  • 11. Data: 2017-11-13 14:19:18
    Temat: Re: jak stracic samochod
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > A znasz kogos komu ukradli terminalem w autobusie? Ja nie znam bo to praktycznie
    niewykonalne. Najpierw trzeba mkec terminal. Terminalami zarzadza dirma od terminali.
    Nie da sie ukrasc terminala, wlozyc do niego karte sim, wejsc do autobusu z wstukana
    kwota i odczytac komus karte. Zasieg karty taki ze u mnie dziala jak jest przylozona
    odpowiednia strona portfela. Jutro spytam znajomego co ma terminal czy samemu mozna
    wbic w niego konto na ktore maja byc przelane pieniadze czy robi to system operatora.
    Czyli wirtualne pieniadze najpierw trafiaja do niego a on potem je przekierowuje na
    konto ktore jest zapisane w umowie. Oczywiscie mozna sobie wyobrazic ze ktos otwiera
    firme i podpisuje umowe na terminal. Ile to bedzie dzialalo? Dwa czy trzy dni?

    jak przyjmowałem płatności kartą, to u nikogo nie widziałem zaklejonego
    numeru karty ani ccv. mając te dwa numery możemy już płacić za niektóre
    usługi/towary w internecie. miałem kiedyś plan żeby sobie raz dla żartu
    zapłacić za telewizje internetową. nie znaleźli by mnie. ale zamiast
    tego, napisałem do niebezpiecznik.pl

    ToMasz

  • 12. Data: 2017-11-13 14:28:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    firme i podpisuje umowe na terminal. Ile to bedzie dzialalo? Dwa czy trzy dni?

    Nie znam, ale jest to możliwe.

    https://niebezpiecznik.pl/post/uniwersalny-atak-na-k
    arty-zblizeniowe/

    Ps. Swego czasu koleś, który nie wiedział, że jest to niemożliwe,
    przestawiał zwrotnice tramwajów za pomocą pilota do telewizora. W Łodzi.
    W wypadku z tym związanym ucierpiało kilka osób. A też twierdzili, że
    się nie da...
    T.

  • 13. Data: 2017-11-13 16:59:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Oczywiscie mozna sobie wyobrazic ze ktos otwiera firme i podpisuje
    >umowe na terminal.
    >Ile to bedzie dzialalo? Dwa czy trzy dni?

    Dobrze piszesz ... ale podejrzewam, ze moze dzialac z miesiac.
    Ludzie sobie spokojnie rachunki ogladaja ... choc tu wystarczy jeden,
    ktory ma powiadomienie SMS i szybko zareaguje.

    Ale ... jak juz mowa o autobusie, to dwa pudelka, jedno przyciskamy
    komus do kieszeni, drugie zblizamy do biletomatu i kupujemy ich 10.
    Wodke w supermarkecie tak mozna kupic, czy inne drobne towary nie
    wymagajace PIN.

    J.

  • 14. Data: 2017-11-13 17:31:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Znaczy - taki samochód otwiera się sam, gdy tylko osoba z kluczykiem do
    niego się zbliży? I to na kilka metrów? Nie ma guziczka? Gupie.

    MJ

  • 15. Data: 2017-11-13 17:35:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-11-13 o 16:59, J.F. pisze:
> [...]
    > Ludzie sobie spokojnie rachunki ogladaja ... choc tu wystarczy jeden,
    > ktory ma powiadomienie SMS i szybko zareaguje.

    Kradzież za pomocą swojego terminala to jednak krótkie nóżki musi mieć.

> [...]
    > komus do kieszeni, drugie zblizamy do biletomatu i kupujemy ich 10.
    > Wodke w supermarkecie tak mozna kupic, czy inne drobne towary nie

    Przedłużacz to co innego. Dlatego zamiast karty do płatności NFC lepiej
    użyć telefonu, który trzeba odblokować przed płaceniem.

    MJ

  • 16. Data: 2017-11-13 18:22:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2017 o 17:31 Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Znaczy - taki samochód otwiera się sam, gdy tylko osoba z kluczykiem do
    > niego się zbliży? I to na kilka metrów? Nie ma guziczka? Gupie.
    >
    > MJ

    Jak włożysz rękę za klamkę lub naciśniesz guziczek na klamce to się
    otworzy.

    TG

  • 17. Data: 2017-11-13 22:41:56
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 13 Nov 2017 16:59:35 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dobrze piszesz ... ale podejrzewam, ze moze dzialac z miesiac.

    Ja mam natychamistowe powiadomienie o operacji kartą. W obu bankach, z
    których korzystam. Nie wróżę miesiąca. Góra tydzień.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 18. Data: 2017-11-14 00:18:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Maksymalnie w 15 minut od powiadomienia ze zginely Ci pieniadze terminal zostanie
    zablokowany.

  • 19. Data: 2017-11-14 07:06:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Maksymalnie w 15 minut od powiadomienia ze zginely Ci pieniadze terminal zostanie
    zablokowany.

    Serio?

  • 20. Data: 2017-11-14 09:21:46
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na-walizke-metoda-zlodziei-na-kradziez-samochodu.htm

    > Dokładnie w ten sam sposób można stracić drobną kasę przez użycie
    > terminala do płatności zbliżeniowych np. w tłoku w autobusie... Nawet bez
    > ekstra walizki.
    > T.

    najprostszy sposób na blokadę czegoś takiego- dwie karty zbliżeniowe w
    portfelu i mamy błąd odczytu

    --
    pozdr

    Tomasz