  • 11. Data: 2018-07-06 23:34:07
    Temat: Re: jaki repeater
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2018-07-06 o 19:42, melex pisze:
    > niestety kable nie wchodza w gre
    > a o ile metrow taki repeater przedluzy?
    > jaki model fritza?
    > i czemu nie polecasz
    Nie polecam bo wifi przez strop slabo przechodzi. Przez sciany też
    zwłaszcza jak masz dom z pustaka hasiowego. Sam mam z takiego budulca
    dom i problem rozwiazal sie gdy na kazdej kondygnacji stoi przezroczysty
    AP.
    Znajomi kupowali to:
    AVM FRITZ!WLAN Repeater 310 (cena okolo 120 zl) i chwalili. Wpinasz w
    miejscu gdzie zasięg spada ale nie jest jeszcze kichowaty :)

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 12. Data: 2018-07-06 23:54:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m" 5b3fbcd3$0$586$6...@n...neostrada.pl

    > Prąd jest rzadko w tym samym obwodzie na parterze i na piętrze.

    Obwód nie jest istotny -- istotne są liczniki i zgodność fazy.
    Problemem jest IMO cena PLC.

    -=-

    IMO bardzo dużo wysiłku trzeba włożyć w obecne WiFi, aby nie
    łączyło wewnątrz budynku. ;) Ja teraz pomiędzy dwiema hybrydami
    TpLinka mam dwa drzewa zasłaniające zupełnie widoczność (tym
    bardziej nie ma mowy o czystości strefy Fresnela, czy choćby
    o czystości połowy tej strefy) a łączność mam bezproblemową,
    bezzwolnieniową, o ile nie ma zbyt wielu zakłócaczy -- 300
    widocznych naraz nadajników WiFi to za dużo...

    Topornym sprzedają takie:

    https://imagazine.pl/2017/08/22/tp-link-deco-m5-pier
    wsze-wrazenia-z-wifi-mesh/
    http://www.tendacn.com/en/product/nova%20mw6.html

    cosie. :) Ja prawie ten sam efekt uzyskać mogę za 70 pln...

    Prawie -- bo nieco większymi (niż kostki Tendy)
    urządzeniami z zewnętrznymi antenami.

    -=-

    BTW -- uzewnętrznienie anteny to strata sygnału.
    Powaga! Wmontowanie anteny do wnętrza urządzenia
    zezwala na osiągnięcie zysku kilku (chyba ~5) db
    bez łamania prawa.

    -=-

    Mając dom z działką można po prostu ;) postawić słup
    (może być przy okazji oświetleniowym) z APkiem na
    zewnątrz tego domu. Do APka można dorzucić zasilanie
    solarkiem+akumulatorkiem/super_kondensatorkiem, aby
    pozbyć się zupełnie przewodów, ale trzeba uważać,
    bo niektóre urządzenia (przykładowo moje hybrydy)
    nie zezwolą na jednoczesną pracę w ,,obu kierunkach''
    z WPA2...

    IMO teraz WPA2 staje się przeżytkiem, więc i niskie
    jest ryzyko znalezienia okrojonego oprogramowania,
    które nie zezwoli na ,,obosieczność'' z WPA2.

    Czasami można wgrać inny/alternatywny soft.
    (a czasami nie można)

    Aby ominąć problem braku WPA2 w stosownym trybie, na
    jednej hybrydzie mam APka klasycznego, a na przeciwnej
    mam klasycznego APCka. Gdyby nie to ograniczenie, być
    może pokusiłbym się o pozbawienie hybryd wszelkich
    drutów; zasilanie dałbym ze Słońca, a sygnał -- z WiFi.

    Solarki kosztują? Ołszeł -- ale zewnętrzny drut też jest drogi.
    I drut kosztuje, i plącze się, i kosztuje mocowanie tego drutu...

    -=-

    Zazwyczaj największym problemem w WiFi jest przesterowanie
    sygnału, lub wzajemne zakłócanie się urządzeń pracujących
    zbyt podobnie -- powtarzalność seryjnej produkcji ma zły
    wpływ akurat w takich zastosowaniach, bo każde urządzenie
    pracuje dokładnie tak samo, zakłócając sąsiednie.

    Oczywiście problemu tego nie ma, gdy każde urządzenie
    pracuje na innym ;) kanale, ale że teraz wszędzie jest
    agregacja kanałowa... ;)

    Rozwiązaniem jest posiłkowanie się 5 Ghz -- z masą
    szerokich kanałów luno rozmieszczonych...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 13. Data: 2018-07-07 00:11:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" phon1p$b7e$...@n...news.atman.pl

    > Możesz spróbować, jeżeli przechodzi tylko przez szafkę i nie przechodzi przez
    licznik.

    I jest na tej samej fazie.

    BTW -- zerowanie z przepięciówkami daje 3 przewody
    dla jednej fazy. Może dałoby się to wykorzystać? ;)
    (dla trzech faz -- pięć przewodów, z tego dwa wspólne)

    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2018-07-07 05:59:05
    Od: melex <m...@f...pl>

    a mozna skorzystac np z 2 repeaterow np na parterze i na 2 pietrze zeby
    zasiego bym wiekszy ?

  • 15. Data: 2018-07-07 14:39:37
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-07-07 05:59, melex wrote:
    > a mozna skorzystac np z 2 repeaterow np na parterze i na 2 pietrze zeby
    > zasiego bym wiekszy ?

    To jakiej wielkości masz chałupę? Kup lepszy repeater z dwoma lub trzema
    antenami (nie kupuj tych we wtyczce do gniazdka).

  • 16. Data: 2018-07-07 15:17:33
    Od: marko <m...@g...com>

    W dniu 2018-07-07 o 14:39, Uncle Pete pisze:

    > To jakiej wielkości masz chałupę? Kup lepszy repeater z dwoma lub trzema
    > antenami (nie kupuj tych we wtyczce do gniazdka).

    260m, ale chce tez miec na ogrodzie
    kupilem fritza, zobaczymy co bedzie

    a mozesz podac link do takiego jak piszesz ?

  • 17. Data: 2018-07-07 20:40:07
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > 260m, ale chce tez miec na ogrodzie
    > kupilem fritza, zobaczymy co bedzie
    >
    > a mozesz podac link do takiego jak piszesz ?

    https://www.komputronik.pl/product/138467/tp-link-tl
    -wa901nd.html

    Tylko można znaleźć znacznie taniej.

  • 18. Data: 2018-07-07 23:25:39
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-07-07 o 05:59, melex pisze:
    > a mozna skorzystac np z 2 repeaterow np na parterze i na 2 pietrze zeby
    > zasiego bym wiekszy ?

    Nie czaisz działania repeatera WiFi.
    On nie wzmacnia sygnału radiowego na poziomie fizycznym tylko odbiera
    dane z AP i powtórnie je nadaje na tym samym kanale.
    Tym samym z założenia dwukrotnie lub bardziej zmniejsza się efektywna
    szybkość transmisji.

  • 19. Data: 2018-07-08 08:08:14
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Kanały i przejścia w stropach można też wykorzystać dla fal radiowych, czyli ustawić
    nadajnik / AP tam, gdzie w stropie (domyślnie jak to w Polsce zbrojonym, a nie jak w
    Ameryce drewnianym) są przejścia/szachty.

    -----
    > Ja walczę ze swoim wifi już trzeci rok i powoli uzyskuję zgodę najlepszej z żon na
    przewiercenie się do kanału, bo nie sposób uzyskać sensownego pokrycia.

  • 20. Data: 2018-07-08 09:49:47
    Od: marko <m...@g...com>

    W dniu 2018-07-07 o 20:40, Uncle Pete pisze:

    > https://www.komputronik.pl/product/138467/tp-link-tl
    -wa901nd.html

    > Tylko można znaleźć znacznie taniej.

    no tak ale on musi być podłączony kablem ethernet