  • 1. Data: 2020-05-25 01:03:55
    Temat: izolacja galwaniczna - szybka
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Potrzebuję odzolować galwanicznie sygnał TTL (w jedną
    stronę). Pożądane jak najmniejsze opóźnienie.
    Mam jakieś stare transoptory HPCL ale one rzędu 500ns
    dokładają.
    Może być coś indukcyjnego. Coś widziałem z rodziny
    ADM zasilanych tylko z jednej strony (TTL) ale
    w interesującym mnie kierunku TTL->RS422 też ok. 500ns
    (z powrotem jest ok. 110ns).
    Nie wiem ile dokłada repeater izolowany RS422 ADAM
    (bez terminatora na wejściu dało by się wykorzystać).

    Arek

  • 2. Data: 2020-05-25 01:22:44
    Temat: Re: izolacja galwaniczna - szybka
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 25-May-20 01:03, Arek wrote:
> [...]
    > (z powrotem jest ok. 110ns).
    > Nie wiem ile dokłada repeater izolowany RS422 ADAM
    > (bez terminatora na wejściu dało by się wykorzystać).

    Coś z digital isolator (Maxim,TI)?

    Mają w Farnell z tego co widzę.

    Piotrek

  • 3. Data: 2020-05-25 02:37:10
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-05-25 o 01:03, Arek pisze:
> [...]
    > (z powrotem jest ok. 110ns).
    > Nie wiem ile dokłada repeater izolowany RS422 ADAM
    > (bez terminatora na wejściu dało by się wykorzystać).

    Jaka częstotliwość sygnału i czy jest symetryczny?
    Może trafo LAN załatwi sprawę?

    IL610-3E 8ns 22zł/szt
    SI8610BC-B-IS 8ns za 10zł/szt netto w pl.fanellu...

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2020-05-25 03:05:24
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2020 01:03:36 UTC+2 użytkownik Arek napisał:
> [...]
    > (z powrotem jest ok. 110ns).
    > Nie wiem ile dokłada repeater izolowany RS422 ADAM
    > (bez terminatora na wejściu dało by się wykorzystać).

    ISO7340M, opóźnienie max. 23ns

  • 5. Data: 2020-05-25 03:06:22
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2020 03:05:26 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > ISO7340M, opóźnienie max. 23ns

    Ooops.. ISO7240M

  • 6. Data: 2020-05-25 09:43:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 May 2020 01:03:55 +0200, Arek napisał(a):
    > Potrzebuję odzolować galwanicznie sygnał TTL (w jedną
    > stronę). Pożądane jak najmniejsze opóźnienie.
    > Mam jakieś stare transoptory HPCL ale one rzędu 500ns
    > dokładają.

    No, na swiatlowodach sie 1Gb/s to standard, wiec kilka ns powinno byc
    dostepne.

    J.

  • 7. Data: 2020-05-25 18:30:16
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Arek wrote:

    > Potrzebuję odzolować galwanicznie sygnał TTL (w jedną
    > stronę). Pożądane jak najmniejsze opóźnienie.

    Jeden sygnał?

    Popatrz na serię isoPower ADI. W SO8 będziesz miał kommplet izolator +
    scalona przetwornica z elementami magnetycznymi. Tylko sprawnośc tych
    wbudowanych przetwornic jest taka sobie, to żre kilkadziesiąt mA.
    Jak kanałów jest więcej, to lepiej wyjdzie dać izolator cyfrowy bez
    przetwornicy i osobną przetwornicę na SN6501. No ale będzie nieco
    większe -- coś za coś.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2020-05-26 10:54:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > scalona przetwornica z elementami magnetycznymi. Tylko sprawnośc tych
    > wbudowanych przetwornic jest taka sobie, to żre kilkadziesiąt mA.

    Kiedyś się nimi interesowałem, ale jak znalazłem jakąś notę aplikacyjną
    - jak to zrobić, aby było zgodne z EMC to mi przeszło.

    > Jak kanałów jest więcej, to lepiej wyjdzie dać izolator cyfrowy bez
    > przetwornicy i osobną przetwornicę na SN6501.

    Kiedyś (2004) stosowałem MAX845 + trafo (najpierw robione na zamówienie,
    potem jakieś fabryczne). Zależało mi wtedy, aby mieć 4kV izolacji.
    Jak później wpadłem na to, aby bocznikować izolację warystorem to
    stwierdziłem, że w sumie najprościej będzie wstawić jakąś gotową
    izolowaną DCDC (wychodziło mi wtedy o ile pamiętam taniej niż ten mój
    trafo 4kV).

    Jakie są według Ciebie argumenty za SN6501 w stosunku do jakichś DCDC
    Aimteca?
    Nie twierdzę, że nie ma. Chcę poznać Twoje zdanie.
    P.G.

  • 9. Data: 2020-05-26 20:25:14
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Arek napisał(a) w wiadomości: <5ecafd47$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]
    >(z powrotem jest ok. 110ns).
    > Nie wiem ile dokłada repeater izolowany RS422 ADAM
    >(bez terminatora na wejściu dało by się wykorzystać).

    Przypominam sobie magnetyczne, z rodziny ADM2687 chyba.
    Żarły sporo (obciążony >130mA) zasilany z jednej strony
    - wygodne bo z baterią takich po drugiej stronie każdy
    kanał izolowany z autoamtu. Pracował na f>400 MHz lecz
    z badań wyszło, że nie śmiecił. Kilkucentymetrowej średnicy
    neodym nie wyprowadził go z równowagi :) Opóźnenie
    mało istotne bo niewysilony, jitter podobnie - miał
    przewidziane katalogiem zastosowanie.
    Rozejrzę się, bo... kolegę oświeciło, że opóźnienie
    może być większe ale jitter jak najmniejszy, kilowoltów
    wystarczy 1.
    Proponowane tu pojemnościowe przejrzę na tę okoliczność,
    jeżeli <1ns to może wystaczy.

    Dziękuję wszytskim za tropy.

    Arek

  • 10. Data: 2020-05-27 19:48:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Kiedyś się nimi interesowałem, ale jak znalazłem jakąś notę aplikacyjną
    > - jak to zrobić, aby było zgodne z EMC to mi przeszło.

    Ja użyłem raz, bez doczytania o sprawności. Sam izolator 80% budżetu
    mocy mi to zeżarł i się wyleczyłem z takich pomysłów.

    > Jakie są według Ciebie argumenty za SN6501 w stosunku do jakichś DCDC
    > Aimteca?
    > Nie twierdzę, że nie ma. Chcę poznać Twoje zdanie.

    Za samym układem scalonym wielu argumentów nie mam, transformer driver
    jakich kilka na rynku. Jest w SOT23, co lubię i zawsze pewnie działa.
    Główne argumenty to:

    1. Łatwość skonstruowania niewielkiego transformatora o bardzo dobrych
    parametrach izolacyjnych: toroid nawinięty cienkim drutemm TIW i
    umieszczony w otworze wyciętym w PCB lub wręcz mały rdzeń planarny --
    konstrukcja jest bardzo cienka, co ma dla mnie znaczenie. Jeszcze lepsze
    byłoby zalaminowanie rdzenia w PCB, ale to poza możliwościami moich
    Chińczyków.

    2. Bez problemu uzyskuję kilka izolowanych napięć o dowolnych
    potrzebnych mi wartościach: jeden transformator zasila kilka
    odbiorników, co obniża cenę i podnosi niezawodność urządzenia.
    Co prawda nie SN6501, ale LT3439 ze względu na napięcie wejściowe -- w
    ostatnim urządzeniu z jednego transformatora otrzymuję 20 izolowanych
    napięć, w tym 12 dla MOSFETów SiC i 8 dla "drobnicy".

    3. Dokładnie wiem, jakie kondensatory zostały użyte w mojej
    przetwornicy, a -- co ważniejsze -- jakie *nie* zostały użyte.
    Ten jeden argument mi wystarcza.

    Wady: wyższa cena, konieczność nawijania transformatorów na zamówienie i
    trochę czasu na prototypowanie. Aimteca wlutowujesz i działa, przyznaję.

    Pozdrawiam, Piotr