  • 1. Data: 2020-01-02 10:28:12
    Temat: intel i5 4440 3.1 Ghz???
    Od: work <g...@w...pl>

    Jak myślicie czy na dzisiejsze czasy hardwerowo-softwowe procek z tytułu
    jeszcze trochę pociągnie (nie uwzględniając gier). Zastosowania typowe -
    word, excel, trochę grafiki plus 8GB Ram i SSD.

    pozdro

  • 2. Data: 2020-01-02 10:31:32
    Temat: Re: intel i5 4440 3.1 Ghz???
    Od: work <g...@w...pl>

    to samo pytanie co do Mobile DualCore Intel Core i3-3110M, 2400 MHz w
    laptopie plus 6 GB Ram i plus SSD.

  • 3. Data: 2020-01-02 10:46:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 10:28, work pisze:
    > Jak myślicie czy na dzisiejsze czasy hardwerowo-softwowe procek z tytułu
    > jeszcze trochę pociągnie (nie uwzględniając gier). Zastosowania typowe -
    > word, excel, trochę grafiki plus 8GB Ram i SSD.

    o kurde ale pytanie, poczułem się jak archeolog...

    #ja pracujący na i5-4670 z 16GB RAM, SSD 500GB + 1TB, GTX 750Ti i nie
    myślący w ogóle o jakiejkolwiek przesiadce bo wszystko po prostu
    zapinkala i nie tylko grafika ale i jakieś video dekodowanie, CAD'y,
    eCAD'y itp. I jeszcze pograć spoko mogę.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-01-02 10:51:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 10:31, work pisze:
    > to samo pytanie co do Mobile DualCore Intel Core i3-3110M, 2400 MHz w
    > laptopie plus 6 GB Ram i plus SSD.

    i3-2350M działa lepiej niż jakieś i3 4 czy 5 generacji z wersji
    niskonapięciowej U. Kumplowi wymieniłem z kolei Pentium B960 na i5-2450M
    i też zapinkala (z 4GB RAM i SSD).
    Chcesz to wymień na i5 albo i7 w tym lapku.
    Żeby poczuć różnicę musiałbyś kupić coś co najmniej 7 generacji.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-01-02 11:16:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 02 Jan 2020 10:28:12 +0100, użytkownik work napisał:

> [...]
    > jeszcze trochę pociągnie (nie uwzględniając gier). Zastosowania typowe -
    > word, excel, trochę grafiki plus 8GB Ram i SSD.

    Do tego to nawet C2D wystarczy.

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2020-01-03 06:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik work g...@w...pl ...

> [...]
    > tytułu jeszcze trochę pociągnie (nie uwzględniając gier).
    > Zastosowania typowe - word, excel, trochę grafiki plus 8GB Ram i

    Biorąc pod uwage ze bez problemu daja rade athlon x2 250 czy jakis
    c2d8400 to raczej nie powinno być problemu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 7. Data: 2020-01-03 08:35:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.01.2020 o 10:28, work pisze:
> [...]
    > jeszcze trochę pociągnie (nie uwzględniając gier). Zastosowania typowe -
    > word, excel, trochę grafiki plus 8GB Ram i SSD.

    w poniższym zestawieniu macie wszystkie wymienine procki wraz z
    prędkościami podawanymi na stronie passmark

    Intel Core i5-4440 @ 3.10GHz 6517
    Intel Core i3-3110M @ 2.40GHz 3083
    Intel Core i3-2350M @ 2.30GHz 2629
    Intel Core i5-2450M @ 2.50GHz 3401
    Intel Core i5-4670 @ 3.40GHz 7479
    Intel Core2 Duo E8400 @ 3.00GHz 2148

    moim zdaniem komp który ma 6 tyś punktów nadaje sie. A te które mają
    mniej punktów? raczej jako zabawka do gierek dla dziecka, jako
    urządzenie do odtwarzania filmów, odbierania pisania listów.
    PRzeglądanie internetu bez filtrów może byc zauważalnie wolniejsze. ale
    jak ktoś wspominał - "da się"
    da się również na wspomnianym core2 duo, jak człowiek jest cierpliwy.
    przy ewentualnym zakupie starego laptopa warto pamiętać, ze komp z
    core2duo kosztuje tyle co obiad, a monitory trafiają się w dziale oddam
    gratis.

  • 8. Data: 2020-01-03 12:49:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 08:35, ToMasz pisze:

> [...]
    > przy ewentualnym zakupie starego laptopa warto pamiętać, ze komp z
    > core2duo kosztuje tyle co obiad, a monitory trafiają się w dziale oddam

    No i co mi z tych punktów Passmarka? Czemu 6k a nie 8k czy 5k?
    Poza tym tak patrzę i5-4670 vs i5-9400 to różnica prawie 100% na korzyść
    i5-9400, a tym czasem na userbenchmark (czyli nie jeden a kilka do
    kilkudziesięciu tysięcy testów) dla "Real Word Speed" to jest 22% lepiej
    dla i5-9400

    W laptopowych wersjach jest lepiej, i taki i3-8145U jest 74% szybszy od
    i3-3110M. Ale jak podmieni procesor na i7-3540M to już różnica topnieje
    do 25% (i5-3360M to 30% różnicy).

    Przy i5-4440 bym pozostał, i3 podmienił bym w laptopie na i5 lub i7 i
    jechał dalej jak fundusze nie pozwalają na wydanie 3k PLN na laptopa
    nowego a zastosowania jak w opisie. Tym bardziej że SSD robi tu główną
    robotę jednak i właśnie badałem zachowanie komputera z i5-4670
    przechodząc z HDD na SSD a potem znowu na HDD pod kątem responsywności,
    wygody pracy itp. Mając HDD te 6k, czy mojego procka 7479 punktów guano
    daje.

    zdrówko.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-01-03 13:52:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 10:46, Irokez pisze:
    > #ja pracujący na i5-4670 z 16GB RAM, SSD 500GB + 1TB, GTX 750Ti

    Jak już się chwalisz to zapodaj cenę tego zestawu ;-)

    I5 Skylake 6 cośtam 8 GB Ram SSD 250GB + 500GB, GTX Asusa 960 5 lat temu
    3200 zł

    Powiem tylko że i53470 jest wolniejsze ;-)

    No dobra to pożartowaliśmy sobie. Przecież takie porównania psu na budę ;-)

  • 10. Data: 2020-01-03 16:38:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.01.2020 o 12:49, Irokez pisze:

    > No i co mi z tych punktów Passmarka?
    Tobie - nic. Pytający może skorzysta.
    > Czemu 6k a nie 8k czy 5k?
    nie wiem. ale jak się masz denerwować, to nie pisz. jak masz sie
    denerwować że na grupie dyskusyjnej ktoś podaje wyniki benchmarków - to
    nawet nie czytaj.

    > Poza tym tak patrzę i5-4670 vs i5-9400 to różnica prawie 100% na korzyść
    > i5-9400,
    nie wiem, nie mam zdania, nie było mowy o i5 9400

    > a tym czasem na userbenchmark (czyli nie jeden a kilka do
    > kilkudziesięciu tysięcy testów)
    na passmarku przedmiotowy i5 4440 został oceniony po 2948wynikach
    na usermark
    i5 4440 ma wynik "81% szybszy" od i3 3330, czyli bardzo podobny do tego
    co podaje passmark. zależy w którą stronę liczyć pocenty. JA wolę wynik
    w punktach, nawet bardzo wirtualnych, ale punktach, bo można łatwiej i
    szybciej porównywać większą ilość procesorów.

    > Przy i5-4440 bym pozostał, i3 podmienił bym w laptopie na i5 lub i7 i
    a ja bym zapytał jaki i3 na jakiego i5 i7 ILE to kosztuje. Czy autor
    wątku coś wspominał o chęci wymiany procka lub zakupie nowego laptopa?
    Bo ja nie widzę.

> [...]
    > przechodząc z HDD na SSD a potem znowu na HDD pod kątem responsywności,
    > wygody pracy itp. Mając HDD te 6k, czy mojego procka 7479 punktów guano

    bardzo zamaszyście i mało konkretnie piszesz. O ile dobrze odgadłem
    intencje, to zgadzam się ze wymiana hdd na ssd jest najtańszym sposobem
    "przyśpieszenia" albo poprawy responsywności windowsa. ale kaman, dysk
    ssd można kupić za 7 dych. nie sądzisz że pytający mógł już to zrobić? a
    teraz z drugiej strony. wyobraź sobie ze są dwa laptopy. szybszy ma
    ssd, wolniejszy ma hdd. zamieniamy dyski. czy "szybkość" laptopa
    przeszła razem z ssd czy pozostała tam gdzie jest szybszy procek? Czy
    sama różnica w prędkości procków nic nie zmienia?
    moje zdanie jest takie: Jeśli w powyższym przykładzie obydwa procesory
    były wystarczająco szybkie - czyli powyżej 4, tys punktów w passmarku -
    pozornie szybszy bedzie ten który ma ssd. jeśli jednak weźmiesz naprawdę
    sterego procka i wsadzisz mu ssd będzie czekał, komp będzie chodził
    wolno, z prockiem na 100% i z wyjącym wentylatorem na 100%. mam lapka z
    athlonem 64.

    ToMasz