  • 1. Data: 2019-10-13 21:06:42
    Temat: jak mierzyć napięcia na malutkich elementach?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Próbowałem zdiagnozować martwą płytę główną od lapka ale poległem...
    poległem bo nie byłem w stanie bez zrobienia zwarcia pomierzyć napięć na
    nogach scalaczka, którego nóżki mają chyba z ćwierć milimetra szerokości.

    Ledwo te nóżki widzę, nie mówiąc o przykładaniu sondy. Owszem, niektóre
    mogę wyśledzić do najbliższych elementów smd czy dyskretnych po
    ścieżkach i tam sobie zdjąć pomiar...ale nie możliwe, żeby wszyscy tak
    się pieprzyli...

    Jak to mierzyć (mnie mówiąc o podpięciu się z sondą oscyloskopową - na
    duże scalaki to się nadaje jeszcze ale na takie małe gówienka no ni chu chu.

    A może są narzędzia, istnienia których nieświadom jestem? witki mi opadły.

    michal

  • 2. Data: 2019-10-13 21:31:51
    Temat: Re: jak mierzyć napięcia na malutkich elementach?
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

> [...]
    > nogach scalaczka, którego nóżki mają chyba z ćwierć milimetra szerokości.
    > A może są narzędzia, istnienia których nieświadom jestem? witki mi

    Jeszcze rok temu robiłem to cienką, ostrą igłą krawiecką. Obecnie już
    nie - łapa za bardzo się trzęsie :(((

  • 3. Data: 2019-10-13 21:39:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-13 o 21:06, sirapacz pisze:
> [...]
    > chu.
    >
    > A może są narzędzia, istnienia których nieświadom jestem? witki mi opadły.

    No niestety wszyscy co naprawiamy mamy ten problem, igły zbyt cienkie są
    delikatne
    grubszymi nie dojdziesz więc mierzy się w ostateczności.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2019-10-13 22:42:01
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No niestety wszyscy co naprawiamy mamy ten problem, igły zbyt cienkie są
    > delikatne
    > grubszymi nie dojdziesz więc mierzy się w ostateczności.

    :/ no ale to zakrawa już na absurd bo jak ustalić który element martwy
    jak nie można podstawowych pomiarów zrobić (pół biedy jak jest
    serwisówka to podaje chociaż punkty testowe)...

    A igła krawiecka nie będzie fałszować pomiarów? Pojęcia nie mam z czego
    to zrobione.

  • 5. Data: 2019-10-13 22:43:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jeszcze rok temu robiłem to cienką, ostrą igłą krawiecką. Obecnie już
    > nie - łapa za bardzo się trzęsie :(((

    trzęsienie łap to inny problem ale jakoś można go opanować opierając się
    nadgarstkiem - ale ja kuźwa ledwo te piny widzę, nie mówiąc o wcelowaniu
    (i nie złączeniu sąsiednich)....

  • 6. Data: 2019-10-14 06:57:46
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/13/19 3:06 PM, sirapacz wrote:
    > Próbowałem zdiagnozować martwą płytę główną od lapka ale poległem...
    > poległem bo nie byłem w stanie bez zrobienia zwarcia pomierzyć napięć na
    > nogach scalaczka, którego nóżki mają chyba z ćwierć milimetra szerokości.
    [...]
    > A może są narzędzia, istnienia których nieświadom jestem? witki mi opadły.

    Porządne przewody z ostrymi końcówkami. Nakładki igłowe z zestawu Pomona
    6343 nadają się do pracy z kośćmi w rastrze 0.5mm, trzeba tylko złapać
    blisko końca nakładki i oprzeć dłoń na płytce.

    Jacek.

  • 7. Data: 2019-10-14 12:57:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stary grzyb" napisał w wiadomości grup
    opadły.

    >Jeszcze rok temu robiłem to cienką, ostrą igłą krawiecką. Obecnie już
    >nie - łapa za bardzo się trzęsie :(((

    A i to trzeba uwazac, bo latwo zrobic zwarcie.

    W miare mozliwosci dolutowuje drut ... ale z tym tez mialbym klopot.

    No i co sie dziwic, ze serwis zanika.

    J.

  • 8. Data: 2019-10-14 20:21:19
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 13.10.2019 o 21:06, sirapacz pisze:
    > nie byłem w stanie bez zrobienia zwarcia pomierzyć napięć na nogach
    > scalaczka, którego nóżki mają chyba z ćwierć milimetra szerokości.

    No cóż, rynek nie nadążył. A przecież nie wydaje się wielkim problemem
    zrobić "przyssawkę" dość taką uniwersalną,
    przykładaną do nóżek scalaka / ów, a z niej mogłyby wychodzić
    wyprowadzenia już poszerzone, z otworami, w które da się wcisnąć
    standardową szpilę wtyczki pomiarowej.

    Kochani, jest zapotrzebowanie, nic, tylko zaspokajać, i... zarabiać!

  • 9. Data: 2019-10-15 06:15:05
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2019-10-13 21:06, sirapacz wrote:
> [...]
    > chu.
    >
    > A może są narzędzia, istnienia których nieświadom jestem? witki mi opadły.

    W czasach 8080, wynaleziono klipsy pomiarowe :)

    https://tinyurl.com/y59ja7qp

    //dzisiaj niektórzy robia ze złącz PCI

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3101969.html

  • 10. Data: 2019-10-15 12:02:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-13 o 22:42, sirapacz pisze:

    > A igła krawiecka nie będzie fałszować pomiarów? Pojęcia nie mam z czego
    > to zrobione.

    Jeśli ostrze igły i miejsce podłączenia do niej chwytaka będą miały tę
    samą temperaturę to (bez względu na to z jakiego metalu jest igła) suma
    napięć termoelektrycznych na tych dwu stykach będzie taka sama jak
    napięcie termoelektryczne między chwytakiem a nogą scalaka bez tej igły
    po drodze.
    Czyli jak cała ma jednakową temperaturę to tak jakby jej nie było.

    Jeśli tego typu fałszowanie pomiarów miałeś na myśli :)
    P.G.