  • 1. Data: 2020-02-25 12:17:17
    Temat: już można legalnie rozjeżdżać przechodniów na chodnikach
    Od: j...@j...org

    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,257256
    11,sad-ukaral-go-grzywna-za-blokowanie-samochodu-jad
    acego-po-chodniku.html

    Grzywna dla pieszego, bo potrącił go samochód. I to jadący chodnikiem

    Sąd ukarał grzywną Wojciecha Młodzianowskiego za utrudnianie cofania samochodowi
    marki Toyota. Jadącemu po chodniku.

    A było tak: 23 lipca zeszłego roku ok. godz. 18 pan Wojciech spacerował z psem po
    swoim osiedlu na Rakowcu (Ochota). Na skrzyżowaniu ul. Baleya z Jankowską zauważył
    czerwoną toyotę stojącą na chodniku, tuż przy przejściu dla pieszych. - Kierowcy
    szczególnie upodobali sobie to miejsce do parkowania. Co prawda są tam słupki, ale
    można je było ominąć, wjeżdżając przez przejście dla pieszych (ok. miesiąca temu
    słupki ustawiono także przy pasach) - opowiada pan Wojciech, który jest szczególnie
    wrażliwy na to skrzyżowanie. - Już raz mało nie zostałem tam potrącony. Moja żona tak
    samo. Regularnie zgłaszam auta zaparkowane w tym miejscu.

    Tak było i tym razem. Pan Wojciech wyjął telefon, zrobił zdjęcie auta stojącego na
    chodniku i wysłał je przez aplikację 19115. Po chwili dostrzegł, że do jednego z
    samochodów wraca właścicielka. - Włączyłem kamerę w telefonie, podszedłem do niej i
    zapytałem, czy wie, że tu nie wolno parkować. Kobieta odpowiedziała, że "nie mam się
    czym w życiu zajmować", zaproponowała też "jakieś leczenie".

    Po krótkiej wymianie zdań kobieta wsiadła do samochodu. Na nakręconym przez pana
    Wojciecha filmie widzimy, jak wycofuje autem po chodniku, jego przód kierując w
    stronę przejścia dla pieszych. Pan Wojciech też kieruje się w stronę tego przejścia z
    telefonem w ręku, nie przejmując się cofającym samochodem. Zostaje dotknięty tylnym
    zderzakiem.

    Policja, jak mówi programista, przyjechała po mniej więcej półgodzinie. W tym czasie
    pan Wojciech stał przed maską toyoty, blokując kobiecie wyjazd. Policjanci, jak mówi,
    od początku wzięli stronę kierującej. - Zarzucono mi, że wtargnąłem pod pojazd.
    Odpowiedziałem, że nie wtargnąłem, tylko spokojnie szedłem po chodniku. Policjantka
    zauważyła, że wszystkie miejsca parkingowe są zajęte.

    (...)

  • 2. Data: 2020-02-25 12:37:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    j...@j...org wrote:

    > https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,257256
    11,sad-ukaral-go-grzywna-za-blokowanie-samochodu-jad
    acego-po-chodniku.html

    Paywall.

    > W tym czasie pan Wojciech stał przed maską toyoty, blokując kobiecie
    > wyjazd.

    I za to powinien odpowiedzieć przed sądem. Ona za potrącenie i jazdę po
    chodniku, on za bezprawne uniemożliwienie korzystania z jej samochodu.

  • 3. Data: 2020-02-25 12:40:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Feb 2020 11:37:15 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > I za to powinien odpowiedzieć przed sądem. Ona za potrącenie i jazdę po
    > chodniku, on za bezprawne uniemożliwienie korzystania z jej samochodu.

    A co z obywatelskim zatrzymaniem?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-02-25 12:43:15
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Policja, jak mówi programista

    znak czasow kiedys to bylo inaczej :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=7sLiAebWM7U

  • 5. Data: 2020-02-25 12:58:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 25 Feb 2020 12:40:47 +0100, w
    <1...@4...net>, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    napisał(-a):

    > A co z obywatelskim zatrzymaniem?

    Za wykroczenia?

  • 6. Data: 2020-02-25 13:16:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > A co z obywatelskim zatrzymaniem?

    Podobno tak nie można. Mógł zrobić zdjęcia i wysłać na Policję.
    T.

  • 7. Data: 2020-02-25 13:27:55
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 25.02.2020 12:17, j...@j...org wrote:
> [...]
    pojazd. Odpowiedziałem, że nie wtargnąłem, tylko spokojnie szedłem po chodniku.
    Policjantka zauważyła, że wszystkie miejsca parkingowe są zajęte.

    Spotkanie dwóch buraków.

  • 8. Data: 2020-02-25 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > A co z obywatelskim zatrzymaniem?

    Nakreciła film. Po co eskalować sytuacje?
    Twierdzisz ze jak ktos idac ulicą zaklnie "ty chu..." to masz prawo go
    zatrzymywac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 9. Data: 2020-02-25 14:11:10
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, February 25, 2020 at 10:00:04 PM UTC+9, Budzik wrote:
    > Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Nakreciła film. Po co eskalować sytuacje?
    > Twierdzisz ze jak ktos idac ulicą zaklnie "ty chu..." to masz prawo go
    > zatrzymywac?

    Raczej wyraz bezsilności:

    Już raz mało nie zostałem tam potrącony. Moja żona tak samo. Regularnie zgłaszam
    auta
    zaparkowane w tym miejscu.

    A największa załamka to po reakcji policji - skoro wszystkie miejsca parkingowe są
    zajęte, to według policji można bezkarnie wjechać na trawnik, chodnik za słupkami,
    czy gdzie tam się podoba:

    Policjantka zauważyła, że wszystkie miejsca parkingowe są zajęte.

  • 10. Data: 2020-02-25 14:57:06
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25-02-2020 o 14:11, j...@j...org pisze:

    > Raczej wyraz bezsilności:
    >
    > Już raz mało nie zostałem tam potrącony. Moja żona tak samo. Regularnie zgłaszam
    auta
    > zaparkowane w tym miejscu.

    Trudno być potrąconym przez zaparkowane auta. Z opisu jego zachowań
    wynika, że wchodzi specjalnie pod wyjeżdżające/cofające samochody.

    yabba