  • 1. Data: 2016-09-30 16:55:55
    Temat: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    http://ifotos.pl/z/arhsaex/
    http://ifotos.pl/z/arhsane/

    Cześć
    Szukam informacji jak wygląda sprawna panewk po przebiegu 100tys?
    Wszędzie gdzie spojrzę pokazane są panewki przytarte lub wręcz zatarte. Ale ciężko
    trafic na fotkę sprawnej tzn silnik w dobrym stanie.
    Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu

  • 2. Data: 2016-09-30 17:34:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak:

> [...]
    > zatarte. Ale ciężko trafic na fotkę sprawnej tzn silnik w dobrym
    > stanie. Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie.

    Na youtubie sobie popatrz jak Amerykańce albo Ruscy z nudów rozbierają
    silniki. Na lekkie lśniące dwa ślady mówią ze jeszcze dobra.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2016-09-30 18:00:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zdjecie nie przeklamuje to czop zbyt dobrze nie wyglada. Taki nie zatarty
    powinien byc swiecacy, wyglaskany a nie szaro matowy z rysami.

  • 4. Data: 2016-09-30 18:09:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek h" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Wszędzie gdzie spojrzę pokazane są panewki przytarte lub wręcz
    >zatarte. Ale ciężko trafic na fotkę sprawnej tzn silnik w dobrym

    Tomasz czy inny rajdowiec ?
    No bo kto by rozbieral sprawny silnik z dobrymi panewkami :-)

    >Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku
    >czy szlifu

    Na moj gust to w miare przyzwoicie wygladaja, ale ja sie nie znam.

    Przy czym - jesli juz masz rozebrane, to moze panewki nowe dac. Drogie
    nie sa.
    Szlif to juz wieksze koszta.

    Tylko nie wiem czy znajdziesz dobry wymiar.

    J.

  • 5. Data: 2016-09-30 18:45:47
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 30 września 2016 16:55:56 UTC+2 użytkownik Slawek h napisał:
> [...]
    ciężko trafic na fotkę sprawnej tzn silnik w dobrym stanie.
    > Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu

    TSI z VW?
    Napewno są zdjęcia panewek na forum octavii.
    Poszukaj postów z silnikami TSI Octavia II do 2010 roku
    Paru gości rozkręcało silniki własnie koło 100 własnie żeby sprawdzić jak wygladają
    panewki bo te silniki do 2010 roku miały ten problem.

  • 6. Data: 2016-09-30 19:07:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2016 o 16:55 Slawek h <s...@g...com> pisze:

> [...]
    > zatarte. Ale ciężko trafic na fotkę sprawnej tzn silnik w dobrym stanie.
    > Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy

    Po co zaglądać do panewek przy tak małym przebiegu? - pytam, bo nigdy by
    mi to nie przyszło do głowy.
    100kkm to prawie nówka sztuka nieśmigania.

    TG

  • 7. Data: 2016-09-30 21:03:28
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Ja rozebralem bo mi olej wyplulo przez simmering i zostalo 1 litr w misce.

  • 8. Data: 2016-09-30 22:31:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedys sto tysiecy na wal nawet w kredensie, podparty tylko na trzech panewkach i
    smarowany byle jakim olejem, to bylo niewiele. Jak by teraz silnik ze 125p puscic na
    nowoczesnych olejach to wal bylby do szlifu po pol milionie kilometrow. Za to gdyby
    wspolczesny silnik zalac tamtym olejem to do szlifu bylby po drugiej zmienie oleju
    pod warunkiem ze by do tej zmiany dozyl. I tamtem fiat i dzisiejsze samochody z
    taniego segmentu byl i sa robione na max 150 tysiecy kilometrow. Co nie wyklucza ze
    jakis kapelusznik zrobi i 300 tysiecy. Jesli zdjecie nie przeklamuje to wal jest do
    szlifowania na wymiar naprawczy. Wal ktory ze wzgledu na zuzycie kwalifikuje sie do
    szlifowania na wymiar naprawczy, ale niezatarty, bedzie pomimo widocznych golym okiem
    lagodnych poprzecznych falistosci blyszczacy.

  • 9. Data: 2016-09-30 23:47:03
    Od: m...@w...pl

    > Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu

    Wal jest przytarty. Od biedy mozesz probowac zalozyc nowe panewki i zobaczyc jak
    bedzie, ale dlugo to nie bedzie jezdzic.

    Jaki to silnik i do czego? Moze da sie znalezc wal albo caly silnik z rozbitka.

  • 10. Data: 2016-10-01 00:11:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-30 o 16:55, Slawek h pisze:
> [...]
    ciężko trafic na fotkę sprawnej tzn silnik w dobrym stanie.
    > Czy np te zdjęcia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu

    Popchnij korbowód z tłokiem i zobacz jak wygląda górna panewka, ta w
    stopce nie ma żadnego wyznacznika, nie działa na nią praktycznie żadna siła.
    Wał jest w marnym stanie.
    Na 0.25mm nadwymiar powinien wydać.

    Lewis