  • 41. Data: 2019-05-13 21:09:03
    Temat: Re: ip4 v ip6
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 13 May 2019 20:58:56 +0200, marrgol wrote:
    > W IPv6 jest zdefiniowana pula adresów lokalnych (tzw. ULA) będąca
    > odpowiednikiem prywatnych sieci w IPv4, więc nic nie stoi na
    > przeszkodzie by nadal samemu kontrolować/segmentować swoją sieć lokalną,
    > bez uzależnienia od przydziału adresu, czy nawet całej puli, od IPS-a, i
    > z miejscem na pewną dowolność. :-)
    >
    > Szczegóły: https://tools.ietf.org/html/rfc4193.

    Ano. Nie chciałem mieszać ponad potrzebę, no ale na upartego można...
    Tylko wtedy zaczyna się już ostra jazda - każdy host w sieci nagle ma 4
    adresy: 1x IPv4, 1x IPv6 link-local, 1x IPv6 Global, 1x IPv6 ULA...

    A Marcin pisał, że lubi przejrzystość. :)

    Mateusz

  • 42. Data: 2019-05-14 02:14:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-13, marrgol <m...@a...invalid> wrote:

> [...]
    > lokalną, bez uzależnienia od przydziału adresu, czy nawet całej
    > puli, od IPS-a, i z miejscem na pewną dowolność. :-)

    Mateusz, marrgol, dzięki za informacje.

    W tej chwili jest tak jak się spodziewałem - walczę już drugi dzień z
    ISP, który twierdzi, że właczył, a mój ONR jakoś nie dostaje adresu
    IPv6. Znając miejscowe kompetencje, mocno obawiam się, ze nie dość, że
    tego nie zrobią to jeszcze coś gruntownie sp. Stad i obawy, że mieliby
    dysponować pulą przydzielanych adresów. Jak mam tylko lokalne adresy w
    obrebie wewnętrznej sieci to choćby WAN padł to u mnie nadal wszystko
    wewnętrznie działa, a tu, jak mi lo coś wywina to jak? Zasoby są
    obsługiwane po IP. Chyba się jednak nie obejdzie bez lokalnych adresów.

    Na razie planuje to tak, że o ile się uda ISP w końcu to włączyc, to
    zrobię sobię małą siec testową obok obecnej i tam będę się bawił.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2019-05-14 16:29:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-14, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Na razie planuje to tak, że o ile się uda ISP w końcu to włączyc, to
    > zrobię sobię małą siec testową obok obecnej i tam będę się bawił.

    Zaczęło się i idzie zgodnie z przewidywaniami. Po porażce na poziomie
    BOKu, sprawę przekazano *inżynierom*. Pod koniec dnia, zadzwonił miły
    pan, który w ogóle nie chciał słuchac, że na routerach nie ma IPv6 (nie
    dostają tego z WANu) i uparcie namawiał mnie abym włączył IPv6 na karcie
    w swoim laptopie. Nakierowywał mnie, ze mam otworzyć panel kontrolny, a
    gdy po drugim razie zwróciłem mu uwagę, że nie wszyscy mają Windows, to
    się zgodził, po czym powiedział żebym otworzył panel kontrolny.
    Wymiękłem i zbutowałem do Windows.

    Zgodnie z przykazaniem, odhaczyłem (był zaznaczony) i ponownie zahaczyłe
    kwadracik z IPv6 na adapterze karty po czym pan nakierował mnie na linię
    poleceń i był cały dumny jak mu przeczytałem co tam jest bo faktycznie
    stało, że jest IPv6 (nielokalny) ale wyrażnie było napisane, że to
    tunelowanie po IPv4. Nie docierało, zaproponowałem więc, że wejdę na
    jedną stronę testową, ok, wlazłem, 0/10, nie ma IPv6. Zaczął mi
    tłumaczyć, że strona nie spełnia wymogów formalnych (?). Zaproponowałem
    aby podał taką, która spełnia. Nie potrafił, to zaproponowałem, że skoro
    jak twierdzi działa to po prostu wyłączne IPv4 i wlezę na FB. Ochodzo
    przystał. Wyłączyłem. Wifi siadło od razu bo AP nie pobiera adresu (niby
    skąd skoro WAN nie daje a nie mam lokalnych DHCPv6). Powiedziałem mu, że
    po ipconfig pokazuje tylko local link. Pan zafrasował. Poprosił o zrzuty
    ekranu. Boję jutra.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2019-05-15 14:07:03
    Od: ń <...@...n>

    Czy UPC pracuje już na IPv6 ?
    Czy zależy to od modelu modemu?

    -----

  • 45. Data: 2019-05-15 14:19:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 15 May 2019 14:07:03 +0200, ń wrote:
    > Czy UPC pracuje już na IPv6 ?

    Google podpowiada że tak, zdaje się już od lipca 2014.

    www.upc.pl ma całkiem przyjemny adres: 2001:67c:794::4 :)

    > Czy zależy to od modelu modemu?

    Być może, ale to pytanie do pomocy technicznej UPC - oni najlepiej
    wiedzą, jaki sprzęt rozdali klientom i u kogo co może działać.

    Mateusz