  • 1. Data: 2019-02-13 11:25:30
    Temat: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Bagnet moczę w oleju - kolor jest prawidłowy: ciemnobrązowy/czarny.
    Przeźroczysty, nie ma kakałka w silniku. Ale na korku biały osad.
    Może nie biały, ale taki beżowo-kremowy. O czym to świadczy?
    Pacjent: VW Passat 2004 rok, silnik V6/2.8L. Przebieg 170 tyś mil.

  • 2. Data: 2019-02-13 11:30:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Feb 2019 04:25:30 -0600, w <q40rae$8rs$1@dont-email.me>, "Pszemol"
    <P...@P...com> napisał(-a):

> [...]
    > Może nie biały, ale taki beżowo-kremowy. O czym to świadczy?
    > Pacjent: VW Passat 2004 rok, silnik V6/2.8L. Przebieg 170 tyś mil.

    Że robisz krótkie dystanse.

  • 3. Data: 2019-02-13 12:44:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <r...@k...pl> wrote in message

    > Że robisz krótkie dystanse.

    Robię krótkie dystanse na codzień, 5km do pracy i spowrotem.
    Ale parę razy w tygodniu robię dłuższe trasy po 20-30km.

    Nie pamiętam takiego osadu przez ostatni rok używania auta,
    a generalnie nie zmieniłem sposobu używania.

    Może tylko zima zimniejsza ostatnio teraz - to jedyna różnica...

  • 4. Data: 2019-02-13 13:35:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-13 o 12:44, Pszemol pisze:
    > <r...@k...pl> wrote in message

    > Robię krótkie dystanse na codzień, 5km do pracy i spowrotem.
    > Ale parę razy w tygodniu robię dłuższe trasy po 20-30km.

    Krótkie dystanse to 20-30 km.
    Trasy zaczynają się od 300 km.

    > Nie pamiętam takiego osadu przez ostatni rok używania auta,
    > a generalnie nie zmieniłem sposobu używania.
    >
    > Może tylko zima zimniejsza ostatnio teraz - to jedyna różnica...

    Oprócz normalnej wilgoci z kondensacji pary wodnej może być jeszcze
    jeden problem: zapieczone pierścienie i w konsekwencji małe przedmuchy.
    Test: dłoń nad otwartym korkiem oleju w czasie pracy silnika.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2019-02-13 13:40:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

> [...]
    > a generalnie nie zmieniłem sposobu używania.
    >
    > Może tylko zima zimniejsza ostatnio teraz - to jedyna różnica

    Mgła w twojej okolicy wieksza ;)

    Płynu nie ubywa więc cudów nie ma. Jakby piło płyn to byś musiał
    dolewać. Może pojezdzij z otwartym korkiem woda się uwolni.

    Może termostat zepsuty i silnik zbyt zimny np 78st jak u mnie było.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 6. Data: 2019-02-13 14:01:55
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Krótkie dystanse to 20-30 km.
    > Trasy zaczynają się od 300 km.

    Chodzilo mi o dobre nagrzanie silnika.
    I odparowanie wilgoci z oleju.
    Do tego 20km powinno wystarczyc?

    > Oprócz normalnej wilgoci z kondensacji pary wodnej może być jeszcze
    > jeden problem: zapieczone pierścienie i w konsekwencji małe przedmuchy.
    > Test: dłoń nad otwartym korkiem oleju w czasie pracy silnika.

    I co ta reka mam czuc?
    Kiedy jest dobrze a kiedy zle?

  • 7. Data: 2019-02-13 18:38:18
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2019 05:44:58 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Nie pamiętam takiego osadu przez ostatni rok używania auta,
    > a generalnie nie zmieniłem sposobu używania.
    >
    > Może tylko zima zimniejsza ostatnio teraz - to jedyna różnica...

    No właśnie! Czy to nie w Iliinois jest zima stulecia i jakieś mrozy wirowe?
    :) To by wiele tłumaczyło.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2019-02-13 20:41:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Chodzilo mi o dobre nagrzanie silnika.
    > I odparowanie wilgoci z oleju.
    > Do tego 20km powinno wystarczyc?

    To po 20km odkręć korek i zobacz czy nie paruje.

    > I co ta reka mam czuc?
    > Kiedy jest dobrze a kiedy zle?

    Jak już ręką czujesz to złom. Spaliny widać jak z wydechu.
    Normalnie powietrze drga ale nie dmucha. Dodasz gazu to się zmienią
    drgania. Odczuwa się chyba szczyty i węzły.

    Ludzie kartkę przykładają ale jeśli odma jest niedrożna do dolotu to
    niby zdmuchnie. Najlepiej zakrecić korek i zdjąć wężyk odma dolot i w
    nocy poświecić latarkę.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 9. Data: 2019-02-15 03:50:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > To po 20km odkręć korek i zobacz czy nie paruje.

    I znów nie wiem "zobacz czy nie paruje".
    Ma parować czy ma nie parować? :-)

    > Jak już ręką czujesz to złom. Spaliny widać jak z wydechu.

    Nie rozumiem co piszesz. Jak są małe przedmuchy to widać spaliny
    jak z wydechu? Napiszcie jak krowie przy rowie, bo piszecie jak
    mechanik do mechanika a nie jak mechanik do laika :-))

    > Normalnie powietrze drga ale nie dmucha. Dodasz gazu to się zmienią
    > drgania. Odczuwa się chyba szczyty i węzły.

    No i znowu: no drgania się zmienią bo przecież obroty się zmienią.

    > Ludzie kartkę przykładają ale jeśli odma jest niedrożna do dolotu to
    > niby zdmuchnie. Najlepiej zakrecić korek i zdjąć wężyk odma dolot i w
    > nocy poświecić latarkę.

    Poświecę i co dalej? Na co patrzeć? Kiedy dobrze a kiedy niedobrze? :-)

  • 10. Data: 2019-02-15 03:51:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

    > No właśnie! Czy to nie w Iliinois jest zima stulecia i jakieś mrozy
    > wirowe?
    > :) To by wiele tłumaczyło.

    No była, ale to ze dwa tygodnie temu.. albo trzy.
    Korek parę dni temu wytarłem do sucha i znowu jest jasny nalot
    od wnętrza korka.