  • 1. Data: 2017-06-22 17:49:34
    Temat: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Od: a...@g...com

    witam

    jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci 4 takie baterie
    polaczone szeregowo?

    dziekuje

  • 2. Data: 2017-06-22 17:56:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci 4 takie
    baterie polaczone szeregowo?

    tyle samo

  • 3. Data: 2017-06-22 17:58:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-22 o 17:49, a...@g...com pisze:
    > witam
    >
    > jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci 4 takie
    baterie polaczone szeregowo?

    Rusz głową.
    Jak jedną taką baterię obciążysz prądem 8A to po 1h bateria się
    wyczerpie i prąd przestanie płynąć.

    A teraz 4 takie w szereg i wszystko obciążone prądem 8A.
    Popatrz na to z punktu widzenia jednej z tych baterii - ona nie "wie",
    że w obwodzie są jeszcze 3 inne.
    Po jakim czasie prąd przestanie płynąć?
    P.G.

  • 4. Data: 2017-06-22 18:17:49
    Od: a...@g...com

    witam

    ruszam, wszak pojemnosc to funkcja energii, skoro mam 4 baterie to mam tez 4x wieksza
    energie do dyspozycji.

  • 5. Data: 2017-06-22 19:08:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 22.06.2017 o 18:17, a...@g...com pisze:
    > witam
    >
    > ruszam, wszak pojemnosc to funkcja energii, skoro mam 4 baterie to mam tez 4x
    wieksza energie do dyspozycji.

    Energia to iloczyn pojemności i napięcia. Przy czterech ogniwach
    napięcie jest cztery razy większe, więc energia też cztery razy większa.
    Przy połączeniu szeregowym pojemność nie zmienia się.

    P.P.

  • 6. Data: 2017-06-22 19:34:32
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 22/06/2017 18:08, Paweł Pawłowicz wrote:

> [...]
    > napięcie jest cztery razy większe, więc energia też cztery razy większa.
    > Przy połączeniu szeregowym pojemność nie zmienia się.

    Ta, liczona w Ah, mAh nie ale jak zmierzysz w WAh to już tak.

    c.

  • 7. Data: 2017-06-22 19:44:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-22 o 18:17, a...@g...com pisze:
    > witam
    >
    > ruszam, wszak pojemnosc to funkcja energii, skoro mam 4 baterie to mam tez 4x
    wieksza energie do dyspozycji.

    E = P x t, a nie I x t (P = U x I).
    P.G.

  • 8. Data: 2017-06-22 20:05:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > witam
    >
    > jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci 4 takie

    Tyle samo.
    Bateria do wiertarko-wkrętarki składająca się 15 połączonych szeregowo
    ogniw 1,2V/3000mAh ma nadal 3000mAh a nie 45Ah, tyle co akumulator w aucie.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2017-06-22 21:07:53
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh,
    > to ile maja pojemnosci 4 takie baterie polaczone szeregowo?

    Zależy od poboru prądu. O ile w akumulatorach z grubsza można założyć, że
    dwa razy większy pobór oznacza dwa razy szybsze rozładowanie akumulatora - o
    tyle na żadnej typowej baterii nie uświadczysz podanej pojemności. Ciągnąc z
    niej 2x więcej prądu możesz je rozładować kilka razy szybciej, niż by się to
    mogło wydawać.

    Łącząc szeregowo źródła prądu (akumulatory) zwiększasz napięcie bez
    zwiększania pojemności. Jeśli zrobisz to samo z bateriami i użyjesz
    odbiornika mającego taką samą moc (lecz oczywiście dostosowanego do wyższego
    napięcia) podziała on dłużej (osiągniesz większy zysk).

  • 10. Data: 2017-06-22 21:24:47
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 22/06/2017 18:34, Cezar wrote:

    > Ta, liczona w Ah, mAh nie ale jak zmierzysz w WAh to już tak.

    Miało być w "Wh"

    c.