  • 1. Data: 2002-05-20 14:55:05
    Temat: internet przez kablowke
    Od: "xyz" <x...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam,

    Pisze w imieniu kolegi, ktory ostatnio zdecydowal sie na dostep do internetu.
    Pytanie dotyczy przede wszystkim predkosci polaczenia. Czy 192 kb/s w
    porownaniu do 128 kb/s to znaczaca poprawa? I czy te predkosc mozna jakos
    zmierzyc i sprawdzic czy 192 to rzeczywiscie jest 192? Sam posiadam SDI
    (tylko na 1 komputer) i wychodzi to jednak troche drozej niz przez kablowke.
    Osobiscie nie narzekam, ale ciekaw jestem czy przez kabel, a tym samym z
    wyzsza predkoscia (192) jest znacznie lepiej ?
    Z gory dziekuje za wyjasnienia.

  • 2. Data: 2002-05-20 15:39:32
    Temat: Re: internet przez kablowke
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    xyz wrote:

    > Czy 192 kb/s w
    > porownaniu do 128 kb/s to znaczaca poprawa?
    dokladnie o 50% ;]
    tylko musisz wziasc pod uwage jakie lacza bedzie miala wykupiona Twoja
    kablowka . Bo jak np kupi sobie 1mbps na 100 osob to juz bardziej kalkuluje
    sie sdi
    pozdrawiam
    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 3. Data: 2002-05-20 18:37:21
    Od: "Cywil" <C...@p...onet.pl>

    192 kbit jest tylko do twojej sieci kablowej, jeśli ona ma za wąskie łącza
    do internetu to przy większym obciążeniu sieci może być wolniejsze od sdi.
    Generalnie ja bym wolał jednak 192.

  • 4. Data: 2002-05-21 00:36:53
    Od: "Zdzisław Zdzisławowski" <x...@N...poczta.gazeta.pl>

    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy te predkosc 192 mozna jakos zmierzyc lub
    zweryfikowac. Kolega sie obawia, ze dadza mu wariant z polaczeniem 128 a
    bedzie placil tak jak za 192 ?

  • 5. Data: 2002-05-21 13:16:51
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...tkb.pl>

    In article <acc212$kkr$1@news.gazeta.pl>, Zdzisław Zdzisławowski wrote:
    > Mam jeszcze jedno pytanie. Czy te predkosc 192 mozna jakos zmierzyc lub
    > zweryfikowac. Kolega sie obawia, ze dadza mu wariant z polaczeniem 128 a
    > bedzie placil tak jak za 192 ?

    Najprosciej: Dowiedz sie gdzie jest podpiety twój operator.
    Potem znajdz najbliższy FTP i w nocy o 4 rano zacznij coś ściągać.
    Jak nie osiągniesz tego co masz to masz poważne powody by myśleć,
    że jednak coś ci wycinają :-)

    Pozdrawiam.
    --
    Marcin Jurczuk -> s...@t...pl
    Network/System Administartor.

  • 6. Data: 2002-05-21 20:48:01
    Od: "Jerzy" <j...@p...gazeta.pl>

    wg mnie jednak takie szerokopasmowe lacze jest lepsze, oczywiscie jezeli nie
    jest pasmowane.
    J.
    Uzytkownik "Pawel Szember" <f...@s...net> napisal w wiadomosci

  • 7. Data: 2002-05-21 20:49:34
    Od: Andrzej Karpinski <k...@f...xyz.lublin.pl>

    > 192 kbit jest tylko do twojej sieci kablowej, jeśli ona ma za wąskie łącza
    > do internetu to przy większym obciążeniu sieci może być wolniejsze od sdi.
    > Generalnie ja bym wolał jednak 192.

    To zalezy oczywiscie od kablowki, ale generalnie np. Toya, UPC
    czy Astercity maja generalnie bardzo dobre polaczenia ze krajem
    i zagranica. Mysle, ze jako rozwiazanie do domu czy dla malej
    firmy tego typu instalacje sa bardzo dobre. Wazne jedynie, zeby
    nie trafic na bardzo mala kablowke, ktora faktycznie kupila 2x
    2Mbit FR dla 300 osob z modemami po 256 i wiecej kbit kazdy ;)

    k.

  • 8. Data: 2002-05-23 17:25:42
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Andrzej Karpinski <k...@f...xyz.lublin.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie trafic na bardzo mala kablowke, ktora faktycznie kupila 2x
    > 2Mbit FR dla 300 osob z modemami po 256 i wiecej kbit kazdy ;)

    tych z 2x 2mbit na FR jest zdecydowanie najwięcej :> Jak i sieci
    osiedlowych które oferują 2mbit (ale na całą sieć, a reklamują jak na
    pojedyńczego klienta by przypadało tyle :).

    Ośmieliłbym się stwierdzić nawet coś takiego: jeśli mają łacze tylko do
    TPSA..to nie ma co się spodziewać, że to będzie lepiej chodzić niż SDI.
    (Zestawienie wiecej niż >1 łącza do polpaku, load balancing.... jest
    kłopotliwe do załatwienia :)

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Internet Cable Provider Sp. z o.o.