  • 1. Data: 2016-06-17 22:08:53
    Temat: jaka to Leica?
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    nie narzekac :) - zdjecie jest kiepskie: http://i.imgur.com/XGZc4gs.png, ale
    moze ktos zdola rozpoznac:
    Leica - ale jaki to model?
    oraz:
    czy to cudo na ktore wskazuje strzalka, to motor-drive?

  • 2. Data: 2016-06-19 18:52:29
    Temat: Re: jaka to Leica?
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2016 o 22:08 1634Racine <m...@...cbqebml> pisze:

> [...]
    > Leica - ale jaki to model?
    > oraz:
    > czy to cudo na ktore wskazuje strzalka, to motor-drive?

    Chyba żadna Leica nie miała tak obrzydliwego gripa.
    Opis modelu poza samym logo nie wygląda na firmowe Leica.

    Myślę, że ktoś nalepił czerwone kółeczko na sprzęt o dość klasycznej
    stylistyce i nic poza tym.

    Owe "cudo" to raczej głowica statywowa, akurat podpięta w miejscu gniazda
    statywowego.

    Tak wyglądają motor-drive Leica:
    https://www.google.pl/search?q=motor+drive+leica&biw
    =1280&bih=709&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0a
    hUKEwjD_NvoxLTNAhVBhSwKHTo9DHgQsAQIPg

    --
    Trefniś

  • 3. Data: 2016-06-19 20:17:14
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Trefniś w news:op.yjbc5rt3mtaby1@tncap.home
    [......]
    > Opis modelu poza samym logo nie wygląda na firmowe Leica.

    to akurat wiem na 100% - to jest Leica.
    co do gripa - (bardzo mozliwe, ze) zostal dorobiony na zamowienie i zrobila
    to Leica.
    ale nie moge dowiedziec sie z tego zrodla najwazniejszego: jaki/ktory to
    model... :)

    > Owe "cudo" to raczej głowica statywowa, akurat podpięta w miejscu
    > gniazda statywowego.

    troche tak podejrzewalem

    > Tak wyglądają motor-drive Leica:
    > https://www.google.pl/search?q=motor+drive+leica&biw
    =1280&bih=709&tbm=isch
    > &tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjD_NvoxLTNAhVBhSw
    KHTo9DHgQsAQIPg

    thx.

  • 4. Data: 2016-06-19 21:12:52
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2016 o 20:17 1634Racine <m...@...cbqebml> pisze:

> [...]
    > zrobila to Leica.
    > ale nie moge dowiedziec sie z tego zrodla najwazniejszego: jaki/ktory to

    Szukałem kamery głównie pod kątem tego charakterystycznego gripa.
    Jeśli został dorobiony, to sprzęt jest podobny do wielu dalmierzowców
    Leici.

    Akurat cyfrowy dalmierzowiec lekko podobny (ale skoro coś dorabiano, to
    nie ma pewności co do zawartości bebechów):
    http://www.optyczne.pl/7768-news-Leica_M9__M9-P__M_M
    onochrom_i_M-E_-_problemy_z_matrycami.html

    Dalsze śledztwo może ułatwić jednoznaczne potwierdzenie, że to sprzęt na
    film fotograficzny 135 - 35mm, skoro pisałeś o motor-drive.
    A tu sami fachowcy od fotografii cyfrowej.
    Pytanie na pl.rec.foto zamiast tu mogłoby przynieść lepsze efekty, ktoś
    mógłby zacząć szukać wręcz z wypiekami na twarzy, jeśli to sprzęt
    analogowy.

    --
    Trefniś

  • 5. Data: 2016-06-19 21:35:36
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2016 o 21:12 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
    > Pytanie na pl.rec.foto zamiast tu mogłoby przynieść lepsze efekty, ktoś
    > mógłby zacząć szukać wręcz z wypiekami na twarzy, jeśli to sprzęt

    Z analogowych podobna jest Leica M6:
    http://allegro.pl/kultowa-leica-m6-takajak-kenta-kob
    ersteena-bcm-waw-i6244018231.html#imglayer
    Za nią przemawia skośna gałka po lewej stronie, ale nie wiadomo co się
    dzieje w miejscu spustu migawki. Można iść dalej tym tropem.

    --
    Trefniś

  • 6. Data: 2016-06-19 22:38:55
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    >
    > Za nią przemawia skośna gałka po lewej stronie, ale nie wiadomo co się
    > dzieje w miejscu spustu migawki. Można iść dalej tym tropem.

    Są różne wynalazki wkręcane do spustu migawki, np. za jakieś marne 15
    dolców:

    https://www.amazon.com/Fotodiox-Shutter-Release-Butt
    on-Cameras/dp/B002KEE5TQ

    https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61K
    OCb-9fCL._SL256_.jpg

    Piotr

  • 7. Data: 2016-06-21 02:10:51
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Trefniś w news:op.yjbjnq1emtaby1@tncap.home
    [...............]
    > Dalsze śledztwo może ułatwić jednoznaczne potwierdzenie, że to sprzęt na
    > film fotograficzny 135 - 35mm, skoro pisałeś o motor-drive.

    na 100%: klasyka, analog 35mm

  • 8. Data: 2016-06-21 07:47:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 17. Juni 2016 22:09:10 UTC+2 schrieb 1634Racine:
> [...]
    > Leica - ale jaki to model?
    > oraz:
    > czy to cudo na ktore wskazuje strzalka, to motor-drive?

    wyglada jak leica m6
    na dole podpiety jest raczej tzw holder.
    to byl specjalny uchwyt przykrecany do sruby statywowej do ktorego mozna bylo wlozyc
    obiektyw zamienny.
    byly rowniez produkowane holdery pozwalajace podpiac 2 obiektywy.
    NBa zdjeciu wyglada tak, jakby w srodku byl przechowywyna obiektyw krotkoogniskowy.

    sprezynowy motor drive bylby raczej podpiety w okolicach dzwigni naciagu , na dole
    aparatu.
    do leici byly produkowane gripy .

  • 9. Data: 2016-06-21 12:53:37
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    XX YY w news:82786410-5607-4231-9106-c5dd4afc9ae8@googlegrou
    ps.com
    > wyglada jak leica m6

    wszystkie podpowiedzi na to wskazuja...; thx.

    jeszcze zastanawia mnie, co pokazuje zolta strzalka? ->
    http://i.imgur.com/gELTS0Z.png

  • 10. Data: 2016-06-21 14:21:34
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > jeszcze zastanawia mnie, co pokazuje zolta strzalka? ->
    > http://i.imgur.com/gELTS0Z.png

    Gdyby nie był krzywy, pomyślałbym, że to dodatkowy wizjer.