  • 1. Data: 2018-10-15 19:11:41
    Temat: jak powstaje BMW
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=bFo7dc3cLRs

    Jak to bylo ... "i kto wam te samochody kupi ?".

    Jak widac - ktos kupi, swiat jest duzy ...

    J.

  • 2. Data: 2018-10-15 21:41:25
    Temat: Re: jak powstaje BMW
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > J.
    dla mnie osobiscie ciekawe jest to ze wlasnie mialem tu pisac o tym filmie.
    ale jakos uszlo.
    pytac w kontekscie przesady robotyzacyjnej....
    nie wiem nie znam sie ale widac ze wiele czynnosci szybciej i lepiej
    zrobilby czlowiek.
    chyba ze raczej sie myle.
    z drugiej tesla zredukowala robotyzacje, przyczyny nieznane albo zznane ale
    raczej nie mozna ufac w podane powody.
    podobnie ponoc bylo z japonczykami w koncu lat ,80 i potem. Jak przyszla
    koniecznosc puszczania na tej samej linii wielu wersji nadwoziowych w sumie
    tego samego auta, + wiele wersji wyposazenia to robotyzacja nie dala rady i
    trzeba bylo przyredukowac...
    czyzby ten sam blad?

  • 3. Data: 2018-10-15 22:00:31
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2018 21:41:27 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
> [...]
    > pytac w kontekscie przesady robotyzacyjnej....
    > nie wiem nie znam sie ale widac ze wiele czynnosci szybciej i lepiej
    Szybciej i może nawet lepiej.
    Ale tutaj chodzi o powtarzalność
    > z drugiej tesla zredukowala robotyzacje, przyczyny nieznane albo zznane ale
    tam zatrudniają meksykanów za najniższą krajową
    tu niemiecki robotnik

> [...]
    > tego samego auta, + wiele wersji wyposazenia to robotyzacja nie dala rady i
    zobaczymy
    ale myśle że świat i za nimi roboty też poszły do przodu

  • 4. Data: 2018-10-16 00:15:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-15 o 22:00, Bolko pisze:

    > Szybciej i może nawet lepiej.
    > Ale tutaj chodzi o powtarzalność

    Taniej i bez błędu. Robot nie potrzebuje kasy, związków, BHP, L4, działa
    24h :)
    Zastępowanie ludzi robotem wynika właśnie z w/w.

    Nim się postawi robota, to najpierw całe stado inrów (inżynierów)
    wylicza opłacalność/niezawodność. Na taśmie liczy się każda sekunda.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 5. Data: 2018-10-16 02:51:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Oct 2018 21:41:25 +0200, abn140 napisał(a):
> [...]

    Jakos tak, ale robot nie choruje, nie ma kaca, nie strajkuje ...

    A teraz jeszcze ten halas, ze o pracownika coraz trudniej, plus sila
    argumentow - panowie, ta fabryka moze stanac gdziekolwiek, macie
    jakies propozycje ?

> [...]
    > tego samego auta, + wiele wersji wyposazenia to robotyzacja nie dala rady i

    Komputery coraz lepsze, to i roboty dadza rade ...

    J.

  • 6. Data: 2018-10-16 08:04:09
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > tam zatrudniają meksykanów za najniższą krajową
    > tu niemiecki robotnik

    Niemiecki powiadasz... pisano jakiś czas temu o "niemieckich"
    robotnikach BMW jak się zaćpali i spowodowali przestój linii produkcyjnej.
    No ale jakby nie patrzeć teoretycznie(?) dotyczą ich niemieckie przepisy
    zatrudnienia, więc "niemiecki" robotnik nie powinien się bardzo różnić
    kosztowo od niemieckiego.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-10-16 08:11:41
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-10-16 o 02:51, J.F. pisze:
    > Komputery coraz lepsze, to i roboty dadza rade ...

    Ale podobno brakuje dobrych programistów.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-10-16 08:42:33
    Od: p...@g...com

    --nie wiem nie znam sie ale widac ze wiele czynnosci szybciej i lepiej
    zrobilby czlowiek. chyba ze raczej sie myle.

    nie mylisz sie ale nawet Musk musial przylozyc glowe w sciane zeby to zrozumiec :-)

    --z drugiej tesla zredukowala robotyzacje, przyczyny nieznane albo zznane ale raczej
    nie mozna ufac w podane powody.

    robotyzacja procesow oplacalna jest do pewnego poziomu pozniej rosna juz tylko koszta
    ale pozwolmy tesli uczyc sie na wlasnych bledach :-)

  • 9. Data: 2018-10-16 14:00:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ale podobno brakuje dobrych programistów.

    Do tego, zeby zmieniac programy w robotach nie trzeba dobrych.
    Tzn - nie modyfikowac przygotowanych programow, ale wybierac, ktore
    mają byc wykonywane.

    J.

  • 10. Data: 2018-10-16 16:14:38
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-10-15 o 19:11, J.F. pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=bFo7dc3cLRs
    >

    > Jak to bylo  ... "i kto wam te samochody kupi ?".
    >
    > Jak widac - ktos kupi, swiat jest duzy ...
    >
    > J.

    A kierunkowskazów jak nie było, tak nie ma... :-)
    T.