  • 1. Data: 2014-10-21 21:23:12
    Temat: jak przechować auto przez zime
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    911 turbo na zime pójdzie do garażu.
    Podziemny z windą u zaprzyjaźnionej firmy.

    Przy założeniu, że auto nie będzie eksploatowane zupełnie
    w okresie pewnie od połowy listopada do połowy kwietnia
    na co zwrócić uwagę, aby nie zrobić mu krzywdy.

    Czy podłączyć impulsową ładowarkę do aku na podtrzymanie?
    Czy raz w tygodniu odpalić go i wyjechać 200m na zewnątrz?
    Czy opony się odkształcą?

  • 2. Data: 2014-10-21 22:00:00
    Temat: Re: jak przechować auto przez zime
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik megrimsES m...@i...pl ...

> [...]
    >
    > Czy podłączyć impulsową ładowarkę do aku na podtrzymanie?
    > Czy raz w tygodniu odpalić go i wyjechać 200m na zewnątrz?

    Moze ja ci przechowam? ;-)

  • 3. Data: 2014-10-21 22:01:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    megrimsES wrote:

> [...]
    > w okresie pewnie od połowy listopada do połowy kwietnia
    > na co zwrócić uwagę, aby nie zrobić mu krzywdy.

    postawić na kołkach i natrzeć szczelnie towotem od zewnątrz i wewnątrz

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2014-10-21 22:01:53
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 21 października 2014 21:23:12 UTC+2 użytkownik megrimsES napisał:
> [...]
    >

    > Czy podłączyć impulsową ładowarkę do aku na podtrzymanie?
    >
    > Czy raz w tygodniu odpalić go i wyjechać 200m na zewnątrz?

    Postaw na kobyłkach bo opony do tego modelu chyba tanie nie są. Akumulator tam
    normalny czy jakiś pojebany z kosmosu? Bo jak jakiś cudak to ładowarka też może być
    dedykowana. Akumulator pod prądem można trzymać, krzywdy nie będzie miał. Samochód to
    z reguły urządzenie do pracy ciągłej i jak by ktoś przez zimę nie wyłączał silnika na
    dłużej niż zatankowanie to akumulator to wytrzyma. Resztą dupy bym sobie nie
    zawracał. Niedawno u mnie na podwórku odpalili auto co wrosło w beton. Trzy lata
    stało i bez dolewania paliwa żeby świeższe było zapaliło po kilkusekundowym kręceniu.
    Założyli mu nowe buty i pomyka jak by się nic nie stało.

  • 5. Data: 2014-10-21 22:08:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** megrimsES pisze tak:

    > Czy podłączyć impulsową ładowarkę do aku na podtrzymanie?
    > Czy raz w tygodniu odpalić go i wyjechać 200m na zewnątrz?

    Jak będzie kim to pewnie że przepalać. Nie da się rundki zrobić po
    garażu? Bez wjezdzania w śnieg.

    > Czy opony się odkształcą?

    sam jestem ciekaw :) strzelam że nietrwale.

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 6. Data: 2014-10-21 22:21:20
    Od: b...@g...com

    Czesc,
    Kilka porad:
    1. Umyc podwozie + wypelnic szczeliny Fertanem (srodek antykorozyjny- lepszy niz Bool
    poniewaz reaguje z metalami i powstalymijuz ogniskmi korozji). Wiem ze twoje 911 to
    nówka ale warto go zabezpieczyc jesli zamierzasz go miec >10 lat.

    2. Odpalac 1 lub wiecej w tyg. na ok. 8-12 min. na obr. jałowych (moj 3.0 silnik przy
    temp. otoczenia 15C nagrzewa sie w 11 min...wiec podałem dla Twojego 3.6 wartość
    przybliżoną 8-12 min...być może ze względu na większa poj.ukl. chlod. czas bedzie
    dłuższy). Powinien sie nagrzac do 70-80C i przygazowac kilkanascie razy do 4 tys obr
    i kilka razy przytrzymac na kilka sekund przy 3-4 tys obr. Potem poczekac 1 min na
    wystudzenie i zgasic.

    Po co tak robic? Aby skroplona para wodna nie zalegała tam i nie powod. powst.
    korozji w wydechu.

    JEDNAKŻE uwazam ze zima nie bedzie az tak wielka wiec imo ja bym autem wyjezdzał na
    normalne jazdy...nawet jesli to 911 Turbo Cabrio ...

    3. Zakonserwowac uszczelki drzwi i szyb oraz elementy gumowe zawieszenia...np.
    preparatamu Sonnax'a

    4. Umyc nadwozie i nawoskowac.

    5. Nalac co najmniej 3/4 baku paliwa po to aby nie korodował.

    6. Jesli ten parking pozwala na jazdy to ja bym rozpedzil sie pare razy do
    niewielkich predkosci i delikatnie hamowal po to aby oczyscic tarcze i klocki hamulc.
    z powierzchownej korozji.

    Podsumowujac
    Lepiej auto uzytkowac w zimie a nie kombinowac :)

    Pozdr.
    Bugatti

  • 7. Data: 2014-10-21 22:35:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-21 22:21, b...@g...com pisze:

    > 5. Nalac co najmniej 3/4 baku paliwa po to aby nie korodował.

    Plastikowy zbiornik? :D

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 8. Data: 2014-10-21 22:44:48
    Od: b...@g...com

    Plastikowy jak pewnie w ogromnej wiekszosci aut.
    Nie miałem na myśli korozji scianek zbiornika lecz elektrycznej pompy paliwa (ktorej
    obudowa pewnie tez jest z plastiku) z elementami metalowymi w srodku np. jakis
    zaworek itp.
    Pozdr.
    Bugatti

  • 9. Data: 2014-10-21 22:59:59
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-21 o 22:21, b...@g...com pisze:
> [...]
    wystudzenie i zgasic.

    > Po co tak robic? Aby skroplona para wodna nie zalegała tam i nie powod. powst.
    Jak wydech zardzewieje, to będzie powód, aby kupić
    tytanowego Akrapovic'a.

    > JEDNAKŻE uwazam ze zima nie bedzie az tak wielka wiec imo ja bym autem wyjezdzał na
    normalne jazdy...nawet jesli to 911 Turbo Cabrio ...
    Nie jest to cabrrio na szczęście

> [...]
    niewielkich predkosci i delikatnie hamowal po to aby oczyscic tarcze i klocki hamulc.

    Parking jest w biurowcu nie za dużym i samochodem wjeżdża się
    do niego windą :D
    911 się na pewno zmieści, ale rozpędzić się nie ma szans. Ta moja
    turbina na szczęście ma ceramikę, więc nie zardzewieje :D :D :D

    > Podsumowujac
    > Lepiej auto uzytkowac w zimie a nie kombinowac :)
    A nie szkoda na sól i całe to gówno?

  • 10. Data: 2014-10-21 23:11:46
    Od: tá´Ź

    megrimsES wrote:

    > Czy podłączyć impulsową ładowarkę do aku na podtrzymanie? Czy raz w
    > tygodniu odpalić go i wyjechać 200m na zewnątrz? Czy opony się
    > odkształcą?

    Kup coś co podtrzyma napięcie w aku, resztę olej.

    --
    ss??q s? ??u??ou??