  • 1. Data: 2019-07-01 22:51:53
    Temat: kabel USB smartfon
    Od: Gil <g...@g...pl>

    Dlaczego dane ze smartfona xiaomi mogę zrzucać na PC tylko z użyciem
    oryginalnego kabla od ładowarki a na zwykłym kablu USB z odowiednimi
    portami nie da rady?

  • 2. Data: 2019-07-02 01:07:32
    Temat: Re: kabel USB smartfon
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-01, Gil <g...@g...pl> wrote:
    > Dlaczego dane ze smartfona xiaomi mogę zrzucać na PC tylko z użyciem
    > oryginalnego kabla od ładowarki a na zwykłym kablu USB z odowiednimi
    > portami nie da rady?

    Pojęcia nie mam. U mnie działają zwyczajne mikro-usb.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-07-02 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gil g...@g...pl ...

    > Dlaczego dane ze smartfona xiaomi mogę zrzucać na PC tylko z użyciem
    > oryginalnego kabla od ładowarki a na zwykłym kablu USB z odowiednimi
    > portami nie da rady?

    Nie działa na żadnym innym kablu?
    Masz porządny kabel mUSB?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 4. Data: 2019-07-02 21:52:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/07/2019 22:51, Gil wrote:
    > Dlaczego dane ze smartfona xiaomi mogę zrzucać na PC tylko z użyciem
    > oryginalnego kabla od ładowarki a na zwykłym kablu USB z odowiednimi
    > portami nie da rady?

    Kup porządny i krótki kabel. Nie, firmowe kable z allegro nie są porządne.

    Z niefirmowych polecam Ugreen i Baseus, jeszcze nie wpadli na to aby
    miedź zastapić słomą.

    Kable USB kiepskiej jakości zazwyczaj uniemożliwiają łaczność i
    utrudniają ładowanie.

  • 5. Data: 2019-07-03 17:13:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gil" M...@n...neostrada.pl

    > Dlaczego dane ze smartfona xiaomi mogę zrzucać na PC tylko z użyciem
    > oryginalnego kabla od ładowarki a na zwykłym kablu USB z odowiednimi
    > portami nie da rady?

    Mogą nie mieć linii sygnałowych -- zwłaszcza kupowane razem z pałrebankami.
    Popróbuj z innymi przewodami. IMO lepiej kopiować via WiFi.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2019-07-13 22:30:23
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Eneuel Leszek Ciszewski w news:5d1cc600$0$528$65785112@news.neostrada.pl
    > "Gil" M...@n...neostrada.pl
    > Mogą nie mieć linii sygnałowych

    szto eto znaczit?

    > IMO lepiej kopiować via WiFi.

    a to chyba tzw guzik prawda, po kablu szybciej - nie jest tak?

  • 7. Data: 2019-07-14 02:47:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "1634Racine" 5d2a4281$0$17354$6...@n...neostrada.pl

    > szto eto znaczit?

    USB na zarówno linie sygnałowe/danych jak i energetyczne.

    > a to chyba tzw guzik prawda, po kablu szybciej - nie jest tak?

    Niekoniecznie jest, bo trzeba wygrzebać i podłączyć przewód.
    Jeśli chcesz kopiować 20 GB -- zapewne lepiej uczynisz,
    omijając WiF, ale IMO zwykle kopiujemy znacznie mniej,
    przykładowo film czy zdjęcia poczynione smartfonem...

    USB daje ~20 MB/s, zaś leciwe WiFi g daje ~2.3 MB/s.
    Mając dzisiejsze WiFi (budżetowe to od 300 Mb/s do 433 Mb/s)
    możesz uzyskać kilka (8) razy większą szybkość niż uzyskujesz
    dzięki 54 Mb/s w standardzie g.

    Zysk z nieużywania przewodu może być wystarczająco duży.
    (18 MB/s po WiFi kontra skrajne 30 MB/s po USB -- ja nie
    uzyskałem więcej niż 20 MB/s po USB)

    Ponadto IMO przewody są zawodne -- maluteńkie łączki USB
    domagają się niedotykania... Tego problemu raczej nie ma
    w wypadku łączy WiFi.

    Zatem przewodowo:

    - duży plik -- duże prawdopodobieństwo zerwania połączenia USB
    - mały plik -- stosunkowo duża strata czasu związana z podpinaniem przewodu

    Ponadto możesz zlecić kopiowanie po WiFi i zająć się czymś innym...
    (choćby przygotowaniami do obróbki fotek czy filmów, które właśnie ciągniesz)

    -=-

    Najnowsze WiFi dystansują USB v. 2...

    WiFi ax pozwoli osiągaćtransfery na poziomie 6Gb/s (4804+1148 Mb/s),
    podczas gdy ac oferował 1,3Gb/s (867+433 Mb/s). Tyle specyfikacja,
    jeśli zaś chodzi o rzeczywistość, to realna wydaje się prędkość na
    poziomie 1 do 1,5Gb/s dla pojedynczego urządzenia.

    https://www.komputronik.pl/informacje/standard-wifi-
    ax-specyfikacja-szybkosc-polecane-routery/

    Mnie wystarcza na razie g -- mam tego sporo... I jeden routerek na 150 Mb/s.
    Auchan kilka lat temu tak sprzedawał routerki 150 Mb/s, że koszt spadał do
    kilkunastu złotych za coś nieźle wypasionego... (między innymi możliwość
    postawienia naraz kilku sieci/SSID na jednym urządzeniu, oddzielnie
    zarządzanych/traktowanych[; teraz, w dobie 500+ jest drożej])

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-07-14 14:42:33
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Eneuel Leszek Ciszewski w news:5d2a7b9e$1$31100$65785112@news.neostrada.pl
    > "1634Racine" 5d2a4281$0$17354$6...@n...neostrada.pl
    > USB na zarówno linie sygnałowe/danych jak i energetyczne.

    ano wlasnie. miales na mysli: kabel popsuty?

    > Niekoniecznie jest, bo trzeba wygrzebać i podłączyć przewód.

    prawie w ogole nie uzywam wifi do przesylu. kabelek gdzies obok,
    pstryk/pstryk w tel i w laptop, i sprawa zalatwiona.

    > Mając dzisiejsze WiFi (budżetowe to od 300 Mb/s do 433 Mb/s)

    mowmy o realnych, typowych ,standardowych,przecietnych , czyli powszechnych
    predkosciach.

  • 9. Data: 2019-07-16 03:41:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "1634Racine" 5d2b2342$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > ano wlasnie. miales na mysli: kabel popsuty?

    Pałerbanki miewają bez sygnałowych

    > mowmy o realnych, typowych ,standardowych,przecietnych , czyli powszechnych
    predkosciach.

    Kupisz dziś nowy laptop bez 433 Mb/s?

    --

  • 10. Data: 2019-07-16 07:54:16

    W dniu 2019-07-14 o 14:42, 1634Racine pisze:

    > ano wlasnie. miales na mysli: kabel popsuty?

    Leży przede mną na biurku ładny, fajny, płaski, krótki, poręczny kabelek
    od powerbanka (który spuchł i wylądował na śmietniku UPPPSSS ;-=) )
    Tym kabelkiem NIE DA SIĘ przesłać danych.