modem + router + komp praca
    370mA - modem + router + komp + monitor
    410mA - modem + router + komp + monitor + głośniki
    651mA - modem + router + komp + monitor + głośniki + Handbrake 100% CPU

    czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około
    230v x 0.4A = 92W

    FUT na pl.comp.pecet

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2016-07-11 16:33:42
    Temat: Re: ile prądu bierze komp?
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 09:46, PiteR pisze:

    > czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około
    > 230v x 0.4A = 92W

    Ja sobie kiedyś podłączałem komputer poprzez miernik mocy, taki
    wtyczkowy. Stacjonarny z i7, karty graficznej nie pamiętam, zasilacz
    lepsiejszy - jakiś OCZ. Pokazał mi w spoczynku 150W. Z monitorem. Pod
    obciążeniem nie sprawdzałem, ale laptop z i7 bierze mi w spoczynku ok
    20W. Więc robić coś lekkiego przez długi okres czasu, nie wymagającego
    mocy obliczeniowej na sprzęcie stacjonarnym jest marnotrawstwem energii.

  • 3. Data: 2016-07-11 17:58:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "szod"

> [...]

    20W. Więc robić coś lekkiego przez długi okres czasu, nie wymagającego
    mocy obliczeniowej na sprzęcie stacjonarnym jest marnotrawstwem energii.
    ---
    Przecież to od konkretnego typu procka i sprzętu zależy a nie od tego jaki
    komp choć oczywiście sprzęt mobilny z reguły będzie pobierał mniej choćby
    dlatego, że przy 150W zagotowałby się.