  • 1. Data: 2014-10-24 18:02:28
    Temat: jeden plik na dwóch komputerach
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    Problem do rozwiązania jest następujący:
    jest sobie baza danych która waży ok. 100MB. Przechowywana jest na
    komputerze 1. W tej chwili komputer 2 i 3 korzystający z tej bazy łączy
    się (sieć lokalna) z bazą danych z komputera pierwszego. Skutek jest
    taki, że na komputerach 2 i 3 program 'zamula'. W tej chwili mam switche
    10/100. Informatycy mówią że troszkę może pomóc wymiana switcha na
    gigabitowy. Faktycznie to coś da, czy może da się w jakiś sposób
    przechowywać te bazy lokalnie i je razem łączyć (wszystkie komputery
    odczytują i zapisują dane w tej bazie). Dwa z komputerów stoją koło
    siebie i na nich zależy mi żeby to chodziło szybko, trzeci sporadycznie
    używany może nadal się ślimaczyć - może jakoś dodatkowo je połączyć?

    Łukasz

  • 2. Data: 2014-10-24 18:39:50
    Temat: Re: jeden plik na dwóch komputerach
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 24 Oct 2014 18:02:28 +0200, dddddddd napisał(a):

    > jest sobie baza danych która waży ok. 100MB. Przechowywana jest na

    Co to za baza?

> [...]
    > siebie i na nich zależy mi żeby to chodziło szybko, trzeci sporadycznie
    > używany może nadal się ślimaczyć - może jakoś dodatkowo je połączyć?

    To nie ma sensu. Baza w sieci to najnormalniejsza normalnosac, popraw wydajnosc sieci
    byc moze tego komputera, serwera (ram, szybki dysk).

    poza tym NTG

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-10-24 19:07:33
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 24.10.2014 o 18:39, R.e.m.e.K pisze:

> [...]
    sieci i
    > byc moze tego komputera, serwera (ram, szybki dysk).

    No chyba, ze pyta jaki hardwarowy serwer pod baze wybrac, zeby ja
    przeniesc na serwer ;)

    Wtedy bedzie mu zamulać równo z wszystkich komputerów :D Bo najwyraźniej
    problem tkwi w zdalnych klientach ;)

    --
    Mr Misio De Grizzly Casual Player PC/PS3 Howgh!

    http://fb.com/termopilecom

  • 4. Data: 2014-10-24 21:45:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-24 19:07, mr misio de grizzly pisze:

    > No chyba, ze pyta jaki hardwarowy serwer pod baze wybrac, zeby ja
    > przeniesc na serwer ;)
    >
    > Wtedy bedzie mu zamulać równo z wszystkich komputerów :D Bo najwyraźniej
    > problem tkwi w zdalnych klientach ;)

    E, tam.
    Nie takie bazy były i to jeszcze na Novellach, na kablu RG58, z
    klientami DOS-owymi. I bywało, że w sieci miałem ponad 60 ludków.

    Ewidentnie problem z bazą.
    Co to za baza i dlaczego nie pracuje jako client-server?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2014-10-25 10:30:59
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    Dokladnie.

    > Bo najwyraźniej problem tkwi w zdalnych klientach ;)

    Raczej nie, ale byc moze po sieci fruwaja strasznie nieoptymalnie zapytania.

  • 6. Data: 2014-10-25 14:21:31
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-24 o 18:02, dddddddd pisze:
> [...]
    > siebie i na nich zależy mi żeby to chodziło szybko, trzeci sporadycznie
    > używany może nadal się ślimaczyć - może jakoś dodatkowo je połączyć?

    Trudno wróżyć bez szklanej kuli.

    miab

  • 7. Data: 2014-10-26 18:14:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-25 10:30, jakson pisze:

    > Dokladnie.

    > Raczej nie, ale byc moze po sieci fruwaja strasznie nieoptymalnie
    > zapytania.

    E, tam. Stawiam skrzynkę piwa, że po jego sieci ganiają nie zapytania,
    tylko cała baza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2014-10-26 18:19:16
    Od: "zhbick" <n...@m...pl>

    E, tam. Stawiam skrzynkę piwa, że po jego sieci ganiają nie zapytania,
    tylko cała baza.

    za każdym razem całość, tak, tak może być

  • 9. Data: 2014-10-29 17:26:51
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-24 18:39, R.e.m.e.K pisze:

    > Co to za baza?

    sorry że się nie odzywałem, ale mam dużo pracy
    oprogramowanie KC-Firma, obsługa sklepu, na pierwszym komputerze serwer
    łączy się z kasami/wagami i przechowuje na dysku bazę danych. Na innych
    komputerach katalog z bazą danych został udostępniony jako wirtualny dysk

    Łukasz

  • 10. Data: 2014-10-29 18:34:29
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-29 o 17:26, dddddddd pisze:

> [...]
    > łączy się z kasami/wagami i przechowuje na dysku bazę danych. Na innych
    > komputerach katalog z bazą danych został udostępniony jako wirtualny dysk

    Wygląda mi to na stareńką technologię Microsoft Visual Basic for
    Applications i baza plikowa w formacie Access. Dużo z tym nie zrobisz.
    Szczególnie że Access wyjątkowo słabo znajdował się w sieci. Trochę może
    przyśpieszyć wymiana sieci na Gigabitową.

    miab