  • 1. Data: 2015-03-02 19:14:03
    Temat: jak sie robi kwarce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=b--FKHCFjOM

    Minelo pare dekad ... co sie zmienilo ?

    J.

  • 2. Data: 2015-03-02 20:51:14
    Temat: Re: jak sie robi kwarce
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-03-02 o 19:14, J.F. pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=b--FKHCFjOM
    >
    > Minelo pare dekad ... co sie zmienilo ?
    Musiało, inaczej by nadal kosztowały tak 100$ od sztuki albo i więcej bo
    patrząc na ten proces produkcyjny to roboty od groma a i ludzi głównie
    kobiet sporo więc pewnie były b.drogie.
    Więc myślę że musieli uprościć produkcję i to znacznie szczególnie dla
    kwarców ogólnego przeznaczenia. Te specjalne pewnie są nadal cyzelowane.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-03-03 15:02:21
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-03-02 o 20:51, janusz_k pisze:

    > Musiało, inaczej by nadal kosztowały tak 100$ od sztuki albo i więcej bo
    > patrząc na ten proces produkcyjny to roboty od groma a i ludzi głównie
    > kobiet sporo więc pewnie były b.drogie.

    Pewnie są tańsze, bo dzisiaj tych wszystkich pracowników zastąpiły roboty.

  • 4. Data: 2015-03-03 16:14:26
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 02/03/2015 18:14, J.F. wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=b--FKHCFjOM
    >
    > Minelo pare dekad ... co sie zmienilo ?
    >
    > J.

    Jesli masz to z hackaday to w pierwszym akapicie masz:

    "... Just a few years later, Bell Labs would perfect a method of growing
    synthetic crystals, sending droves of brave men and daintily-handed
    women from the Reeves Sound Laboratories to the unemployment line."

    c.

  • 5. Data: 2015-03-03 17:49:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości
    On 02/03/2015 18:14, J.F. wrote:

> [...]

    >growing synthetic crystals, sending droves of brave men and
    >daintily-handed women from the Reeves Sound Laboratories to the

    No nie calkiem ... bo na ile rozumiem, to nadal sa duze krysztaly.
    Wiec oberwali gornicy, sortowacze ... ale reszta zostala.

    To chyba to, tylko fonia kiepska
    https://www.youtube.com/watch?v=oFH8_uLzano

    Byc moze w pozniejszych latach opanowali hodowle od razu cienkich
    plytek ... ale watpie.
    https://www.youtube.com/watch?v=PKQOSPwodWY&t=375

    A OMIG to jak robi/l ?
    Z naturalnego, mial wlasne autoklawy, czy kupowal syntetyczne ?

    J.

  • 6. Data: 2015-03-03 17:58:36
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 19:14:06 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > https://www.youtube.com/watch?v=b--FKHCFjOM
    >
    > Minelo pare dekad ... co sie zmienilo ?
    >
    > J.

    Szybko i dużo muszą robić bo są tanie.

  • 7. Data: 2015-03-03 20:05:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości
    >Musiało, inaczej by nadal kosztowały tak 100$ od sztuki albo i więcej
    >bo patrząc na ten proces produkcyjny to roboty od groma a i ludzi
    >głównie kobiet sporo więc pewnie były b.drogie.

    Kobiety byly tansze :-)
    A byly, bo mezczyzni na froncie ... choc prawde mowiac, w USA to
    chyba niewielu bylo na tym froncie..

    >Więc myślę że musieli uprościć produkcję i to znacznie szczególnie
    >dla kwarców ogólnego przeznaczenia. Te specjalne pewnie są nadal
    >cyzelowane.

    Musieli, ale jak ?

    Tak w ogole to na filmie nie zauwazylem ... jak oni elektrody do tego
    mocowali ?
    Tak jak przy testach - dwie metalowe plytki i jakies sprezyny ?
    Wspolczesnie sie chyba napyla ...

    J.

  • 8. Data: 2015-03-03 20:21:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-03-03 o 20:05, J.F. pisze:

    > Kobiety byly tansze :-)
    Wtedy pewnie tak, poza tym pisałem jak zobaczyłem połowę filmu,
    później było dopiero widać że to dla wojska, a tam koszty
    się w zasadzie nie liczą, stąd tyle tych szlifowań, płukanek,
    woda się ciurkiem leje i tyle osób w produkcji, a na końcu jeszcze
    indywidualne pomiary każdego i certyfikat.

    > A byly, bo mezczyzni na froncie ... choc prawde mowiac, w USA to chyba
    > niewielu bylo na tym froncie..
    Tu chyba nie było problemu braku chłopów tylko monotonności i precyzji
    wymaganej, stąd kobiety.

    > Musieli, ale jak ?
    Dobre pytanie, może zamiast naturalnego kryształu używają sztucznie
    wychodowane, do tego laser prześwietlający szukający uszkodzeń kryształu
    i badający orientację aby go optymalnie pociąć, tak to sobie wyobrażam
    ale nie wiem jak robią.

    > Tak w ogole to na filmie nie zauwazylem ... jak oni elektrody do tego
    > mocowali ?
    > Tak jak przy testach - dwie metalowe plytki i jakies sprezyny ?
    > Wspolczesnie sie chyba napyla ...
    Dokładnie, też byłem ciekaw tego napylania i też go nie zauwazyłem,
    a może nie napylali?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 9. Data: 2015-03-03 22:19:36
    Od: Wiosenny Oprysk <w...@g...com>

    W dniu 2015-03-02 o 19:14, J.F. pisze:
    > Minelo pare dekad ... co sie zmienilo ?

    3 zbędne grosze.

    Teraz są generatory programowalne w cenie niższej niż Tamtych
    rezonatorów. Jakie sobie Pan życzy.

    Polerka? Ostatnio oglądałem film z fabryki nikona, polerka szkieł
    wyglądała identycznie. Swoją drogą, amatorzy polerują tak zwierciadła
    teleskopów, mleczko polerskie i smoła.

    Czy naparowanie próżniowe? A może electroless nickel?

    Myślę, że chiński odpowiednik jutuba z odpowiednim zapytaniem wyświetli
    ich manufaktury.

    OT.
    Jako że wcześniej przewinął się temat przedłużki od dvbt, warto
    wspomnieć co wymyślono. Hasło dla gógla "rtl sdr"
    Coś jak skaner, jakaś namiastka analizatora widma.
    http://eliasoenal.com/wp-content/uploads/2012/09/rtl
    sdr_gqrx_MW.png

  • 10. Data: 2015-03-03 22:24:32
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 marca 2015 22:19:38 UTC+1 użytkownik Wiosenny Oprysk napisał:

> [...]
    > wspomnieć co wymyślono. Hasło dla gógla "rtl sdr"
    > Coś jak skaner, jakaś namiastka analizatora widma.

    Polerka szkieł wyglądała identycznie. Identycznie jak co? Identycznie jak produkcja
    zapałek?