  • 1. Data: 2015-10-09 12:27:39
    Temat: jak już o szybach...polerowanie szyb
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Czy ktoś mi naświetli czy jest sens polerować szybę?

    mam w doblo dosc zmasakrowaną szybę od kamieni, kamyczków i piasku. o
    ile w normalnym uzytkowaniu nie przeszkadza i wszystko widac dobrze o
    tyle pod słońce już jest nieciekawie.

    czy da się to polerować jak mam polerkę czy tylko zakład? jakie jest
    ryzyko, że zrobię (lub zakład zrobi) mi z szyby soczewkę?
    :))

    no i ile to w ogóle może kosztować?

    mgut

  • 2. Data: 2015-10-09 23:12:57
    Temat: Re: jak już o szybach...polerowanie szyb
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 12:27:46 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > Czy ktoś mi naświetli czy jest sens polerować szybę?

    moim zdaniem jest, chociaż ograniczony.

    > mam w doblo dosc zmasakrowaną szybę od kamieni, kamyczków i piasku. o
    > ile w normalnym uzytkowaniu nie przeszkadza i wszystko widac dobrze o
    > tyle pod słońce już jest nieciekawie

    W poprzednim aucie wypolerowałem szybę przy 250kkm (była niewymieniana
    od nowości). Stan przed: pełno dziurek po kamyczkach, sporo dużych rys i
    mnóstwo mikrorysek, praktycznie mleko pod słońce/w nocy.

    > czy da się to polerować jak mam polerkę czy tylko zakład? jakie jest
    > ryzyko, że zrobię (lub zakład zrobi) mi z szyby soczewkę?

    Ryzyko jest niewielkie, jeśli wypolerujesz tylko tlenkiem ceru.

    Swoją robiłem w całości, 3-4 godziny pracy wiertarką z nakładką filcową.

    Tzn. zniknęły te mikroryski, duże i dziurki po kamyczkach zostały, ale
    widoczność znacznie się poprawiła.

    W obecnym aucie też już by się przydało - chociaż tu będę robił tylko pole
    widzenia kierowcy - bo reszta nie jest IMHO istotna, a to da się zrobić w 30-
    45 minut.

    > no i ile to w ogóle może kosztować?

    Mało kto się podejmie, bo efekt nigdy nie będzie taki, jak po wymianie szyby -
    więc jeśli nie masz atermicznej, oryginalnej szyby za 1200 netto - polecam
    wymienić na nową, albo posmigać samemu, jeśli nie masz dwóch lewych rąk.

    --
    pozdr
    AA

  • 3. Data: 2015-10-10 00:17:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 9 Oct 2015 14:12:57 -0700 (PDT), AA napisał(a):

> [...]
    >
    > Swoją robiłem w całości, 3-4 godziny pracy wiertarką z nakładką filcową.
    >
    > Tzn. zniknęły te mikroryski, duże i dziurki po kamyczkach zostały, ale

    A jak w nocy?
    Bo efekty polerowanych szyb które widziałem, to w dzień były całkiem
    niezłe, natomiast niestety w nocy pojawiała się cała gama efektów 3D
    naokoło każdego punktowego źródła światła.

  • 4. Data: 2015-10-12 14:17:11
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu sobota, 10 października 2015 00:17:15 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > A jak w nocy?
    > Bo efekty polerowanych szyb które widziałem, to w dzień były całkiem
    > niezłe, natomiast niestety w nocy pojawiała się cała gama efektów 3D
    > naokoło każdego punktowego źródła światła.

    Bez zarzutu, zniekształceń brak.

    Podejrzewam, że to kwestia braku umiejętności, czy wiedzy przy polerowaniu - kluczowe
    jest, żeby zetrzeć tyle samo z każdego punktu polerowanej powierzchni.

    Efekty 3D, o których piszesz uzyskano zapewne przez próby punktowego polerowania rys,
    nierównomierny, punktowy nacisk, użycie papieru ściernego itp.

    Kluczowe są duża powierzchnia cierna (najlepiej polerka z dyskiem 180mm),
    równomierny, stały nacisk i odpowiedni "wzorzec" poruszania się po szybie - w
    zasadzie ten sam, co przy polerowaniu lakieru, czyli równe przejazdy po całej
    powierzchni, gdzie każde kolejne przejście w 50% pokrywa się z poprzednim.

    Tutaj:

    https://youtu.be/o2J-Ofuyfbs?t=105

    widać, jak to się powinno robić (jeszcze raz ostrzegam, nie polecam próbować papierem
    ściernym!)

    pozdr
    AA

  • 5. Data: 2015-10-12 14:21:29
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2015 14:17:14 UTC+2 użytkownik AA napisał:
    > Efekty 3D, o których piszesz uzyskano zapewne przez próby punktowego
    > polerowania rys, nierównomierny, punktowy nacisk, użycie papieru ściernego
    > itp.

    Tu zaś dobry przykład tego, jak się tego raczej robić nie powinno:

    https://youtu.be/emvl30wsoF0?t=152

    Dołóżmy do tego próby papierem - przeciętny amator po zastosowaniu takiego "zestawu"
    będzie miał szybę do wymiany.

    pozdr
    AA

  • 6. Data: 2015-10-12 17:51:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    chyba zaryzykuję tylko pogoda mi teraz znowu nie pasuje bo za zimno na
    polerowanie....

  • 7. Data: 2015-10-12 20:59:03
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2015 17:51:10 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > chyba zaryzykuję tylko pogoda mi teraz znowu nie pasuje bo za zimno na
    > polerowanie....

    daj znać - ja w obecnym aucie też będę jechał, tym razem kątówką z regulacją
    obrotów i dużym dyskiem, zobaczymy, co wyjdzie.

    Trochę mnie kusi delikatnie pojechać papierem, żeby zrobić 'na nówkę', ale z
    drugiej strony pamiętam, że po samej paście było na tyle ok, że jazda w nocy
    stała się na powrót dosyć wygodna. YMMV.

    --
    pozdr
    AA

  • 8. Data: 2015-10-12 23:18:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2015 20:59:06 UTC+2 użytkownik AA napisał:
    > Trochę mnie kusi delikatnie pojechać papierem, żeby zrobić 'na nówkę', ale z
    > drugiej strony pamiętam, że po samej paście było na tyle ok, że jazda w nocy
    > stała się na powrót dosyć wygodna. YMMV.

    A patrzyłeś ile kosztuje nowa szyba z montażem?
    Ja byłem w szoku jak kumpel w jakiejś popularnej padace
    wymienił szybę za 3 stówki z groszami, wydaje mi się że przy
    takiej cenie odnawianie starego klamota ma mały sens.
    Chyba, że akurat w takim egzemplarzu sobie więcej winszują...

    L.

  • 9. Data: 2015-10-14 10:33:51
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2015 23:18:55 UTC+2 użytkownik Lisciasty
    napisał:

    > A patrzyłeś ile kosztuje nowa szyba z montażem?

    Akurat spodziewałem się, że będzie więcej, a wychodzi, że zamiennik identyczny z
    oryginałem kosztuje w granicach 900zł na allegro. W Intercarsie "z ulicy" 1300.

    > Chyba, że akurat w takim egzemplarzu sobie więcej winszują...

    Trochę więcej jest, poza tym wymiana szyby to zawsze też ryzyko, że wymieniający coś
    spieprzy - a po godzince polerowania jest znaczna poprawa, to czemu nie?

    --
    pozdr
    AA

  • 10. Data: 2015-10-14 11:25:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 14 października 2015 10:33:56 UTC+2 użytkownik AA napisał:

> [...]
    coś spieprzy - a po godzince polerowania jest znaczna poprawa, to czemu nie?

    Jak kupisz zamiennik gorszej jakosci to nawet 400pln moze kosztowac.

    Ale tak czy inaczej wymiana jest IMHO kiepskim pomysłem.
    U mnie uszczelka jest zintegrowana z plastikiem pod szybą.
    No wlasnie. Niby jest ale po wymianie już nie bo szyba przyszła sama a nie z
    plastikiem. I teraz na łączeniu jest ucięte i bylejak spasowane.

    A spolerowanie może wyjśc a może nie wyjść. Feler taki że jak gostek zrobi babola to
    może sie okazać że to nie do uratowania i mimo że nie przeszkadza strasznie ale może
    wkurzać. Szczególnie jak taki babol jest centralnie na wprost...