  • 1. Data: 2015-11-25 10:39:14
    Temat: jak przekonać laptopa że ma baterie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam laptopa który ma uszkodzone gniazdo zasilania i zasilacz. niechcę
    tego naprawiać i kupować nowego zasilacza 20V. chciałbym podłączyć 12v
    zamiast baterii. 11.1v (3x18650). w złączu są oczywiście grube kable
    plus i minus, czujnik temperatury i cieniutkie kabelki które były
    podpięte w połączenia pomiędzy ogniwami, aby monitorować napięcie
    każdego ogniwa z osobna. Podanie napięcia na plus i minus nic nie daje.
    znaczy laptop nie statuje. mało tego, jak go wystartuje z dużego
    zewnętrzengo zasilacza 20v i odłącze to napięcie, to pomimo że ma podane
    12V w miejsce baterii - gaśnie. Czyli skubany szuka każdego ogniwa 18650
    z osobna. Jak go oszukać? co wstawić zamiast tych ogniw?
    ToMasz

    Ps ogniwa mam, ale niechce ich tam wstawiać, bo lapek przyjmie że
    bateria jest zdrowa i nie będzie sprawdzał jaki jest stan poszczególnych
    ogniw. z doświadczenia i popełnionych błędów wiem, że 3 ogniwa 18650
    szeregowo ładowane z 12v (bez "balancera!") umrą po pewnym czasie

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-11-25 13:30:26
    Temat: Re: jak przekonać laptopa że ma baterie?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > podane 12V w miejsce baterii - gaśnie. Czyli skubany szuka każdego
    > ogniwa 18650 z osobna. Jak go oszukać? co wstawić zamiast tych

    dzielnik rezystorowy i zasilić go

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2015-11-25 15:51:29
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w
    : ToMasz pisze tak:
    :
    : > (...)
[...]

    Ja nie elektryk, ino prosty chemik, ale tak się zastanawiam:
    jeśli to zasilacz impulsowy, to czujnik stanu "każde ogniwo z osobna" - może
    jednak nie dać się oszukać samymi tylko rezystorami. Ale gdy tam jeszcze
    wścibolić kondensatory, takie nieco pojemniejsze - to już powinno być chyba OK.?

    --
    Jestem racjonalistą, i to na więcej, niż sto procent. Dlatego, gdy widzę ślady
    kopyt, którym towarzyszy natrętny zapach siarki - wzywam fachowca: egzorcystę!

  • 4. Data: 2015-11-25 16:19:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    (c)RaSz pisze tak:

> [...]
    > rezystorami. Ale gdy tam jeszcze wścibolić kondensatory, takie
    > nieco pojemniejsze - to już powinno być chyba OK.?

    Spróbować zawsze można. Laptop nie zacznie ładowania bo nie bedzie miał
    zasilacza 19v wpiętego. Może nie popróbkuje ogniw z osobna. Zawsze
    można zrobić kilka składowych zasilaczy ale to chyba nie będzie
    konieczne. Trzeba też sprawdzić czy minus baterii jest masą laptopa.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2015-11-26 08:53:44
    Od: KrzysiekSX <k...@g...com>

> [...]
    > ogniw. z doświadczenia i popełnionych błędów wiem, że 3 ogniwa 18650
    > szeregowo ładowane z 12v (bez "balancera!") umrą po pewnym czasie

    trzy ogniwa ładuje się napięciem do 12,6v, czyli Twoje 12v nie przekracza, czyli
    może by wstawić balancery i podpiąć do zasilacza, nie powinno sie nic stać. W
    gratisie dostaniesz ups-a do laptopa na przypadek zaniku prądu w zasilaczu. Ja używam
    baterii wyjętych z laptopa do np. wiertarki, ładowane jest to z lm317 ustawionego na
    12,6v plus dodane mam na ogniwach balancery takie:
    http://mdiy.pl/bardzo-prosty-balancer-do-ogniw-li-io
    n/ i działa to całkiem ładnie, o ile napięcie ładowania nie jest wieksze niż suma
    balancerów :)

    pozdrawiam Krzysiek

  • 6. Data: 2015-11-26 09:28:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello KrzysiekSX,

    Thursday, November 26, 2015, 8:53:44 AM, you wrote:

> [...]
    n/ i działa to
    > całkiem ładnie, o ile napięcie ładowania nie jest wieksze niż suma balancerów :)

    Końcowe napięcie ładowania akumulatora żelowego 12V w trybie
    cyklicznym, to 15V. W trybie buforowym - 13.8V.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-11-27 09:36:07
    Od: KrzysiekSX <k...@g...com>

    On Thursday, November 26, 2015 at 9:28:32 AM UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Końcowe napięcie ładowania akumulatora żelowego 12V w trybie
    > cyklicznym, to 15V. W trybie buforowym - 13.8V.

    czy gdzieś autor napisał że podpina akumulator 12v? ja zrozumiałem ze mu padł
    zasilacz 20v, a ma zasilacz 12v i chce podpiąć zamiast baterii...