  • 1. Data: 2015-01-23 18:18:22
    Temat: jak rozpoznać diody w taśmach diodowych?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Kupiłem sobie dla testów, dwie taśmy z diodami. jedna droga jedna tania.
    ta tania, świeci marnie. tzn cała taśma nawinięta na wiaderko pod
    sufitem nie jest w stanie dobrze oświetlić pomieszczenia. zużywa 18 wat,
    więc miło by było żeby dała radę! Natomiast ta mocniejsza, bez
    najmniejszego problemu oświetla cały pokój, mocniej niż świetlówka
    enegooszczędna. nic dziwnego, bo "ciągnie" 32 waty. teraz najlepsze.
    obydwie taśmy mają 300 diód 2835. Jak rozpoznać czy w taśmach są takie
    czy inne diody?

    ToMasz

    Ta tansza taśma świeci i tak dwa razy mocniej, niż taśmy które były
    kupione jako najtańsze 5 lat temu. te stare to najtańsze jakie można b
    yło wtedy kupić więc strzelam że to typ diody 3528, chyba że produkowano
    jeszcze gorsze badziewia.

  • 2. Data: 2015-01-23 18:53:26
    Temat: Re: jak rozpoznać diody w taśmach diodowych?
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.01.2015 um 18:18 schrieb ToMasz:
> [...]
    > kupione jako najtańsze 5 lat temu. te stare to najtańsze jakie można b
    > yło wtedy kupić więc strzelam że to typ diody 3528, chyba że produkowano

    Już rozpoznałeś ;-)
    Niestety dokładnego typu nie stwierdzisz, chyba, że kupujesz tam, gdzie
    ci typ podadzą. A tych 3528 jest też kilka cylionów o różnych mocach,
    kolorach i różnych producentów.
    Ja osobiście taśm nie lubię, bo nie wiem co za diody, jakie opory
    wyrównawcze dali i wogóle. Mam swoje "wiaderka" diód i klecę samemu. Ale
    nie potrzebowałem nigdy niczego giętkiego.
    W razie co kup u chińczyka, tam możesz się nawet zapytać sprzedawcy,
    piszą dość dobrze po angielskawu ;-)

    Na razie kupiłem sobie 5 sztuk diod 20W za 10$ u chińczyka. Podobno w
    drodze. Jak dojdą, to zrobię sobie lampkę ;-). Radiator na to już mam,
    zasilacz się zrobi. Regulację PWM też pewnie sklecę, kolega sprezentował
    mi ESP8266 (wymienionego w poprzednim poście), może zrobię na nim
    sterowanie wraz ze zdalnym ;-)

    Waldek

  • 3. Data: 2015-01-23 18:59:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
> [...]
    >świetlówka enegooszczędna. nic dziwnego, bo "ciągnie" 32 waty. teraz
    >najlepsze. obydwie taśmy mają 300 diód 2835. Jak rozpoznać czy w

    IMO - nie ma szans.
    Ludzie sie podniecaja numerkami, 2835, 5050 ... ale czy ja sie myle,
    czy to tylko obudowa ?
    A jaki typ diody, jaki producent, jaka wydajnosc - to juz niewiadoma.
    Ma 40lm/W czy 90 ?

    Trzeba kupowac od markowych producentow, i sprawdzac w markowym
    katalogu.

    Ale tak - jesli jedna bierze dwa razy wiecej mocy ... to moze gdzie
    indziej lezy problem ?
    Napiecie troche podniesc ?
    Choc i dopuszczalna moc dla diod moze byc rozna.

> [...]
    >było
    > wtedy kupić więc strzelam że to typ diody 3528, chyba że produkowano

    Ogolnie postep w diodach jest. Szczytowe mozliwosci 5 lat temu nie
    byly juz chyba duzo mniejsze, ale widac ze technika trafila pod tanie
    chinskie strzechy.
    Tym niemniej - 3528 no-name ... kot w worku.

    J.

    P.S. Tak a propos - widzialem na zywo "zarowke z wloknem/precikiem
    LED".
    Cos ala
    http://ledlicht.pl/zarowka-g95-led-5w-e27-660-lm,3,2
    ,63
    https://www.youtube.com/watch?v=25j2C4jq2HI

    ten precik ma ~2x2mm przekroju i swieci tak, ze az oczy bola. Moze
    konkurowac z wloknem wolframowym, przynajmniej wizualnie.
    Co oni tam w srodku zrobili ... z zewnatrz wyglada na oblany jakas
    zolta masa.
    Ciekawe jak z chlodzeniem ...

    PPS. To jakie sa zarobki w Chinach ? Bo wyglada, ze to troche
    roboczominut wymaga
    https://www.youtube.com/watch?v=ucAH-7yFmR8

  • 4. Data: 2015-01-23 19:16:42
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.01.2015 um 18:59 schrieb J.F.:

> [...]
    > Ma 40lm/W czy 90 ?
    >
    > Trzeba kupowac od markowych producentow, i sprawdzac w markowym katalogu.

    Dokładnie. U Chińczyków taśmy z diodami 5050 firmy CREE kosztują 1$/m, z
    przesyłką (w odcinkach po 5m), RGB, też CREE ze sterownikiem radiowym
    posztują 60$ za 20m (30 LED/m). Pewnie i taniej dostaniesz.

    Waldek

  • 5. Data: 2015-01-23 21:12:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > P.S. Tak a propos - widzialem na zywo "zarowke z wloknem/precikiem LED".
    filament led. 24 ledy, wymaga około 80 wolt zasilania!
    ale o ile wiem, to jest najbardziej oszczędna dioda, oczywiście z tych
    stosowanych w "żarówkach"

    ToMasz

  • 6. Data: 2015-01-23 21:21:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dokładnie. U Chińczyków taśmy z diodami 5050 firmy CREE kosztują 1$/m, z
    > przesyłką (w odcinkach po 5m)
    Czy możecie podać link do sprawdzonego sprzedawcy?

    Wraz z domownikami (żeby nie było że mam oko krzywe) zaczęliśmy
    porównywać jak świecą różne rodzaje światła. Na telefonie zainstalowałem
    jakiś luxometr i sprawdzałem jak maszyna "widzi"
    Normalna świetlówka energooszczędna 21w oświetla nam kuchnie i jest dość
    jasno. Telefon pokazuje że jakieś 1.5m od niej jest 130 luxów. tańsza
    taśma (diody na desce, przy suficie w kierunku podłogi) daje troszkę
    mniej światła a luksomierz twierdzi że jest go 180luxów! Natomiast 1/3
    (12w) tej droższej taśmy daje prawie tyle samo światła co świetlówka
    energooszczędna, natomiast 2/3 droższej taśmy daje już wyraźnie więcej
    światła niż świetlówka energooszczędna. Do tego wszystkiego
    sprawdziliśmy jeszcze świetlówkę liniową 13W. ale to masakra jest, za
    mało światła na kuchnie. to już nawet te najsłabsze diody pobierając 13w
    świecą jaśniej.

    ToMasz

  • 7. Data: 2015-01-23 21:38:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >filament led. 24 ledy, wymaga około 80 wolt zasilania!
    >ale o ile wiem, to jest najbardziej oszczędna dioda, oczywiście z
    >tych stosowanych w "żarówkach"

    Tak to nie wiem, ale zdumiala mnie jej jaskrawosc.

    Inna sprawa, ze nie bardzo widzialem zastosowania dla niej ... no ale
    jesli ma lepsza sprawnosc, to czemu nie :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-01-23 22:10:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

  • 9. Data: 2015-01-23 22:49:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A propos - jak juz zeszlismy na YT
    - Ledowka moze zabic

    https://www.youtube.com/watch?v=rNf6VSj6M-E
    Swoja droga, to jak to pierwszy raz zobaczylem, to sie zastanawialem
    czy izolowana.
    Teraz to sie dziwie, ze nikogo nie zabilo.

    J*** China Export.

    A te tasmy ... tez mozna dotknac.
    Wiec sprawdzic zasilacz i roznicowke :-)

    J.

  • 10. Data: 2015-01-24 00:28:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Friday, January 23, 2015, 9:12:31 PM, you wrote:

    > filament led. 24 ledy, wymaga około 80 wolt zasilania!
    > ale o ile wiem, to jest najbardziej oszczędna dioda, oczywiście z tych
    > stosowanych w "żarówkach"

    Nie bardzo. Kupiłem filament LED 4.6W, rzekomo 440lm. Świeci mniej
    więcej jak klasyczna 25W :( Na dokładkę silny efekt stroboskopowy przy
    ruszaniu głową a należę do ludzi bardzo tolerancyjnych pod tym
    względem.
    Porównanie z 4.9W/460lm Poluxa wypada szokująco źle dla filament LED.

    --
    Best regards,
    RoMan