    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: ip4 v ip6
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 09 May 2019 18:14:01 GMT

    Może ktoś mnie objaśnić, jaka różnica. Pytam w kontekście dostawców
    internetu.
    Mogę sobie przeczytać definicje, ale i tak nie wiem jakie to ma
    praktyczne konsekwencje w używaniu netu(www, poczta, newsy, jakieś vod
    itd.), tzn. wiem, że jakieś tam programy nie będą działać na ip6(emule?)
    W ogóle nie wiem, gdzie to sobie "umiejscowić w głowie", że jakiś
    dostawca jest na ip6. Nawet gdzieś czytałem że Orange światłowód to ip6 i
    że to niby dlatego be. A myślę nad zmianą ISP, nawet własnie na Orange.
    Może jak ktoś coś ciekawego napisze, to zatrybię, albo znajdę pkt.
    zaczepienia.