  • 1. Data: 2017-03-28 23:49:23
    Temat: jak zdiagnozować, naprawić skaner?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    wnerwiony drogimi mało-pojemnymi tuszami, kupiłem sobie stareńką
    drukarkę HP (urządzenie wielofunkcyjne) tusz - 52ml cena oryginału
    15-30zł. działa miodzio. dokładniej mówiąc zabiera kartki czyste, oddaje
    zadrukowane tabelką albo fakturą. więc jakośc jest mało istotna. W
    urządzeniu nie działa skaner. ale tak dziwnie. podczas startu,
    świetlówka się załącza i świeci stabilnie, wózek jedzie parę mm w jedną
    i drugą stronę. otwarłem, wyczyściłem tarczkę z paseczkami, informującą
    układ o przesuwaniu wózka. wózek pozostawiony w połowie trasy, bez pudła
    znajduje start. świetlówka stabilnie działa. ale każda próba skanowania
    kończy się niepowodzeniem :initialization scanner fail *czy jakoś tak
    Tego nie kumam. no chyba ze konstruktor dał jeden komunikat o błędzie
    obejmujący jakąkolwiek usterkę skanera....
    Co by można jeszcze samemu sprawdzić, naprawić? Na olx niema więcej
    takich urządzeń :)

    ToMasz

    PS. urządzenie to hp g85,

  • 2. Data: 2017-03-29 04:24:02
    Temat: Re: jak zdiagnozować, naprawić skaner?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-28 o 23:49, ToMasz pisze:

    > Co by można jeszcze samemu sprawdzić, naprawić? Na olx niema więcej
    > takich urządzeń :)

    Rozebrać, wyczyścić czujniki, sprawdzić taśmę sygnałową.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-03-29 09:47:11
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    U mnie był taki komunikat gdy sterownik nie rozpoznawał konkretnego (starego) modelu
    skanera (Agfa), musiałem zainstalować starszy sterownik.

    -----

  • 4. Data: 2017-03-29 15:32:42
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 29.03.2017 o 09:47, ąćęłńóśźż pisze:
    > U mnie był taki komunikat gdy sterownik nie rozpoznawał konkretnego (starego)
    modelu skanera (Agfa), musiałem zainstalować starszy sterownik.

    nie podłączony do PC zwraca ten sam komunikat. Potrafi skanować w celu
    wysłania faksem

  • 5. Data: 2017-03-29 19:04:38
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-03-28 o 23:49, ToMasz pisze:

    > Co by można jeszcze samemu sprawdzić, naprawić? Na olx niema więcej
    > takich urządzeń :)

    Mieliśmy jakieś inne wielofunkcyjne HP w firmie i u nas przyczyną była
    wypalona świetlówka, nie dawała wystarczająco mocnego światła podczas
    startu i badania "white level". Może spróbuj na początek wyczyścić optykę.

  • 6. Data: 2017-03-29 19:29:02
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 29.03.2017 o 19:04, spider pisze:

    > Mieliśmy jakieś inne wielofunkcyjne HP w firmie i u nas przyczyną była
    > wypalona świetlówka, nie dawała wystarczająco mocnego światła podczas
    > startu i badania "white level". Może spróbuj na początek wyczyścić optykę.

    Miałem podobnie w jakimś skanerze. Jak się go trochę pomęczyło i
    świetlówka się odpowiednio nagrzała to przechodził test i można było
    skanować.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2017-03-29 19:57:35
    Temat: [OT] jak zdiagnozować, naprawić skaner?
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    taaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkk...

    w unii europejskiej dostałem kiedyś zadanie, naprawić sznurkiem skaner
    który robił żółtą kreskę na obrazkach...

    nie podołałem...

  • 8. Data: 2017-03-29 20:44:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.03.2017 o 19:29, Mirek pisze:

    > Miałem podobnie w jakimś skanerze. Jak się go trochę pomęczyło i
    > świetlówka się odpowiednio nagrzała to przechodził test i można było
    > skanować.

    wszystko rozkręciłem, wyczysciłem lusterka szybki soczewki, kabelki
    tasiemki "przedzwonione" wszystko przewodzi prąd prawidłowo. ale po
    poskładaniu jest inaczej. znaczy pojawia się na wyświetlaczu komunikat
    "warming up". trwa sobie kilkadziesiąt sekund, a potem scanner failure.
    turn off and turn on again. Wspominaliście że to może być wina marnej
    świetlówki. więc wymontowałem płytkę z czujnikiem światła i skierowałem
    na nią snop światła z bardzo mocnej latarki - to samo. warming up....
    scanner failure.
    sprzęt coraz bliżej śmietnika. znaczy punktu zbioru elektrośmieci.
    ToMasz

  • 9. Data: 2017-03-29 22:03:25
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    U mnie ten komunikat pojawiał się w wyskakującym oknie na PC, nie w skanerze.

    -----

  • 10. Data: 2017-03-29 23:05:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    NAPRAWIŁEM!
    Dzięki za wskazówki.
    oto moja historia.
    Próbowałem świecić latarką do czujnika. nic. poskładałęm wszystko
    równiutko - nic. ale ta świetlówka waliła po oczach. nie żeby bolało,
    ale źrenice mi się zwężały i nic poza świetlówką nie widziałem. więc
    nakryłem ją kartką i po którejś tam próbie uruchomienia wózek zaczął sie
    poruszać. razem z kartką, wiec znowu był error. ale kombinowałem,
    kombinowałem i wykombinowałem. na obudowie, na szybie, która oczywiście
    była zdjęta i stała w kącie, jest w "pozycji spoczynkowej lampy" biały
    pasek, potem czarny. skaner inicjiuje się pod tym białym paskiem. gdy
    startuje, jedzie od białego do czarnego, krok w tył i dopiero skanuje.
    tak więc właściwie po komunikacie warming up, należało założyc obudowę i
    cieszyć się odrestaurowanym zabytkiem

    mimo że nikt nie podał rozwiązania, wskazówki okazały się wystarczająco
    dobre
    Dzięki jezcze raz

    ToMasz