  • 1. Data: 2019-11-03 16:33:01
    Temat: jak znaleźć tranzystor?
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Np potrzebuję takiego mosfeta, żeby mi sie otwierał przy 5V na bramce,
    ale nie takie bydle jak IRLZ34N - prąd 3-4A wystarczy.
    Jest taka wyszukiwarka, żeby Vgs (th) można było wpisać?

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2019-11-03 16:45:43
    Temat: Re: jak znaleźć tranzystor?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Sunday, November 3, 2019, 4:33:01 PM, you wrote:

    > Np potrzebuję takiego mosfeta, żeby mi sie otwierał przy 5V na bramce,
    > ale nie takie bydle jak IRLZ34N - prąd 3-4A wystarczy.
    > Jest taka wyszukiwarka, żeby Vgs (th) można było wpisać?

    tme.eu

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2019-11-03 17:08:58
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.11.2019 16:45, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > tme.eu

    TME ma beznadziejną wyszukiwarkę - powinno się wpisywać przedział
    parametrów a nie ptaszkować dyskretne wartości.
    Z resztą Vgs th tam nie ma.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2019-11-03 17:44:57
    Temat: Re: jak znale?? tranzystor?
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Np potrzebuj? takiego mosfeta, ?eby mi sie otwiera? przy 5V na bramce,
    > ale nie takie bydle jak IRLZ34N - pr?d 3-4A wystarczy.
    > Jest taka wyszukiwarka, ?eby Vgs (th) mo?na by?o wpisa??

    Hmm, watpie zebys znalazl wyszukiwarke ktora zrozume o co
    tobie naprawde chodzi. Dokladniej, przy 4A ze sterowaniem 5V
    pracujac bez radiatora IRLZ34N pasuje z niezbyt duzym marginesem
    bezpieczenstawa (zgrubny rachunek pokazuje temperature zlacza
    rzedu 90 C). Bardziej ostrozni ludzie dali by radiator lub
    mocniejszy tranzystor, np. IRL2505. Tak jak ja kupuje to
    tranzystor tanszy od radiatora, wiec jak nic innego nie
    przeszkadza to raczej wiekszy tranzystor. Chyba ze np.
    boli duzy ladunek bramki.

    --
    Waldek Hebisch

  • 5. Data: 2019-11-03 18:43:33
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Mirek wrote on 03.11.2019 16:33:
    > Np potrzebuję takiego mosfeta, żeby mi sie otwierał przy 5V na bramce,
    > ale nie takie bydle jak IRLZ34N - prąd 3-4A wystarczy.
    > Jest taka wyszukiwarka, żeby Vgs (th) można było wpisać?

    Farnell ma w wyszukiwarce ("Napięcie progowe Vgs"), Digikey ma (Vgs(th)
    (Max) @ Id). Nie podałeś napięcia maksymalnego i czy to ma pracować jako
    klucz, czy w zakresie aktywnym. Bo być może coś w stylu 2312 wystarczy
    (YJL2312A, TSM2312CX, SI2312CDS).

  • 6. Data: 2019-11-04 08:56:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-11-03 o 16:33, Mirek pisze:
    > Np potrzebuję takiego mosfeta, żeby mi sie otwierał przy 5V na bramce,
    > ale nie takie bydle jak IRLZ34N - prąd 3-4A wystarczy.
    > Jest taka wyszukiwarka, żeby Vgs (th) można było wpisać?

    Ja używam tego:
    https://www.tme.eu/pl/details/irlml2502trpbf/tranzys
    tory-z-kanalem-n-smd/infineon-irf/

    Teoretycznie 4.2A przy Vgs=4.5V w temperaturze otoczenia 25 st.C.
    Vgs threshold 0.6-1.2V.
    Ale obciążam go znacznie słabiej.
    P.G.

  • 7. Data: 2019-11-04 09:07:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-03 o 17:08, Mirek pisze:

    > TME ma beznadziejną wyszukiwarkę -
    Sam jesteś beznadziejny, tme ma jedną z lepszych
    ale trzeba ją umieć obsługiwać :)
    Ty musisz szukać tranzystora logic-level, np: IRL520
    dla 4V da on 10A dla nap DS>3V

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2019-11-05 14:48:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janusz wrote:

    > Sam jesteś beznadziejny, tme ma jedną z lepszych
    > ale trzeba ją umieć obsługiwać :)

    To ja też jestem beznadziejny. Szukam sobie w Mouserze, a potem
    sprawdzam konkretnych kandydatów w TME.

    Pozdrawiam, Piotr